100 φωτογραφίες από γυναίκες καλλιτέχνιδες στο MoMA

Το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη (MoMA) ανακοίνωσε πως δέχτηκε μία δωρεά με 100 φωτογραφίες από γυναίκες καλλιτέχνιδες, που εκτείνονται χρονολογικάσε μία περίοδο ενός αιώνα.

Το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (MoMA – Museum of Modern Art) στη Νέα Υόρκη δέχθηκε μία πολύ ενδιαφέρουσα δωρεά με 100 φωτογραφίες από γυναίκες καλλιτέχνιδες από τη συλλογή της ψυχοθεραπεύτριας Helen Kornblum, η οποία συλλέγει ενθουσιωδώς έργα από γυναίκες φωτογράφους επί τέσσερις δεκαετίες, και εντάχθηκε στην επιτροπή φωτογραφίας του Μουσείου το 2014. Τα έργα της δωρεάς εκτείνονται πάνω από έναν αιώνα και καλύπτουν τα πάντα, από εμπορική φωτογραφία στούντιο και φωτορεπορτάζ, μέχρι άκρως πειραματικά έργα. Μεταξύ των 76 καλλιτεχνών που εκπροσωπούνται είναι πρώιμοι μοντερνιστές όπως η Claude Cahun και η Gertrud Arndt, καθώς και σύγχρονοι, όπως η Catherine Opie και η Carrie Mae Weems.

Για μερικές από τις καλλιτέχνιδες, όπως η Cara Romero, πρόσφατη παραλήπτρια της Επιχορήγησης Ριζοσπαστικής Φαντασίας από την NDN Collective (NDN Collective’s Radical Imagination Grant), είναι η πρώτη φορά που κάποιο έργο τους εισέρχεται στη συλλογή του MoMA. Η inkjet εκτύπωση “Wakeah” (2018) της φωτογράφου από την φυλή ιθαγενών Chemehuevi, προέρχεται από τη σειρά με τίτλο First American Girl, μια ομάδα από πολύχρωμα, στυλιζαρισμένα πορτρέτα ιθαγενών γυναικών που μοιάζουν με κούκλες σε κουτιά, προκαλώντας τις στερεοτυπικές αναπαραστάσεις και δίνοντας έμφαση στον αυτοέλεγχό τους.

Claude Cahun (Lucy Schwob), “M.R.M (Sex)” (c. 1929-30), Gelatin silver print, 6 × 4 inches (15.2 × 10.2 cm). The Museum of Modern Art, New York, Gift of Helen Kornblum in honor of Roxana Marcoci. (all images courtesy the Museum of Modern Art, New York)

Οι κούκλες είναι επίσης ένα μοτίβο στα έργα της -γεννημένης στην Ουγγαρία – Μεξικανής φωτογράφου Kati Horna, της οποίας η εκτύπωση με ασημένια ζελατίνη “Doll Parts” (περ. 1938) περιλαμβάνεται στη δωρεά. Αυτή είναι η όγδοη δουλειά της Horna, στενής φίλης των σουρεαλιστών Leonora Carrington και Remedios Varo, που εισέρχεται στη συλλογή του MoMA.

Η φιλία μεταξύ γυναικών καλλιτέχνιδων αποτελεί τη βάση του πορτρέτου της Frida Kahlo (1945) από την Μεξικανή φωτογράφο και ιδιοκτήτρια γκαλερί Lola Álvarez Bravo, το οποίο εμφανίζεται επίσης στη δωρεά της Kornblum. Η Álvarez Bravo ήταν στενή φίλη της Kahlo και έδωσε στην Μεξικανή σουρεαλιστική ζωγράφο την πρώτη και μοναδική ατομική έκθεση της ζωής της στο Μεξικό.

Η Kornblum έκανε τη δωρεά προς τιμήν της Dr. Roxana Marcoci, που είναι η ανώτερη επιμελήτρια του Τμήματος Φωτογραφίας Robert B. Menschel στο MoMA. Η Marcoci εργάζεται στο MoMA από το 1999, επιμελώντας ή συντονίζοντας εκθέσεις, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης έκθεσης μουσειακής έρευνας της Louise Lawler στη Νέα Υόρκη το 2017 και του ντεμπούτου στις ΗΠΑ ενός μεγάλου φωτογραφικού πρότζεκτ από την Taryn Simon το 2012.

Cara Romero, “Wakeah” (2018), Pigmented inkjet print, 52 × 44 inches (132.1 × 111.8 cm). The Museum of Modern Art, New York. Gift of Helen Kornblum in honor of Roxana Marcoci. (© 2021 Cara Romero)

Έργα από τη δωρεά της Kornblum θα παρουσιαστούν σε συλλογικές εγκαταστάσεις και σε μια έκθεση, με έναν συνοδευτικό ακαδημαϊκό κατάλογο, προγραμματισμένο για το 2022.

Κεντρική φωτογραφία: Susan Meiselas, “A Funeral Procession in Jinotepe for Assassinated Student Leaders. Demonstrators Carry a Photograph of Arlen Siu, an FSLN Guerilla Fighter Killed in the Mountains Three Years Earlier” (1978), Chromogenic color print, 15 13/16 × 23 1/2 inches (40.2 × 59.7 cm). The Museum of Modern Art, New York. Gift of Helen Kornblum in honor of Roxana Marcoci. (© 2021 Susan Meiselas)

Πληροφορίες από Hyperallergic

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ