Έρχεται στους κινηματογράφους 1η Μαΐου, από την Feelgood, η μεγάλου μήκους ταινία του Γιώργου Σερβετά, με τίτλο «Να Κάθεσαι και να Κοιτάς», που πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της ως ταινία έναρξης στο Φεστιβάλ του Τορόντο 2013.
Ο Cameron Bailey, καλλιτεχνικός διευθυντής στο Φεστιβάλ του Τορόντο, αναφερόμενος στην ηρωίδα της ταινίας, έγραψε: «όπως την υποδύεται με αιχμηρή τελειότητα η Μαρίνα Συμεού, είναι συναρπαστική και ακανθώδης, μια δύναμη της φύσης που επιστρέφει στο σπίτι της για να διαλύσει το ζοφερό κατεστημένο – και, ελπίζουμε να χτίσει κάτι καινούριο».
Η ταινία προβλήθηκε πρώτη φορά στην Ευρώπη στο 64ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, στο τμήμα Panorama, στο οποίο παίζονται ταινίες με φρέσκια ματιά και αισθητική από όλο τον κόσμο.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ενότητας Panorama, Wieland Speck, δήλωσε για την ταινία: «η πρωταγωνίστρια, η Αντιγόνη, προσπαθώντας να φτιάξει τη ζωή της, πρέπει να δημιουργήσει το δικό της χώρο και να αντιμετωπίσει όλες τις καταστάσεις με την ίδια συναρπαστική δύναμη χαρακτήρα που είχε επιδείξει και η αρχαία πρόγονός της».
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Η μεγάλου μήκους ταινία του Γιώργου Σερβετά καταπιάνεται με τη βία, την αδιαφορία και τη συμμετοχή. Πρόκειται για μια ιστορία που διαδραματίζεται σε μια μικρή κοινωνία -έναν καθρέφτη της μεγάλης εικόνας- σε ένα περιβάλλον όπου υποβόσκει η βία, κυριαρχούν οι προκαταλήψεις αλλά και η εκούσια αποδοχή της συνενοχής. Την πλοκή πυροδοτεί μια τριαντάχρονη γυναίκα που κάνει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που συνηθιζόταν μέχρι τώρα, το “Να Κάθεσαι και να Κοιτάς”.
Σύνοψη:
Ένα τρένο καταφτάνει στο σιδηροδρομικό σταθμό μιας μικρής πόλης. Αποβιβάζεται μόνο η Αντιγόνη, μια νέα κοπέλα γύρω στα 30. Κανείς δεν την περιμένει, εκτός από έναν γέρο άντρα, που περνάει όλη τη μέρα του στον έρημο σταθμό. Η Αντιγόνη έχει φύγει από την Αθήνα κι έχει επιστρέψει στη γενέθλια πόλη της – και φαίνεται αποφασισμένη να μείνει εκεί. Συναντιέται με την Ελένη, μια φίλη από τα παλιά, πιάνει δουλειά ως καθηγήτρια Αγγλικών στο τοπικό φροντιστήριο, τα φτιάχνει με τον Νίκο, ένα αγόρι νεότερο, όμορφο και ευχάριστα αφελές. Η αναζήτηση της Αντιγόνης για μια απλή ζωή στους ήσυχους δρόμους της μικρής πόλης σταδιακά αποδεικνύεται πιο μπερδεμένη απ’ ό,τι έχει φανταστεί. Η σχέση της Ελένης με τον παντρεμένο Νώντα κάνει τα πράγματα δυσκολότερα για όλους. Σύντομα η Αντιγόνη θα βρεθεί μπλεγμένη σε καταστάσεις που απαιτούν δράση, ενώ οι δυναμικές μεταξύ των χαρακτήρων γίνονται όλο και πιο πολύπλοκες. Και η ένταση όλο μεγαλώνει…
Στοιχεία ταινίας:
«Να Κάθεσαι και να Κοιτάς» / Standing Aside Watching ( 93΄)
Ελλάδα | 2013
Δραματική
Σκηνοθεσία: Γιώργος Σερβετάς
Script: Γιώργος Σερβετάς
Παίζουν: Μαρίνα Συμεού, Γιώργος Καφετζόπουλος, Μαριάνθη Παντελοπούλου, Νίκος Γεωργάκης, Κωστής Σειραδάκης, Γιώργος Ζιόβας
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Claudio Bolivar
Μοντάζ: Πάνος Βουτσαράς
Ήχος: Γιάννης Αντύπας
Μουσική: ΙΩ
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Ηλίας Λεδάκης
Κοστούμια: Τριάδα Παπαδάκη
Μακιγιάζ: Κυριακή Μελίδου
Ελληνική Διανομή: Feelgood Entertainment
Συμμετοχές / Διακρίσεις:
Βραβείο Β’ Ανδρικού Ρόλου στα Βραβεία Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2014 – Νίκος Γεωργάκης
Τμήμα Panorama, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, 2014
Διεθνές Φεστιβάλ San Francisco, 2014
Διεθνές Φεστιβάλ Δουβλίνου Jameson, 2014
Διεθνές Φεστιβάλ Palm Springs, 2014
«Κινηματογραφικές Μέρες – Κύπρος 2014»
«City to City: Athens», Διεθνές Φεστιβάλ του Τορόντο, 2013
Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, 2013
Βιογραφικό Γιώργου Σερβετά
Ο Γιώργος Σερβετάς γεννήθηκε στην Αθήνα και πήγε σχολείο στη Θήβα. Σπούδασε στο Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Το 2006 βρέθηκε στη Σχολή Κινηματογράφου Λ .Σταυράκου. Δύο χρόνια αργότερα, ολοκλήρωσε την DIY ταινία με τίτλο «Οι Αιτίες των Πραγμάτων», η οποία συμμετείχε στο Διαγωνιστικό του Τμήματος DigitalWave του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
Φιλμογραφία Γιώργου Σερβετά
2005 Οι αιτίες των πραγμάτων (μμ)
2007 Τι σκέφτεται η Λένα την ώρα που ντύνεται (μμ)
2008 Εργάσιμες μέρες και ώρες (μμ)
2008 Οι αιτίες των πραγμάτων
2013 Να κάθεσαι και να κοιτάς
2013 Ω, έλατο (μμ)