Ο επιτυχημένος θεσμός του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, μια μεγάλη διοργάνωση που προάγει τις αξίες της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της συμμετοχής, θα δώσει φέτος βήμα σε περισσότερα από 20 χορωδιακά σχήματα από όλη την Ελλάδα, που θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους αλλά και θα συμπράξουν σε ενδιαφέρουσες δράσεις και συναυλίες.
Ξεχωριστές στιγμές του Φεστιβάλ, η συναυλία του Νότη Μαυρουδή, το χορωδιακό εργαστήρι αυτοσχεδιασμού με την Ceren Oran (Τζερέν Οράν) και η παρουσίαση των Carmina Burana υπό τη μουσική διεύθυνση του Μύρωνα Μιχαηλίδη.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΠΕΜΠΤΗ 26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018 / Χορωδίες μουσικών σχολείων
Η πρώτη μέρα του Φεστιβάλ περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο χορωδίες μουσικών σχολείων, τα οποία έχουν μια σημαντική και πολύπλευρη συμβολή στη μουσική εκπαίδευση.
Χορωδία Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης
Μουσική διεύθυνση Αγγελική Κρίσιλα
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Χορωδία 17ου Γυμνασίου Πάτρας
Μουσική διεύθυνση Έλενα Δρουκοπούλου
Χορωδία Μουσικού Σχολείου Χανίων
Μουσική διεύθυνση Γεωργία Νικολουδάκη
Παιδική Χορωδία Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων Μουσικού Σχολείου Κατερίνης
Μουσική διεύθυνση Μιχάλης Καρυοφυλλίδης
Σύνολο Μουσικής Κινηματογράφου Μουσικού Σχολείου Λάρισας
Μουσική διεύθυνση Φρόσω Κτιστάκη
Χορωδία Όμοιων Φωνών Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας
Μουσική διεύθυνση Μιχάλης Ζαχαρτζής
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018 / Παιδικές – Νεανικές χορωδίες
Τη δεύτερη μέρα του Φεστιβάλ παρουσιάζονται εξωσχολικές χορωδίες. Μια ιδιαίτερη παρουσία εδώ είναι η Melodia Kinderchor & Theatergruppe του Μονάχου, στην οποία συμμετέχουν παιδιά κυρίως της ελληνικής ομογένειας.
Νεανική Χορωδία «Επτάχορδη Λύρα» Αγίου Ευθυμίου Κερατσινίου
Μουσική διεύθυνση Χρυσούλα Τσιμούρη
Πολυφωνική Νεανική Χορωδία Συλλόγου Πολυτέκνων Γονέων Νομού Έβρου
Μουσική διεύθυνση Ελένη Τερζίδου
Melodia Kinderchor & Theatergruppe
Μουσική διδασκαλία Μαρία Κωστράκη-Critini
Προσκεκλημένος μαέστρος Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Χορωδία Ι.Ν. Αγίων Κυρίλλου & Μεθοδίου Θεσσαλονίκης
Μουσική διεύθυνση Μαρία Έμμα Μελιγκοπούλου
Χορωδία Συλλόγου Φίλων Μουσικής Θεσσαλονίκης
Μουσική διεύθυνση Σωτήρης Αλεβίζος
ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018 / Συναυλία Νότη Μαυρουδή με Σχολικές – Παιδικές χορωδίες
Την τρίτη μέρα του Φεστιβάλ, οκτώ χορωδίες συμπράττουν σε ένα πρόγραμμα με αγαπημένα τραγούδια του συνθέτη Νότη Μαυρουδή:
Η μηλιά της χαράς
Η ωραία Ανδριάνα των Αθηνών
Αιγαιοπελαγίτικο
Ήταν μεγάλη η νύχτα
Ποιος είδε την αγάπη μου
Το τραγούδι του παρά
Κάθε μία νύχτα
Το τραγούδι της Ελπίδας
Το μήλο
Θα βρεθούμε ξανά
Πόλη Κωνσταντινούπολη
Άκρη δεν έχει ο ουρανός
Το λούνα παρκ
Ο παλιάτσος
Κιθάρα θα παίξουν ο ίδιος ο συνθέτης μαζί με τον Γεώργιο Τοσικιάν, πιάνο η Φανή Καραγιάννη, ενώ η μουσική διεύθυνση είναι της Μαρίας Έμμας Μελιγκοπούλου. Συμμετέχουν οι εξής σχολικές και παιδικές χορωδίες:
Παιδική Χορωδία 87ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης
Διδασκαλία χορωδίας Αθανασία Θωμοπούλου
Χορωδία 1ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Ραιδεστού
Διδασκαλία χορωδίας Κανάρης Κεραμάρης
Χορωδία Μουσικού Γυμνασίου Χανίων
Διδασκαλία χορωδίας Γεωργία Νικολουδάκη
Παιδική Χορωδία «Αντηχώ»
Διδασκαλία χορωδίας Μέλπω Βικάτου
Παιδική – Νεανική Χορωδία Σαμοθράκης Συλλόγου «Αρμονίας Γένεσις»
Διδασκαλία χορωδίας Παναγιώτα Τηγανούρια
Χορωδία 2ου Γυμνασίου Θέρμης
Διδασκαλία χορωδίας Γεωργία Μελιγκοπούλου
Melodia Kinderchor & Theatergruppe
Μουσική διδασκαλία Μαρία Κωστράκη-Critini
Παιδική Χορωδία Ι & ΙΙ Ι.Ν. Αγίων Κυρίλλου & Μεθοδίου Θεσσαλονίκης
Διδασκαλία χορωδίας Μαρία Έμμα Μελιγκοπούλου
ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018
Α’ μέρος: Soundpainting – Χορωδιακό εργαστήρι αυτοσχεδιασμού με την Ceren Oran / Β’ μέρος: Carmina Burana υπό τη διεύθυνση του Μύρωνα Μιχαηλίδη
Η τέταρτη μέρα του Φεστιβάλ επιφυλάσσει δύο ιδιαίτερες εκδηλώσεις: ένα χορωδιακό εργαστήρι αυτοσχεδιασμού που θα μας συστήσει τη διαδικασία του soundpainting και μία συναυλία με τα περίφημα Carmina Burana σε μια σπάνια διασκευή.
Α’ μέρος
Το soundpainting, σχετικά άγνωστο στην Ελλάδα, είναι μια παγκόσμια διαθεματική νοηματική γλώσσα για μουσικούς, ηθοποιούς, χορευτές και εικαστικούς. Πρόκειται για μια διαδικασία κατά την οποία ο soundpainter συνθέτει ζωντανά και δημιουργεί το έργο σε πραγματικό χρόνο, δίνοντας με τα χέρια και το σώμα του κατευθύνσεις στους συμμετέχοντες και εισπράττοντας απ’ αυτούς τις αντιδράσεις και την ανταπόκρισή τους. Το soundpainting εναρμονίζει πολλές τέχνες μαζί και λόγω της παγκοσμιότητάς του απευθύνεται στους πάντες: από νήπια μέχρι ενήλικες και από ερασιτέχνες έως επαγγελματίες.
Το σύστημα αυτό επινοήθηκε τη δεκαετία του ’70 από τον Walter Thompson.
Σήμερα μία από τους πλέον αναγνωρισμένους soundpainters παγκοσμίως είναι η πολυσχιδής καλλιτέχνις Ceren Oran (Τζερέν Οράν) από την Τουρκία, η οποία εδώ και χρόνια ζει και εργάζεται στην Αυστρία και τη Γερμανία. Στο χορωδιακό εργαστήρι αυτοσχεδιασμού που θα διευθύνει κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ και θα παρουσιάσει επί σκηνής την τελευταία ημέρα, συμμετέχουν:
Χορωδία 1ου Γυμνασίου Τούμπας
Διδασκαλία χορωδίας Βασιλική Κατσούκα
Χορωδία Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης
Διδασκαλία χορωδίας Αγγελική Κρίσιλα
Παιδική Χορωδία «Αγγέλων Φωνές» Ι.Μ. Σερρών
Διδασκαλία χορωδίας Μαρία Κουβακλή
Παιδική Χορωδία «Αντηχώ»
Διδασκαλία χορωδίας Μέλπω Βικάτου
Παιδική Χορωδία Νέου Ωδείου Έδεσσας
Διδασκαλία χορωδίας Θεοδώρα Γκουράνη
Παιδική – Νεανική Χορωδία «Μελισσάνθη»
Διδασκαλία χορωδίας Ελένη Θεοδωρίδου
Παιδική και Νεανική Χορωδία Συλλόγου Φίλων Μουσικής Θεσσαλονίκης
Διδασκαλία χορωδίας Σωτήρης Αλεβίζος
Φανή Καραγιάννη πιάνο
Β’ μέρος
Ο Γερμανός συνθέτης Carl Orff (1895-1982) συνέθεσε το 1936 το γνωστότερο έργο του, την καντάτα Carmina Burana, μελοποιώντας 24 κομμάτια από την ομώνυμη μεσαιωνική συλλογή ποιημάτων του 13ου αιώνα, που ήταν γραμμένη σε μια δημώδη λατινική γλώσσα με στοιχεία πρώιμων γερμανικών και γαλλικών. Ο συνθέτης κατάφερε να αποδώσει το μεσαιωνικό ύφος και τα Carmina Burana κέρδισαν μεγάλη δημοφιλία, ενώ χρησιμοποιήθηκαν ως υπόκρουση σε πολλές κινηματογραφικές ταινίες αλλά και σε… πολιτικές συγκεντρώσεις.
Στις 29 Απριλίου στο Μέγαρο θα ακούσουμε μια αρκετά σπάνια διασκευή για σολίστες, χορωδία, κρουστά και δύο πιάνα, την οποία έκανε ο ίδιος ο Orff το 1956, είκοσι χρόνια μετά τη σύνθεση του έργου, θέλοντας να διευκολύνει την παρουσίασή του από σχολεία και χορωδίες, καθώς σ’ αυτήν δεν υπάρχει η συμμετοχή ορχήστρας. Η διασκευή αυτή, η οποία ουσιαστικά κρατά απαράλλακτα τα φωνητικά, τα χορωδιακά και τα μέρη των κρουστών και αντικαθιστά την ορχήστρα με δύο πιάνα, κατά γενική ομολογία δεν στερεί τίποτε από τη δύναμη και την ομορφιά του έργου.
Η μουσική διεύθυνση είναι του Μύρωνα Μιχαηλίδη, ο οποίος σήμερα κατέχει τη θέση του γενικού μουσικού διευθυντή (Generalmusikdirektor) στην Όπερα και τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Ερφούρτης της Γερμανίας.
Σολίστες
Βασιλική Καραγιάννη σοπράνο
Αντώνης Κορωναίος τενόρος
Δημήτρης Καρολίδης βαρύτονος
Πιάνο
Νίκος Ζαφρανάς, Χρήστος Νούλης
Κρουστά
Φοιτητές της ειδίκευσης κρουστών οργάνων του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης (ΤΜΕΤ) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (διδασκαλία Πανάγιω Καραμούζη):
Αναστασία Σοφία Αναστασοπούλου
Παναγιώτης Αργυρίου
Γιώργος Μαδίκας
Χρυσόστομος Σακελλαρόπουλος
Θανάσης Χασάπης
Πανάγιω Καραμούζη τύμπανα
Συμμετέχουν τα σχήματα:
Χορωδία Τμήματος Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Διδασκαλία χορωδίας Μαρία Έμμα Μελιγκοπούλου
Χορωδία Ι.Ν. Αγίων Κυρίλλου & Μεθοδίου Θεσσαλονίκης
Διδασκαλία χορωδίας Μαρία Έμμα Μελιγκοπούλου
Παιδική – Νεανική Χορωδία Συλλόγου Φίλων Μουσικής Θεσσαλονίκης
Διδασκαλία χορωδίας Σωτήρης Αλεβίζος
Νεανική Βυζαντινή Χορωδία Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη
Διδασκαλία χορωδίας Ηρακλής Παναγόπουλος
Καλλιτεχνική επιμέλεια Φεστιβάλ: Μαρία Έμμα Μελιγκοπούλου