Για πρώτη φορά βγαίνουν από τα κλειστά διαμερίσματα του Αυτοκράτορα της Κίνας Qianlong (1711 – 1799) στην Απαγορευμένη Πόλη του Πεκίνου προσωπικά αντικείμενα, έργα τέχνης και έπιπλα που αντιπροσωπεύουν έναν αιώνα κινέζικου πολιτισμού και έρχονται στο Μουσείο της Ακρόπολης.

Ο Qianlong είναι ο Αυτοκράτορας που αναμόρφωσε την Κίνα, διπλασίασε την έκταση και τον πληθυσμό της, φρόντισε για την ευημερία των πολιτών της και κυρίως υποστήριξε με πάθος τις τέχνες και τα γράμματα. Παρέμεινε στο θρόνο για περισσότερα από εξήντα χρόνια (1735-1796) και σφράγισε με τις προσωπικές του επιλογές την τέχνη της Κίνας του 18ου αιώνα.

Ο εκθεσιακός χώρος του Μουσείου Ακρόπολης, σκηνοθετήθηκε με κατασκευές και χρώματα εμπνευσμένα από τα παλάτια της Απαγορευμένης Πόλης και υποδέχτηκε τα 154 έξοχα εκθέματα που φωτίζουν τον ιδιαίτερο προσωπικό χώρο του Αυτοκράτορα, όπου πέρασε τα νεανικά του χρόνια και όπως λέει ο ίδιος όπου εμπνεύστηκε τα μελλοντικά του σχέδια για την πετυχημένη διοίκηση της απέραντης χώρας του.

Οι επισκέπτες μπαίνοντας στην έκθεση θα αντικρίσουν την χρυσοκέντητη τελετουργική στολή του Αυτοκράτορα και το γιγαντιαίο πορτραίτο του που τον απεικονίζει αμέσως μετά την άνοδο στο θρόνο. Ακολουθεί η παρουσίαση των τελετουργικών ενδυμάτων της Αυτοκράτειρας και μετά ο θρόνος με όλα τα έπιπλα που τον συνοδεύουν. Η επόμενη ενότητα περιέχει τα σκεύη για το τσάι του Αυτοκράτορα και των καλεσμένων του, ποιητικά κείμενα του ίδιου και κοστούμια των ηθοποιών από τις ιδιωτικές θεατρικές παραστάσεις. Το δωμάτιο “Ευωδιαστές Ορχιδέες” που ακολουθεί αποκαλύπτει το θερμαινόμενο κρεβάτι του αυτοκρατορικού ζεύγους, πανέλα με σπάνια άνθινη διακόσμηση και ενδιαφέροντα διακοσμητικά έργα της προσωπικής επιλογής του Αυτοκράτορα.

Στη συνέχεια εκτίθεται ένας δεύτερος χρυσοποίκιλτος θρόνος και το γραφείο του Αυτοκράτορα διακοσμημένο με πλακίδια λευκού νεφρίτη. Εδώ περνούσε πολλές ώρες της ημέρας ο προικισμένος ηγέτης γράφοντας κείμενα για τις ομορφιές της χώρας του, τις ανθρώπινες σχέσεις  αλλά και τη σωστά άσκηση της βασιλικής εξουσίας. Η έκθεση κλείνει με εξαιρετικά βουδιστικά έργα σε πολύτιμα υλικά. Σκεύη λατρείας, αφιερώματα και σπουδαία αποφθέγματα με κυρίαρχα όμως τα αγάλματα του νεαρού Βούδα, του τρίτου Δαλάι Λάμα και ενός βουδιστή ιεραπόστολου καταδεικνύουν τον κυρίαρχο ρόλο του Βουδισμού στα διαμερίσματα του Αυτοκράτορα.

Η έκθεση οργανώθηκε σε συνεργασία με το Μουσείο των Ανακτόρων της Απαγορευμένης Πόλης στο πλαίσιο του προγραμματισμού του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού για το έτος Ελλάδα – Κίνα.

Σκοπός της έκθεσης είναι να φέρει πιο κοντά το δυτικό κόσμο στον πολιτισμό της Κίνας αποκαλύπτοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του κατά τη λαμπρή περίοδο της βασιλείας του Αυτοκράτορα Qianlong.


Κεντρική φωτογραφία θέματος: Αργυρό αγαλμάτιο του Τρίτου Δαλάι Λάμα – Δυναστεία Qing, Βασιλεία Qianlong (1735 – 1796)


Φωτογραφίες: ©Giorgos Vitsaropoulos