Το βιβλίο του Μπάμπη Χαραλαμπούλια, Οι Θεομπαίχτες, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ωκεανίδα.
Ο Σωκράτης Χαρίτος, άνεργος πρώην ασφαλιστής, θα ξεκινήσει την τηλεοπτική του καριέρα από trash εκπομπή ως ιδεαλιστής άθεος που μάχεται για την απελευθέρωση των μαζών από τη θρησκευτική πλάνη. Όταν ο ρόλος του ιδεαλιστή πάψει να φέρνει τηλεθέαση, δεν θα διστάσει να μεταπηδήσει στο απέναντι στρατόπεδο μετατρέποντας σε αγία τη νεκρή ερωμένη του, εκμεταλλευόμενος τη δύναμη της τηλεόρασης και την ανάγκη του κοινού για θαύματα και μυστήριο. Παράλληλα, μαζί με τον ιερομόναχο Τιμόθεο θα δημιουργήσουν μια θρησκευτική κοινοβιακή οργάνωση από υπερχρεωμένους δανειολήπτες, τους οποίους θα μετατρέψουν σε ένα είδος σκλάβων απόλυτα ελεγχόμενων από τα ληγμένα τους δάνεια. Το κοινόβιο της αγίας μεγεθύνεται ολοένα μέχρι που σκάει η κρίση, οι τραπεζικές χορηγήσεις παύουν και τότε έρχεται αντιμέτωπο με το ίδιο του το μέγεθος.
Με τα μνημόνια να διαδέχονται το ένα το άλλο, η θρησκευτική οργάνωση του Χαρίτου από άσυλο καταχρεωμένων δανειοληπτών μεταλλάσσεται βαθμιαία σε έναν μικρόκοσμο όπου κυριαρχεί η απόγνωση και η παράνοια. Ταυτόχρονα, ο Εκλεκτός της αγίας Ελένης της Νεαπολίτισσας, Σωκράτης Χαρίτος, έρχεται αντιμέτωπος με κατηγορίες για συστηματικούς βιασμούς νεαρών γυναικών του Κοινοβίου. Μπροστά στον κίνδυνο διάλυσης της οργάνωσης και κατάρρευσης της εξουσίας τους, στο φόντο μιας κοινωνίας που συνθλίβεται, με το φάσμα της πείνας ορατό για τα τρεις χιλιάδες μέλη, ο Τιμόθεος αρχίζει να τους προετοιμάζει για τη “μεγάλη έξοδο” από τη φρίκη της ζωής στην εποχή του Μνημονίου. Ο Χαρίτος διαφωνεί, μα έπειτα από τις κατηγορίες για τους βιασμούς το κύρος του έχει υποστεί βαρύ πλήγμα. Θα καταφέρει να αποτρέψει τη μαζική αυτοκτονία τριών χιλιάδων ανθρώπων; Πώς μπορεί να διασώσει τη μιντιακή του περσόνα από τις κατηγορίες για τους βιασμούς; Τι επιλογές έχουν σε μια οικονομικά κατεστραμμένη κοινωνία όπου η διάχυτη απελπισία οδηγεί τους ανθρώπους στον παραλογισμό; Σε μια χώρα εξουθενωμένη η οποία αναζητά εναγωνίως έναν σωτήρα που θα της δώσει ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο;
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Η Γιώτα Παπαδημακοπούλου γράφει κριτική για τι βιβλίο.