ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ
Elia Suleiman – Σκηνοθέτης
Valeria Golino – Ηθοποιός, Σκηνοθέτης
Alberto La Monica – Διευθυντής του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ του Lecce
Το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας απονεμήθηκε στην ταινία: “Η ιδιοκτησία (A Herdade / The Domain)” Tiago Guedes – Πορτογαλία, Γαλλία
Σκεπτικό:
Ένα όμορφα γυρισμένο κοινωνικοπολιτικό δράμα που αιχμαλωτίζει το συναίσθημα, διατηρώντας παράλληλα μια τέλεια ισορροπία ανάμεσα στο επικό και το προσωπικό στοιχείο.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Το Βραβείο Δεύτερης Καλύτερης Ταινίας απονεμήθηκε στην ταινία: “Πολίτης τρίτης ηλικίας” Μαρίνος Καρτίκκης – Κύπρος
Σκεπτικό:
Θολώνοντας τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας, με μια προσέγγιση μινιμαλιστική, του τύπου «το λιγότερο είναι και περισσότερο», δομημένο με επαναλήψεις, σαν ένα μουσικό ρεφραίν, ο “Πολίτης τρίτης ηλικίας” είναι ένα τρυφερό κινηματογραφικό ποίημα για την ανθρώπινη ύπαρξη.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ
Γιάννης Φάγκρας – Σκηνοθέτης
Πέννυ Παναγιωτοπούλου – Σκηνοθέτης
Βασίλης Μαζωμένος – Σκηνοθέτης
Το Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας, που συνοδεύεται από χρηματικό βραβείο 1000 ευρώ από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου απονεμήθηκε στην ταινία: “Digger” Τζώρτζης Γρηγοράκης – Ελλάδα, Γαλλία
Σκεπτικό:
Για τη σκηνοθετική ικανότητα και την πετυχημένη κινηματογράφηση του θέματός του.
Ειδική Μνεία απονεμήθηκε για την ταινία: “Ντάνιελ 16” Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος – Ελλάδα
Σκεπτικό:
Για την οικονομία των εκφραστικών μέσων με την οποία χειρίζεται δραματουργικά δύσκολες σκηνές. Δείτε το trailer της ταινίας, παρακάτω:
ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ FIPRESCI
Chiara Spagnoli Gabardi (Ιταλία)
Sharon Hurst (Αυστραλία)
Γιάννης Ραουζαίος (Ελλάδα)
“Η απόφασή μας είναι αποτέλεσμα μιας μακράς και εποικοδομητικής συζήτησης, καθώς δυσκολευτήκαμε ιδιαίτερα να επιλέξουμε ανάμεσα στις πολύ ενδιαφέρουσες ταινίες του φετινού Διαγωνιστικού Τμήματος. Προτού ανακοινώσουμε το νικητή, θα θέλαμε να αναφερθούμε ιδιαίτερα και σε τρεις ακόμη ταινίες που μας κέντρισαν το ενδιαφέρον για τον τρόπο που αντιμετώπισαν συγκεκριμένα θέματα. Αυτές είναι οι: “Yellow Cat”, “Digger”, και “The Last Ones” (Viimeiset), οι οποίες μας εντυπωσίασαν εξίσου για τη φωτογραφία τους, τη χρήση των φυσικών τοπίων, την ανάπτυξη των χαρακτήρων και το στοχασμό τους πάνω στο τι συνιστά μνήμη, εμπειρία και πολιτικό, κοινωνικό σώμα στο σύγχρονο κινηματογράφο.”
Το Βραβείο Fipresci – Θόδωρος Αγγελόπουλος απονεμήθηκε στην ταινία: “Ποιος, ποιος θα φαγωθεί” Ελπινίκη Βουτσά-Ρεντζεποπούλου – Ελλάδα
Σκεπτικό:
Μια φρέσκια προσέγγιση πάνω σε ένα πολυεπίπεδο θέμα. Η σκηνοθέτιδα, με επιδεξιότητα καταφέρνει να αναμείξει την ελληνική μυθολογία και τις βιβλικές αναφορές με την ανθρωπολογία και την κοινωνιολογία, προκειμένου να εξετάσει προσεχτικά, με οξύνοια αλλά και συμπόνοια, τη σημερινή οικονομική και ανθρωπιστική κρίση. Η κινηματογράφηση, οι σκηνοθετικές επιλογές, αλλά και το καθηλωτικά όμορφο soundtrack, ενισχύουν, με σαγηνευτική πρωτοτυπία, μια αφήγηση για τη διαφορετικότητα που κρύβεται πίσω από την πολυπολιτισμικότητα.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΘΗΝΟΡΑΜΑΤΟΣ
(απαρτίζεται από αναγνώστες του περιοδικού)
Χρήστος Βουγέσης Κώστας Διακάκης Νίκος Πλυτάς Γεώργιος Σπυράτος
Το Βραβείο Κοινού απονεμήθηκε στην ταινία: “Digger” Τζώρτζης Γρηγοράκης – Ελλάδα, Γαλλία
Σκεπτικό:
Κλασικό δείγμα ελληνικού, βαθιά καλλιτεχνικού σινεμά, με τις κάπως επαναλαμβανόμενες θεματικές και τον άγριο, | χωρίς φτιασίδια ρεαλισμό της, αποφεύγει με δεξιοτεχνία κάθε συνηθισμένο τρικ αφήγησης, καθώς και τις μελοδραματικές κακοτοπιές, καταγράφει με πληρότητα ένα επίκαιρο οικολογικό θέμα, χωρίς να παίρνει ξεκάθαρα θέση, έχει σφικτό μοντάζ, ξεκάθαρη ιστορία, αληθινούς χαρακτήρες και δύο θαυμάσιες ερμηνείες. Ο ορισμός αυτού που λέμε “down to earth”. Η μουσική και η φωτογραφία συμπληρώνουν μια σε μεγάλο βαθμό άρτια εικόνα, μια εικόνα σαν αυτές που περιμένουμε από τις παραγωγές στη χώρα μας.