4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλόριζου: Μια γιορτή πολιτισμού στο ακριτικό νησί

Το 4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου «Πέρα από τα Σύνορα» έρχεται για ακόμη μια χρονιά με στόχο «να φέρει τον κόσμο στο Καστελλόριζο και να μεταφέρει το Καστελλόριζο στον κόσμο!».

Από τις 25 Αυγούστου έως και την 1η Σεπτεμβρίου το Πέρα από τα Σύνορα θα αποτελέσει τόπο συνάντησης για κορυφαίους δημιουργούς ιστορικού και κοινωνικοπολιτικού ντοκιμαντέρ, αλλά και για εκπροσώπους των γραμμάτων και των τεχνών από την Ελλάδα και τον κόσμο. Το διαγωνιστικό πρόγραμμα περιλαμβάνει 25 ξένα και ελληνικά ντοκιμαντέρ υψηλής καλλιτεχνικής αξίας όπως: “The Greek of the Russian Empire” (Ρωσία), HAMADA (Σουηδία, Νορβηγία, Γερμανία), “Our Territory” (Βέλγιο, Ιταλία), “Time to Leave” (Τουρκία), “To the Living” “Fatherland” “Deep Roots” (Γαλλία), “Hugo Blanco: Deep River” (Περού), “The Silence of Others”, “Nowhere” (Ισπανία) “The Olden Heralds” (Κούβα), “Children Below Deck” (Αυστρία), «Ρίζες», «Το ξεχασμένο παρελθόν», «Tokei Maru», «Η Δεύτερη Ευκαιρία», «I Itsai Romni», «Μια ζωή» (Ελλάδα) και άλλες.

Τα έργα θα διαγωνιστούν για το βραβείο Καλύτερου Ιστορικού Ντοκιμαντέρ και Καλύτερου Κοινωνικού Ντοκιμαντέρ, καθώς και για το Ειδικό Βραβείο Μεσογειακής Φιλίας με την υποστήριξη του ΕΚΟΜΕ. Το Τιμώμενο Ακαδημαϊκό Ίδρυμα είναι το University of York, ενώ το Τιμώμενο Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης είναι το BBC4.

Το «Πέρα από τα Σύνορα» πλαισιώνεται και φέτος από ποικίλες πολιτιστικές εκδηλώσεις για μικρούς και μεγάλους. Όσοι βρίσκονται εκείνες τις ημέρες στο νησί θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν την έκθεση φωτογραφίας για τους ANZAC (ευγενική παραχώρηση της Πρεσβείας της Αυστραλίας), να παρακολουθήσουν τη θεατρική παράσταση «Νόστος, Η επιστροφή του Οδυσσέα» του Θοδωρή Γκόνη (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας), αλλά και να απολαύσουν μοναδικές μουσικές συναυλίες από τον Μπάμπη Τσέρτο (αφιέρωμα στον Γιώργο Κάβουρα) και το Μουσικό Σχολείο Παλλήνης (αφιέρωμα στη Μικρασιατική μουσική).

Ακόμη θα λάβει χώρα Διεθνές Πάνελ με θέμα την Πολιτική Ανυπακοή (Civil Disobedience), στο οποίο θα συμμετέχουν διακεκριμένοι ακαδημαϊκοί και δημοσιογράφοι. Στο Φεστιβάλ θα παρευρίσκονται ακόμη οι καθηγητής Sam Turner και ο ερευνητής Στέλιος Λεκάκης από το Πανεπιστήμιο του Newcastle. Την φωτογραφική κάλυψη του Φεστιβάλ έχει αναλάβει ο διακεκριμένος φωτογράφος Χρίστος Σιμάτος, απόφοιτος της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.

Το Πέρα από τα Σύνορα έχει συμπεριλάβει παράλληλες δραστηριότητες και για παιδιά, όπως τα μαθήματα κολύμβησης από τον βραβευμένο εκπαιδευτή Roberto Calich, την αφήγηση Μύθων του Αισώπου και λαϊκών παραμυθιών από τον χαρισματικό αφηγητή Δημήτρη Αβούρη, τις παραστάσεις Καραγκιόζη από το Θέατρο Σκιών Ξάνθης και τα μαθήματα για την Ομήρου Οδύσσεια από την θεατρολόγο Σουσάνα Καρδούλια.

Από τις 26/8 ως και τις 31/8 τα παιδιά του Καστελλορίζου θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν πώς ακριβώς γίνεται μια έκρηξη, πώς να φτιάξουν μόνα τους σαπούνι και πώς να ανακυκλώσουν χαρτί μέσα από πρόγραμμα του Ιδρύματος Ευγενίδου. Θα παρατηρήσουν τον έναστρο νυχτερινό ουρανό και θα μάθουν να αναγνωρίζουν τα πλανητικά και αστρικά σώματα του γαλαξία μας, με τη βοήθεια των ειδικών του Εθνικού Αστεροσκοπείου. Ακόμη, σε συνεργασία με το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο θα μάθουν περισσότερα για την ιστορία του Καστελλορίζου, αλλά και πώς να κάνουν εικονογράφηση παραμυθιού.

Τέλος, το «Πέρα από τα Σύνορα» εντάσσει στο πρόγραμμά του τις ειδικές προβολές «Κρυμμένα Τοπία της Νάξου» της Βάσιας Χατζηγιαννάκη, «Η Ανατολή Έδυσε» σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Παπαηλιού (παραγωγή: Ελληνικό Ίδρυμα Ιστορικών Μελετών),


ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

4ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟΥ

Το 4ο Φεστιβάλ Καστελλορίζου θα προβάλει, στην έναρξη το ντοκιμαντέρ «Η Ανατολή έδυσε», σε σκηνοθεσία και σενάριο του Αλέξανδρου Παπαηλιού και σε παραγωγή του Ελληνικού Ιδρύματος Ιστορικών Μελετών. Βασισμένο στις ανταποκρίσεις και στο εξαιρετικής ιστορικής σπουδαιότητας αρχειακό υλικό του δημοσιογράφου Κώστα Μισαηλίδη για την Μικρασιατική Εκστρατεία (1919-1922), αναδύεται το ανθρώπινο δράμα. Το ντοκιμαντέρ συμμετείχε στο Επίσημο Πρόγραμμα του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Το διαγωνιστικό μέρος του Φεστιβάλ φιλοξενεί συνολικά 26 ταινίες από 18 χώρες με ευρύτατη διαπολιτισμική θεματολογία.

Οι διαγωνιζόμενες ταινίες είναι οι εξής:

Η Δεύτερη Ευκαιρία, 62΄

Ελλάδα 2018

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Μενέλαος Καραμαγγιώλης

Πρόκειται για σειρά 12 ντοκιμαντέρ του Μενέλαου Καραμαγγιώλη, όπου πρωταγωνιστούν ήρωες μίας σκοτεινής και δύσκολης καθημερινότητας, χωρίς καμιά προοπτική και ελπίδα. Νεαροί άνεργοι επιστήμονες, άστεγοι, ανήλικοι φυλακισμένοι, κυνηγημένοι πρόσφυγες, Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία, που όμως καταφέρνουν να διαχειριστούν τα αδιέξοδα της κρίσης και βρίσκουν τελικά το φως στην άκρη του τούνελ. Η ελπίδα και η αισιοδοξία τελικά θριαμβεύουν μέσα από την προσωπική ιστορία τους που εμπνέει.

*

February 27th, 42΄ (Πανελλαδική Πρεμιέρα)

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Marie-Thérèse Jakoubek

Εδώ και 42 χρόνια, η κοινότητα Saharawi ζει σε καταυλισμούς στην έρημο της Αλγερίας λόγω της κατοχής της Δυτικής Σαχάρα από το Μαρόκο. Η ταινία πραγματεύεται τις καθημερινές ζωές των κατοίκων των καταυλισμών, οι οποίοι χτίστηκαν από τις γυναίκες όσο οι άνδρες βρίσκονταν στον πόλεμο. Μια προσωρινή λύση που τελικά εξελίχθηκε παρά τη θέλησή τους στο μόνιμο σπίτι τους, ενώ διαβιούν πάντοτε σε συνθήκες αντίστασης και μάχης.

*

The Silence of Others, 96΄

Ισπανία, ΗΠΑ, 2018

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Almudena Carracedo & Robert Bahar

Η ηλικιωμένη Marίa Martίn έχασε τη μητέρα της όταν αυτή δολοφονήθηκε από το καθεστώς του Φράνκο, μία από τους 100.000 Ισπανούς που κείτονται σε μαζικούς τάφους. Τώρα, μια ολόκληρη ζωή αργότερα, η Marίa μαζί με πολλούς ακόμη Ισπανούς αναζητούν δικαίωση για τα θύματα του Φράνκο, αλλά η Ισπανική νομοθεσία λειτουργεί ως τροχοπέδη στη διαδικασία αυτή. Οι σκηνοθέτες Almudena Carracedo και Robert Bahar με παραγωγό τον Pedro Almodόvar επιχειρούν να δώσουν φωνή στα αιτήματα των συμπολιτών τους.

*

The Olden Heralds, 23΄

Κούβα, 2018

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Luis Alejandro Yero

Η Tatá και η Esperanza γίνονται μάρτυρες της εκλογής του νέου Κουβανού προέδρου που για πρώτη φορά μετά από 50 χρόνια δεν φέρει το επώνυμο «Castro». Πλησιάζοντας και οι δύο τα ενενήντα, παρατηρούν σιωπηλά έναν ακόμη κύκλο να κλείνει, σαν φάροι μιας άλλης εποχής.

*

Ένα ξεχασμένο παρελθόν, 45΄

Ελλάδα, 2018

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Ανδρέας Χατζηπατέρας

Ο Σόλομον Τζάκσον-Σμιθ, γιος του προέδρου της Σιέρα Λεόνε, είναι υπάλληλος σε ένα μανάβικο στη Νέα Υόρκη και πολιτικός πρόσφυγας. Το ξεχασμένο παρελθόν αφηγείται τον τρόπο που ο Σόλομον και η οικογένειά του βρέθηκαν από την άρχουσα τάξη της Δυτικής Αφρικής σε μια ζωή απόλυτης ανωνυμίας στις ΗΠΑ.

*

Nowhere, 13΄

Ισπανία, 2017

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Bernat Sampol

Το 1968, ο Julio Villar ξεκίνησε ένα ταξίδι πάνω σε ένα μικρό σκάφος, το οποίο θα διαρκούσε 4 χρόνια. Κατέγραψε τις εμπειρίες του σ’ ένα ημερολόγιο και το έκανε βιβλίο με τον τίτλο «Τετράδιο ενός μοναχικού εξερευνητή». Με πηγή έμπνευσης το ημερολόγιο αυτό, ο σέρφερ Kepa Acero ξεκινά ένα ταξίδι σε αναζήτηση ενός «μοναχικού κύματος». Στη διαδρομή θα αφήσει πίσω το φόβο που έχει για το άγνωστο και τις κοινωνικές νόρμες, για να εναρμονιστεί με το άγριο περιβάλλον και τους κατοίκους ενός μακρινού νησιού. Το “Nowhere” εξερευνά την ψυχή του ταξιδιώτη μέσα από τα γραπτά του Julio Vilar και τις εμπειρίες του Kepa Acero.

*

Tokei Maru, 16΄

Ελλάδα, 2018

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Ζάχος Σαμολαδάς

Το μικρό μήκους animation-φόρος τιμής στον πλοίαρχο του Ιαπωνικού εμπορικού πλοίου Tokei Maru που έσωσε τις ζωές 825 ανθρώπων, ενώνει την ιστορία με τη μυθοπλασία, την Ελλάδα με την Ιαπωνία. Ουσιαστικά, αποτίει έναν φόρο τιμής στον άνθρωπο, ο οποίος προσπερνώντας κώδικες και τον παραλογισμό της βίας, αντιμέτωπος με τη φωτιά, την απάθεια των Δυτικών και τον τρόμο των αθώων, προέβη σε μια μοναδική πράξη ηρωισμού.

My Identity, 11΄

ΗΠΑ, 2018

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Yasmin Mistry

Η Άσλευ, μια Αμερικανίδα με καταγωγή από τον Καύκασο αλλάζει την πίστη της σε μια προσπάθεια να βρει τη δική της σωτηρία. Ωστόσο, η απόφασή της αυτή ενδέχεται να επηρεάσει τη σύνδεση που έχει με το μοναδικό μέλος της οικογένειάς της. Το ντοκιμαντέρ με τίτλο «Η Ταυτότητά μου» αναφέρεται στη σημασία της καταγωγής, της θρησκείας, της πολιτιστικής κληρονομιάς στη διαμόρφωση της ταυτότητάς μας.

*

Deep Roots, 15΄

Γαλλία, 2019

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Luc Gonodou Dossou

Το φιλμ αυτό πραγματεύεται τις κοκορομαχίες της Ταϊλάνδης, των Φιλιππίνων και της Γουαδελούπης – ένα «άθλημα» τόσο ακμαίο και δημοφιλές σε αυτές τις χώρες, που σχεδόν κυλάει στις φλέβες των ντόπιων. Το παρακολουθούν φανατικά και μάλιστα στοιχηματίζουν, αλλά ταυτόχρονα μοιάζει να είναι μια παράδοση καταδικασμένη να εξαφανιστεί. Τι είναι άραγε αυτό που εμπνέει τέτοιο πάθος για τις κοκορομαχίες σε αυτούς τους λαούς;

*

In Mansourah, you separated us, 70΄

Γαλλία, 2018

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Dorothée Myriam Kellou

Κατά τη διάρκεια του πολέμου της Αλγερίας, 2.350.000 εκατομμύρια άνθρωποι εκτοπίστηκαν από τον γαλλικό στρατό, στον αγώνα κατά της FLN.Αναγκασμένοι να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, συγκεντρώθηκαν σε στρατόπεδα. Πίσω στο Mansourah, το μέρος καταγωγής του, ο Malek συλλέγει με την κόρη του Dorothée-Myriam, μια ιστορική μνήμη άγνωστη ως σήμερα, που οι περισσότεροι νέοι αγνοούν.

Μια Ζωή, 80΄

Ελλάδα, 2019

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Ντίνος Γιώτης

Στο ντοκιμαντέρ ξετυλίγεται η ζωή ενός παιδιού παράλληλα με το ταξίδι ενός μικρού ξύλινου καραβιού. Από τις πηγές ενός ποταμού έως τις εκβολές του στη θάλασσα, σε αντιστοίχιση με την πορεία του ανθρώπου από τη γέννηση μέχρι το θάνατο. Ταυτόχρονα δεκαέξι σπουδαίοι Έλληνες, στο μεταίχμιο της ζωής τους, μιλούν για την εμπειρία και τη γνώση που αποκόμισαν και αφήνουν ως αποφθεγματική παρακαταθήκη στις μέλλουσες γενιές. Τα εξωτερικά γυρίσματα του ντοκιμαντέρ έγιναν στην Ήπειρο και πιο συγκεκριμένα στα Τζουμέρκα, τη Βωβούσα, το Σούλι, την Κόπραινα, τον Άραχθο, τον Καλαμά, τον Αχέροντα, την Πρέβεζα, τον Αμβρακικό και το Ιόνιο.

*

The Greek of the Russian Empire, 73΄

Ρωσία, 2018

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Svetlana Muzychenko

Ένα δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ για τον βίο και τα έργα του πρώτου Κυβερνήτη του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, του διαπρεπούς διπλωμάτη και πολιτικού Ιωάννη Καποδίστρια. Επί της οθόνης ξεδιπλώνεται η ταραχώδης ζωή ενός μεγάλου οραματιστή, που διέθετε όλα τα στοιχεία μιας αρχαίας ελληνικής τραγωδίας: αγάπη και προδοσία, ίντριγκες και υψηλά ιδανικά. Μια ενδοσκοπική ματιά στις αθέατες πτυχές ενός χαρισματικού ηγέτη, η δολοφονία του οποίου σημάδεψε με ανεξίτηλο τρόπο την πορεία της Ελλάδας.

*

Children Below Deck, 90΄

Αυστρία, 2018

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Bettina Henkel

Η ταινία αφηγείται την ιστορία τριών γενεών: της (εκλιπούσας) γιαγιάς, του πατέρα και της κόρης, η οποία σκηνοθετεί. Το κεντρικό θέμα είναι η μεταφορά της τραυματικής εμπειρίας από γενιά σε γενιά, και καταδεικνύει την ολοφάνερη επιρροή που είχαν οι ιστορικές μεταβολές της βορειοανατολικής Ευρώπης στον ψυχισμό των πρωταγωνιστών.

*

Time to Leave, 51΄

Τουρκία, 2019

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Orhan Tekeoğlu

Αφότου εργάστηκε στη Γερμανία για πολλά χρόνια, ο 80χρονος Χασάν επιστρέφει στην Τουρκία για να ζήσει στο ξύλινο σπιτάκι του στο βουνό. Ο γιος του, Ερντογάν, εργάζεται στη Γερμανία αλλά αντιμετωπίζει μια σοβαρή ασθένεια. Η τελευταία του επιθυμία είναι να ζήσει μερικές μέρες στο ξύλινο σπιτάκι και να τον αποκοιμίζει ο ήχος από το φύσημα του ανέμου. Παρόλο που έχει αμελήσει τον γιο του στο παρελθόν, ο Χασάν ρίχνεται στη δουλειά για να του ετοιμάσει ένα δικό του δωμάτιο, δίνοντας αγώνα ενάντια στο χρόνο. Ολοκληρώνει τις ετοιμασίες του και περιμένει την άφιξη του γιου του…

*

To the Living, 28΄ (Πανελλαδική Πρεμιέρα)

Γαλλία, 2019

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Pauline Fonsny

Το 1998 η Semira Adamu, μια εικοσάχρονη αποκαλούμενη «παράνομη» μετανάστρια από τη Νιγηρία που κατοικεί στο Βέλγιο,βρίσκεται πνιγμένη από μαξιλάρι της αστυνομίας στην προσπάθεια να απελαθεί. 20 χρόνια αργότερα, δύο γυναίκες αφηγούνται την ιστορία τους σαν μια κοινή «πολεμική ιαχή». Μέσα από τις αφηγήσεις τους διαγράφονται οι συνθήκες που επικρατούν στα κέντρα κράτησης μεταναστών όπου οι άνθρωποι ζουν σαν φυλακισμένοι, υποφέρουν και δέχονται κακοποίηση από τους φύλακες και τους αστυνομικούς.

*

Our Territory, 22΄ (Πανελλαδική Πρεμιέρα)

Βέλγιο, Ιταλία, 2019

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Mathieu Volpe

«Όταν έφτασα στο Rignano, οι κάτοικοι του Γκέτο μου είπαν: ‘Δεν πρέπει να κρατήσεις το παραμικρό στοιχείο για τις ζωές μας εδώ σ’ αυτό το επικίνδυνο μέρος. Η απόγνωσή μας δεν σου ανήκει για να την δείχνεις’. Η δυστυχία που επικρατεί στο Γκέτο ήταν το πρώτο πράγμα που με σόκαρε, το πρώτο που ήθελα να δείξω» – Mathieu Volpe

*

Tokyo Kurds, 20΄ (Πανελλαδική Πρεμιέρα)

Ιαπωνία, 2018

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Fumiari Hyuga

Η οικογένεια του Όζαν εγκατέλειψε την Τουρκία όταν εκείνος ήταν μόλις 6 ετών, με την ελπίδα να βρουν μια καλύτερη ζωή στο Τόκιο. Πλέον ο Όζαν είναι ένας νεαρός άνδρας, αλλά νιώθει απομονωμένος και απελπισμένος. Παρά το ότι είναι σαν παρείσακτος στην μόνη χώρα που έχει γνωρίσει πραγματικά, επιχειρεί να βρει εργασία στη βιομηχανία του θεάματος, με την ελπίδα να αφήσει το «σημάδι» του στον κόσμο.

*

Hugo Blanco, Deep River, 108΄

Περού, Αυστρία, 2018

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Malena Martίnez Cabrera

Πριν από μισό αιώνα, με το σύνθημα «Γη ή Θάνατος», το Περού επαναστατεί ενάντια στην κοινωνική και οικονομική καταπίεση. Η ταινία σκιαγραφεί το δίπτυχο πορτραίτο του Hugo Blanco, του αποκαλούμενου «Περουβιανού Τσε Γκεβάρα», έναν θρυλικό Τροτσκιστή αντάρτη και περίφημο ηγέτη της αγροτιάς τη δεκαετία του 1960, ο οποίος επέλεξε την ανωνυμία και το ψευδώνυμο Hugo Indio, με σκοπό να ενθαρρύνει το λαό να υιοθετήσει πολιτική αυτονομίας και αυτοδιοίκησης.

*

Ρίζες, 28΄

Ελλάδα, 2018

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Ελίζα Σορόγκα & Αίγλη Δράκου

Μια άχρονη προσέγγιση της μεταφυσικής της γυναικείας ύπαρξης, αναδυόμενη μέσα από την ερημιά του άγριου τοπίου. Το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει την καθημερινή ζωή των ηλικιωμένων γυναικών που ζουν στα απομακρυσμένα χωριά της Ηπείρου. Οι γυναίκες, έχοντας μια ιδιόμορφη σχέση με τον χρόνο, αφηγούνται εσωτερικούς διαλόγους και ιστορίες από το παρελθόν, στιχάκια καρδιάς και τραγούδια που αγάπησαν. Αποτελούν τους τελευταίους εν ζωή φορείς μνήμης των τόπων αυτών.

*

My Unknown Soldier, 79΄

Τσεχία, Λετονία, Σλοβακία, 2018

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Anna Kryvenko

Η ουκρανικής καταγωγής σκηνοθέτις Anna Kryvenko επιχειρεί μέσα από το My Unknown Soldier να δώσει την δική της καταγραφή της κατοχής της Τσεχοσλοβακίας το 1968, ένα γεγονός που στιγμάτισε την ίδια της την οικογένεια, καθώς ο ίδιος ο θείος της υπηρέτησε στις κατοχικές δυνάμεις και αυτοκτόνησε όταν επέστρεψε από την Τσεχοσλοβακία. Οι ουκρανικές της καταβολές καθώς και το αρχειακό υλικό που διαθέτει της επιτρέπουν να καταδείξει το πώς η κατοχή της Τσεχοσλοβακίας και τα γεγονότα του 1968 επηρέασαν τόσο την Τσεχία και την Σλοβακία όσο και την Ουκρανία και τη Ρωσία.

*

Heart of Stone, 90΄ (Πανελλαδική Πρεμιέρα)

Γαλλία, 2018

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Claire Billet, Olivier Jobard

Ο Ghorban έφτασε στη Γαλλία το 2010, μόνος, σε ηλικία 12 ετών. Είχε διανύσει 12.000 χλμ από το Αφγανιστάν, βιώνοντας τον τρόμο και τους κινδύνους της παράνομης μετανάστευσης. Τον ανέλαβαν οι υπηρεσίες παιδικής μέριμνας και οι κοινωνικοί λειτουργοί του τον έστειλαν σε έναν ψυχολόγο. Έπρεπε να δαμάσει τους εφιάλτες που του προκάλεσε η εγκατάλειψη και η φτώχεια, αλλά και να αντιμετωπίσει τους προβληματισμούς της εφηβείας. Οι δημιουργοί ακολούθησαν την αναζήτησή του για μια καινούρια ζωή για οχτώ χρόνια, ως την ενηλικίωσή του.

*

Seydouba, 13΄ (Πανελλαδική Πρεμιέρα)

Γαλλία, 2019

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Nathalie Blomme

Τη σημερινή εποχή, ο Seydouba και πολλοί νεαροί αλλοεθνείς που ζουν στη Γαλλία εξωθούνται αναγκαστικά στην παρανομία, καθώς αδυνατούν να προσκομίσουν τα «απαραίτητα έγγραφα».

*

Μια απλή ζωή, 17΄

Ελλάδα, Γερμανία, ΗΠΑ, 2018

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Μυρτώ Παπαδογεώργου & Robert Harding Pittman

Η Γιούλα ζει μια απλή ζωή στον ελαιώνα της, στα ελληνικά παράλια. Όταν ένα θέρετρο γκoλφ για εύπορους ξένους απειλεί να αλλάξει όλο της τον κόσμο, εκείνη αντιστέκεται. Εν καιρώ οικονομικής κρίσης η πίεση για ανάπτυξη είναι υψηλή. Το μόνο που θέλει η Γιούλα είναι μια απλή ζωή.

*

I Itsai Romni (Το Κορίτσι Γυναίκα), 53΄

Ελλάδα, 2017-2018

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Ευαγγελία Γούλα

Μια ταινία που διαπραγματεύεται το θεσμό του γάμου στην φυλή των Ρομά. Πιο συγκεκριμένα, η ταινία αναφέρεται στη θέση της γυναίκας, στον τρόπο ζωής της, στον τρόπο που η ίδια αντιλαμβάνεται την θέση της μέσα στην κοινότητα, καθώς και το πώς προσδιορίζεται κοινωνικά μέσα από το γάμο. Η ταινία στηρίζεται σε προσωπικές μαρτυρίες γυναικών και ανδρών Ρομά. Παρόλη τη μεγάλη σημασία του γάμου, οι γονείς Ρομά σήμερα, ανεξαρτήτως φύλου, τοποθετούνται θετικά απέναντι στο θεσμό του σχολείου. Τι γίνεται όμως όταν το κορίτσι γίνει δεκατριών χρόνων;

*

Hamada, 88΄

Σουηδία, Νορβηγία, Γερμανία, 2018

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Eloy Domίnguez Serén

Το HAMADA ακολουθεί τις ζωές μιας νεαρής παρέας φίλων που ζουν σε καταυλισμό προσφύγων στη μέση της ερήμου Σαχάρα. Η κοινότητά τους εκδιώχθηε πριν από σαράντα χρόνια από την Δυτική Σαχάρα, και οι Sidahmed, Zaara και Taher βρίσκονται παγιδευμένοι ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο. Παρόλα αυτά η πραγματικότητα δεν τους καταβάλλει• έχουν χιούμορ και ζωντάνια και περνούν τον καιρό τους επισκευάζοντας αυτοκίνητα με τα οποία δεν μπορούν να πάνε πουθενά και παλεύοντας για πολιτική αλλαγή χωρίς ανταπόκριση.

*

Fatherland (Greek Premiere)

France 2019, 90΄

Direction – Script: Maxime Caperan, Éva Sehet

Στην Ουβέα, στη Νέα Καληδονία, ο Macky και η οικογένειά του μνημονεύουν, όπως κάθε χρόνο, τα τραγικά γεγονότα του 1988 που συγκλόνισαν βαθιά το νησί. Μέρα με τη μέρα, σε μια καθολική πράξη ανάμνησης όλοι μαρτυρούν τις βιαιοπραγίες που προκάλεσε στη φυλή τους κατά τη διάρκεια της κατοχής ο γαλλικός στρατός. Η φυλή τους δεν θέλει να ξανακούσει τίποτα για το κράτος και τον στρατό. Το μόνο που επιθυμούν είναι η ανεξαρτησία του λαού Kanak. Ωστόσο, φέτος, τριάντα χρόνια αργότερα, ο Γάλλος Πρόεδρος αποφάσισε να επισκεφτεί το νησί.

Συντελεστές:

Διοργάνωση: Ελληνικό Ίδρυμα Ιστορικών Μελετών (ΙΔ.ΙΣ.ΜΕ.) & Ecrans des Mondes (Παρίσι)
Συνδιοργάνωση: Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, Σύνδεσμος Αναβίωσης Μεγίστης, Σύδνεϋ

Υπό την αιγίδα της Γ.Γ. Απόδημου Ελληνισμού (Υπ. Εξωτερικών) και του Δήμου Μεγίστης

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ