Φέτος συμμετέχουν περισσότερα ελληνικά πρότζεκτ από ποτέ, ενώ τα μισά σχεδόν πρότζεκτ είναι από γυναίκες δημιουργούς. Στο Crossroads Co-Production Forum συμμετέχουν έξι ελληνικά και ένα κυπριακό πρότζεκτ στο στάδιο της προ-παραγωγής. Οι συμμετέχοντες συζητούν τα επόμενα βήματά τους με διεθνείς παραγωγούς, εκπρόσωπους πωλήσεων και θα έχουν την ευκαιρία να διαγωνιστούν για τα βραβεία του Crossroads. Οι πρωτοεμφανιζόμενοι Ελίνα Φέσσα και Κωστής Χαραμουντάνης παρουσίασαν την πρότασή τους για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία τους. Στην προετοιμασία της δεύτερης μεγάλου μήκους βρίσκονται η Χριστίνα Ιωακειμίδη (Χάρισμα) και η Τώνια Μισιαλή (Παύση), ενώ ο Ζαχαρίας Μαυροειδής (Ξεναγός, Απόστρατος), ο Γιώργος Γεωργόπουλος (Tungsten, Δεν θέλω να γίνω δυσάρεστος αλλά πρέπει να μιλήσουμε για κάτι πολύ σοβαρό) και ο Αλέξανδρος Βούλγαρης -The Boy (Κλαις, Ροζ, Huigita, Το νήμα, Winona) μάς παρουσίασαν τις καινούργιες ταινίες τους.
Ο δημοσιογράφος Κωστής Ζαφειράκης καλωσόρισε τους συμμετέχοντες σημειώνοντας: «Το 2020 είναι μια δύσκολη χρονιά για όλους. Έτσι αποφασίσαμε να πάρουμε όλες τις προφυλάξεις και να μεταφέρουμε την Αγορά online. Μας βλέπετε από τα σπίτια σας, τα γραφεία σας… Η Αγορά δεν θα ήταν εφικτή χωρίς τους χορηγούς και τους υποστηρικτές της. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους!»
Η επικεφαλής της Αγοράς, Γιάννα Σαρρή, σημείωσε ότι «είναι πραγματικά κρίμα που φέτος δεν μπορούμε να σας καλωσορίσουμε στην Θεσσαλονίκη, αλλά ελπίζουμε να μπορέσουμε να σας υποδεχτούμε και πάλι στην πόλη και στην Αποθήκη Γ, το 2021». Τον λόγο πήρε η επικεφαλής του Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads, Αγγελική Βέργου, η οποία είπε: «Για πρώτη φορά τα Crossroads Projects έχουν ετοιμάσει pitching presentation για τους επαγγελματίες του χώρου. Σας ευχαριστούμε όλους ειδικά αυτή την χρονιά που κάνετε μια απαιτητική δουλειά διαδικτυακά δίχως την χαρά να βρίσκεστε στην Θεσσαλονίκη. Μας λείπετε!»
Ακολούθησε χαιρετισμός από τα μέλη της κριτικής επιτροπής. H Αναμαρία Αντότσι, Παραγωγός, Tangaj Production, ανέφερε: «Είμαι πολύ ενθουσιασμένη που θα είμαι μέρος της κριτικής επιτροπής του Crossroads, είναι πολύ ωραίο το συναίσθημα να βρίσκεσαι στην απέναντι πλευρά, να ανακαλύπτεις πρότζεκτ και όχι να παρουσιάζεις ένα δικό σου. Ανυπομονώ να γνωρίσω όλα τα προτζεκτ και όλους εσάς στις συναντήσεις μας». Τον λόγο πήρε η Καταρίνα Τόμκοβα, Παραγωγός, σύμβουλος – kaleidoscope, Punkchart films, MIDPOINT Institute: «Είναι μεγάλη μου χαρά να είμαι μαζί σας έστω και διαδικτυακά. Ανυπομονώ να γνωρίσω όλα τα πρότζεκτ». Ο Μίλαν Στογιάνοβιτς, Παραγωγός, Sense Production, είπε, «αισθάνομαι τιμή και χαρά που θα πάρω μέρος αυτή την χρονιά στο Crossroads, ως μέλος της κριτικής επιτροπής. Ανυπομονώ να εξερευνήσω και να συζητήσω τα πρότζεκτ που έχουν επιλεχθεί. Το Crossroads ήταν πολύ σημαντικό για μένα σε πολλές ταινίες που συμμετείχα ως παραγωγός και ελπίζω το ίδιο να συμβεί και με τις δικές σας δουλειές. Καλή τύχη!»
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Τα 17 παρακάτω πρότζεκτ παρουσιάζονται στους διεθνείς επαγγελματίες και στην κινηματογραφική αγορά:
1. ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΜΕΣΑ ΑΠ’ ΤΗ ΜΑΡΓΚΟ
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Βούλγαρης (The Boy), Παραγωγή: Ελένη Μπερντέ – LOGLINE, Ελλάδα
2. ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΗΣ CARMEN
Σκηνοθεσία: Ζαχαρίας Μαυροειδής, Παραγωγή: Πάνος Παπαχατζής, Δημήτρης Τσακαλέας (Associate Producer) – Argonauts Productions, Ελλάδα
3. KΙΟΥΚΑ – ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΡΑΝΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
Σκηνοθεσία: Κωστής Χαραμουντάνης, Παραγωγή: Δανάη Σπαθάρα – Heretic, Ελλάδα
4. ΜΕΝΤΙΟΥΜ
Σκηνοθεσία: Χριστίνα Ιωακειμίδη, Παραγωγή: Λουΐζος Ασλανίδης – EKSO Productions, Ελλάδα
5. ΠΟΛΥ ΚΟΡΙΤΣΙΣΤΙΚΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟ ΠΑΤΤΥ
Σκηνοθεσία: Γιώργος Γεωργόπουλος, Παραγωγή: Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος, Φένια Κοσοβίτσα, Φανή Σκαρτούλη – Faliro House Productions, Blonde Audiovisual Productions, Ελλάδα
6. RETIRO
Σκηνοθεσία: Ελίνα Φέσσα, Παραγωγή: Βασίλης Χρυσανθόπουλος -PLAYS2PLACE, Ελλάδα
7. 20,000 SPECIES OF BEES
Σκηνοθεσία: Estibaliz Urresola, Παραγωγή: Lara Izagirre – Gariza Films, Ισπανία
8. ANNA!
Σκηνοθεσία: Marco Amenta, Παραγωγή: Simonetta Amenta – Eurofilm, Συμπαραγωγή: Antoine de Clermont-Tonnerre – Mact Productions Ιταλία | Γαλλία
9. AS GOD WILLS
Σκηνοθεσία: Mari Gulbiani, Παραγωγή: Kate Kalandarishvili – Midifilm, Γεωργία
10. BIRTHDAY
Σκηνοθεσία: Lara Zeidan, Παραγωγή: Séverine Tibi, Anaïs Calmels – Sevana Films, Λίβανος | Γαλλία. Σε συνεργασία με το Mediterranean Film Institute.
11. HELLO
Σκηνοθεσία: Stephan Komandarev, Παραγωγή: Stephan Komandarev, Katya Trichkova – Argo Film, Συμπαραγωγή: Eike Goreczka – 42film, Elie Meirovitz – EZ Films, Βουλγαρία | Γερμανία | Γαλλία. Σε συνεργασία με τα Sofia Meetings
12. I’M HERE, I’M FINE
Σκηνοθεσία: Emine Emel Balci, Παραγωγή: Dilek Aydin – Heimatlos Films, Τουρκία
13. KRIEGSAUSGABE
Σκηνοθεσία: Tarık Aktaş, Παραγωγή: Güneş Şekeroğlu – Hay Film, Τουρκία
14. NALA AND STELLA
Σκηνοθεσία: Τώνια Μισιαλή, Παραγωγή: Τώνια Μισιαλή, Anna Różalska, Στελάνα Κληρής – Bark Like A Cat Films, Συμπαραγωγή: Match&Spark, Κύπρος | Πολωνία
15. ONCE UPON A TIME IN TRIPOLI
Σκηνοθεσία: Abdullah Al-Ghaly, Παραγωγή: Miftah Saeid – Cyrene Productions / Hassala Films, Λιβύη | Αίγυπτος
16. TAKOTSUBO
Σκηνοθεσία: Miki Polonski, Παραγωγή: Shira Hochman – MINA Films, Συμπαραγωγή: Janja Kralj – Kinoelektron, Ισραήλ | Γαλλία
17. VACUUM
Σκηνοθεσία: Yelizaveta Smith, Παραγωγή: Aleksandra Kostina – Bosonfilm, Ουκρανία. Σε συνεργασία με το MIDPOINT Institute
Tα βραβεία του Crossroads Co-production Forum είναι:
Το μεγάλο βραβείο post-production (εικόνα και ήχο) από την εταιρία Δύο Τριάντα Πέντε (2|35). Το βραβείο ανάπτυξης σεναρίου 8.000 ευρώ από το CNC (Centre National du Cinema et de l’ image animee). Το ARTE Kino International Prize των 6.000 ευρώ. Η Finos Film στηρίζει ένα ελληνικό πρότζεκτ με χρηματικό έπαθλο 3.000 ευρώ. Η διαπίστευση του Producer’s Network του Φεστιβάλ των Καννών. Η επιλογή ενός πρότζεκτ από το Sofia Meetings του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σόφιας. Η υποτροφία του Μεσογειακού Ινστιτούτου Κινηματογράφου Script 2 Film Workshops. Οι συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ελληνικό πρότζεκτ της Initiative Film. Το βραβείο THESSALONIKI EAVE Marketing Workshop Scholarship. Το βραβείο Asterisk* σε υπηρεσίες Packaging και Project Marketing Strategy. To Cinemed, επιλέγει τουλάχιστον ένα ελληνικό κινηματογραφικό σχέδιο για το Development Grant που διοργανώνει ετησίως.