Θυμάστε τις εποχές που αγοράζατε ή αντιγράφατε κασέτες και cd; Η Στέγη σε συνεργασία με τους Voltnoi και Quetempo διοργανώνει το The Death of Recorded Music, ένα διήμερο για το τέλος της ηχογραφημένης μουσικής και το μέλλον της μουσικής 11 και 12 Μαρτίου στην ΑΜΡ Gallery. Η μουσική εδώ και πολύ καιρό έπαψε να χρειάζεται ένα υλικό αντικείμενο για να αναπαραχθεί ή να μεταφερθεί. Σήμερα διαχέεται στο Ίντερνετ, αποθηκεύεται σε σκληρούς δίσκους, υπάρχει ως streaming, βρίσκεται σε μια αέναη κατάσταση αλλαγών. Αυτό το μεταβλητό και ανοιχτό οικοσύστημα εμπνέει τη χρήση, την εξάπλωση και τη δημιουργία της. Τεράστιες δισκοθήκες έχουν μετατραπεί σε άυλες βάσεις δεδομένων που είναι πλέον προσπελάσιμες από τα πανταχού παρόντα δίκτυα. Οι πολύπλοκες και δαπανηρές διαδικασίες επεξεργασίας των ήχων είναι πια παιχνίδια στις οθόνες αφής. Τα μεν «κλειστά» μέσα αναπαραγωγής (βινύλιο, cd) έχουν αντικατασταθεί από links και ατέρμονες αλυσίδες πληροφοριών, ενώ οι «ειδικοί» της μουσικής από τον αλγόριθμο του “similar artists”. Συγχρόνως, παρατηρούμε την εξάπλωση μιας online μουσικής κοινότητας, ενός νέου underground που χρησιμοποιεί streaming πλατφόρμες (SoundCloud, Mixcloud, YouTube κ.λπ.) για να εκφραστεί και να επικοινωνήσει, ενώ η ποπ κουλτούρα περιορίζεται όλο και περισσότερο στη νοσταλγία και την αναβίωση, στοιχειώνοντας πολιτισμικά την παραγωγή του «νέου» με φαντάσματα του παρελθόντος.
Στην ψηφιακή εποχή, αναδύονται νέες δυνατότητες στη σχέση μεταξύ του ήχου, του χώρου, της μηχανής και του σώματος. Αυτό που δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί εικάζεται ότι μπορεί να προβλεφθεί. Υπάρχει ως ένα μέλλον που είναι ήδη εδώ, παρόν σε κάθε οθόνη, σε κάθε εφαρμογή, σε κάθε νέα σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον ψηφιακό και τον πραγματικό ηχητικό κόσμο. Όλα οδηγούν στη γέννηση μιας νέας ηχητικής πραγματικότητας που συνιστά το θάνατο της ηχογραφημένης μουσικής έτσι όπως την γνωρίσαμε τον προηγούμενο αιώνα.
Η μελέτη και η κριτική της ηχητικής μας κουλτούρας έχουν αποφασιστική σημασία για την κατανόηση του σύγχρονου κόσμου. Η μουσική δεν ήταν ποτέ κάτι που μόνο «ακούγεται», αλλά κάτι που βιώνεται σε ανεξερεύνητα σημεία της εμπειρίας μέσα στο χρόνο και το χώρο.
Με τους: Daniel Miller (London/Mute), Bill Drummond (KLF, K Foundation), Adam Harper (μουσικολόγος, μουσικοκριτικός και συγγραφέας), Bill Kouligas (PAN Records), James Leyland Kirby (The Caretaker) και το media performance σχήμα AUDiNT των Kode9 (Hyperdub), Toby Heys και Ελένη Ικονιάδου.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Συντελεστές
Επιμέλεια προγράμματος: Voltnoi Brege, Quetempo
Οργάνωση: Πάσκουα Βοργιά
Πρόγραμμα
ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ 2017
17:00 – 19:30
Εισηγήσεις
James Leyland Kirby (The Caretaker)
Bill Kouligas (PAN)
Daniel Miller (Mute)
Adam Harper (Zero Books)
20:00 – 21:30
Προβολή ταινίας
Imagine waking up and all music has disappeared, ντοκιμαντέρ σε σκηνοθεσία του Stefan Schwietert
21:30 – 22:30
Διάλεξη περφόρμανς
Bill Drummond (KLF, K Foundation)
23:00 – 05:00
Club Νight στο Boiler με τους Daniel Miller (London/Mute) & Voltnoi Brege
ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΜΑΡΤΙΟΥ 2017
17:00 – 19:00
Συζήτηση με τους Daniel Miller, Bill Kouligas, Adam Harper, James Leyland Kirby
Συντονισμός: Γιάννης Ορέστης Παπαδημητρίου
19:30 – 20:30
Διάλεξη περφόρμανς
AUDiNT (Steve Goodman/Kode9, Ελένη Ικονιάδου, Toby Heys)
23:00 – 05:00
Closing Party στο Boiler με τους Kode9 & Bill Kouligas
Όλες οι δράσεις θα πραγματοποιηθούν στα αγγλικά, χωρίς διερμηνεία στα ελληνικά.
Διαβάστε περισσότερα
AUDiNT
Η AUDiNT διεξάγει έρευνα, τελετουργίες και πειραματισμούς στο άνοιγμα του 3ου αυτιού, μιας διάστασης που υλοποιείται όταν ο ήχος, ο υπέρηχος και ο υπόηχος αναπτύσσονται ταυτοχρόνως σε ένα ακριβές σχήμα ακολουθίας, διάρκειας και ενίσχυσης. Η αρχική σύλληψη έγινε το 1945 από τρία πρώην μέλη του «Στρατού-Φάντασμα» (Ghost Army). Η AUDiNT (συντομογραφία του Audio Intelligence / Ακουστική Υπηρεσία Πληροφοριών) είναι μια συνεργατική, ερευνητική ομάδα που αποτελείται από καλλιτέχνες και πανεπιστημιακούς. Η AUDiNT προσαρμόζεται στις τακτικές πολέμου των δικτύων του 21ου αιώνα και κεφαλαιοποιεί το viral δυναμικό τους, μεταφορτώνοντας συστηματικά το ερευνητικό αρχείο που έχουν συλλέξει στα τελευταία 60 χρόνια, διερευνώντας τη φασματολογική ισχύ του ηχητικού οπλοστασίου. Ανοίγοντας το αρχείο, ελπίζουν να συνειδητοποιήσουν τη νέα εντολή που τους ανατίθεται, να εξοπλίσουν το κοινό με ηχητικά όπλα, έτσι ώστε αυτά να μην καταστούν αποκλειστική αρμοδιότητα του στρατιωτικο-ψυχαγωγικού συμπλέγματος.
Bill Drummond
Ο Μπιλ Ντράμοντ (γεν. William Ernest Drummond, 29 Απριλίου 1953, Νότια Αφρική) είναι Σκοτσέζος εικαστικός καλλιτέχνης, μουσικός, συγγραφέας και παραγωγός δίσκων. Υπήρξε συνιδρυτής του αβανγκάρντ ποπ συγκροτήματος The KLF, στα τέλη των 80s, καθώς και του διαδόχου του σχήματος χειραγώγησης των Μέσων, K Foundation, με το οποίο έκανε το συμβολικό κάψιμο ενός εκατομμυρίου λιρών το 1994. Ανάμεσα στις πιο πρόσφατες καλλιτεχνικές του δραστηριότητες, οι οποίες πραγματοποιούνται υπό την ονομασία Penkiln Burn που έχει επιλέξει ο Ντράμοντ, είναι η παρασκευή και διανομή κέικ, σούπας, λουλουδιών, κρεβατιών και στιλβωτικών παπουτσιών. Ανάμεσα στα πρόσφατα μουσικά του πρότζεκτ είναι η No Music Day, καθώς και η διεθνής περιοδεία μιας χορωδίας ονόματι The17. Ο Ντράμοντ έχει γράψει αρκετά βιβλία γύρω από την τέχνη και τη μουσική.
Steve Goodman
Ο Στηβ Γκούντμαν είναι λέκτορας Μουσικής Κουλτούρας στη Σχολή Επιστημών, Μέσων και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Ανατολικού Λονδίνου, μέλος του CCRU (Cybernetic Culture Research Unit / Ερευνητική Μονάδα Κυβερνητικής Κουλτούρας) και ιδρυτής του δισκογραφικού label Hyperdub. Δημιουργεί ηλεκτρονική μουσική με έντονο το στοιχείο του μπάσου, υπογράφοντας με το όνομα Kode9, ενώ είναι μέλος επίσης της κολεκτίβας ηχητικής τέχνης AUDiNT. Ο Γκούντμαν έχει διδακτορικό στη φιλοσοφία από το Πανεπιστήμιο του Γουόρικ και έχει γράψει το βιβλίο Sonic Warfare: Sound, Affect, and the Ecology of Fear (Ηχητικός Πόλεμος: Ήχος, επίδραση και η οικολογία του φόβου). Ανάμεσα στους καλλιτέχνες που έχουν κυκλοφορήσει δουλειά τους στη Hyperdub είναι ο ιδρυτής της, Kode9, καθώς και οι DJ Rashad, Laurel Halo, Scratcha DVA, Jessy Lanza, Cooly G και, ο πιο γνωστός, Burial.
Adam Harper
Ο Άνταμ Χάρπερ είναι μουσικολόγος, μουσικοκριτικός και συγγραφέας του βιβλίου Infinite Music: Imagining the Next Millennium of Human Music-Making (Zero Books, 2012 / Άπειρη Μουσική: Πώς φανταζόμαστε την επόμενη χιλιετία ανθρώπινης μουσικής δημιουργίας), στο οποίο στοχάζεται για το πώς μπορεί να ακούγεται η μουσική στο μέλλον και ποιες μορφές μπορεί αυτή να πάρει. Ο Χάρπερ, που κάνει το διδακτορικό του στη μουσικολογία, διδάσκει στο City University του Λονδίνου, είναι τακτικός αρθρογράφος στο The Wire και το Dummy, διατηρεί το blog Rouge’s Foam και δίνει διαθεματικές διαλέξεις και σεμινάρια σε εκδηλώσεις όπως τα Θερινά Μαθήματα στη Νέα Μουσική στο Ντάρμσταντ και το φεστιβάλ All Tomorrow’s Parties, καθώς και στη σειρά podcast ‘Music Weekly’ της εφημερίδας The Guardian.
Toby Heys
Ο Τόμπι Χέις είναι καθηγητής Ψηφιακών Μέσων στη Σχολή Καλών Τεχνών του Μάντσεστερ και επικεφαλής του ερευνητικού κέντρου Τεχνολογιών του Μέλλοντος. Ο Χέις είναι μέλος της ηχητικής ερευνητικής μονάδας AUDiNT. Αυτή την εποχή ετοιμάζουν μια ανθολογία με τίτλο ‘Unsound : Undead’, που πρόκειται να εκδοθεί από τη Univocal.
Eleni Ikoniadou
Η Ελένη Ικονιάδου είναι ανώτερη λέκτορας Μέσων και Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο του Κingston της Αγγλίας και επικεφαλής της Ερευνητικής Μονάδας Ακουστικής Κουλτούρας. Έχει γράψει το βιβλίο The Rhythmic Event (MIT Press, 2014, στη σειρά Technologies of Lived Abstraction), ενώ ήταν συνεπιμελήτρια του τόμου Media After Kittler (Rowman and Littlefield International, 2015) και της σειράς Media Philosophy (RLI).
James Leyland Kirby
Ηχητικός τρομοκράτης. Κατεδαφιστής της μουσικής βιομηχανίας. Παραβάτης της νομοθεσίας περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Συνθέτης απόκοσμης ambient drone μουσικής. Αρχαιολόγος της ποπ κουλτούρας. Απογοητευμένος στοχαστής για το μέλλον. Η ενότητα «προηγούμενη εμπειρία» στο βιογραφικό σημείωμα του Τζέημς Λέυλαντ Κέρμπυ, από το Στόκπορτ της Αγγλίας, περιέχει κάμποσους ξεκάθαρα αντιφατικούς ρόλους που στους περισσότερους ανθρώπους θα απαιτούσαν μια ολόκληρη ζωή.
The Caretaker ονομάζεται ένα μακροχρόνιο πρότζεκτ του Κέρμπυ, το οποίο συνυπάρχει με το αρκετά πιο γνωστό του πρότζεκτ V/Vm. Αρχικά, έμπνευση για το πρότζεκτ υπήρξε η σκηνή της στοιχειωμένης αίθουσας χορού στην ταινία Η Λάμψη του Stanley Kubrick, με τις πρώτες κυκλοφορίες του να αποτελούνται από σκοτεινή ambient με εμβόλιμες ορχηστρικές ατάκες και πινελιές. Ως Caretaker, έχει μετατοπίσει πλέον την προσοχή του στις διεργασίες της λειτουργίας του εγκεφάλου στην ανάκληση αναμνήσεων.
Το V/Vm είναι το πρότζεκτ πειραματικής μουσικής και ηχητικών κολάζ του Κέρμπυ. Αν και ξεκίνησε κυρίως στο ύφος της μουσικής noise, ο Κέρμπυ είναι επίσης συνθέτης πρωτότυπης ηλεκτρονικής μουσικής, ενώ κάνει και remix. Η τεράστια παραγωγή του, είτε ως Caretaker είτε ως V/Vm, κυκλοφορεί ως επί το πλείστον στην προσωπική του εταιρεία, V/Vm Test Records. Αυτή την περίοδο είναι εγκατεστημένος στην Κρακοβία.
Bill Kouligas
Ο Κουλιγκάς είναι καλλιτέχνης, μουσικός και ιδρυτής του δισκογραφικού label PAN, και ζει στο Βερολίνο. Η PAN, με έδρα επίσης το Βερολίνο, ανασκάπτει από το 2008 πειραματικές ηλεκτρονικές τάσεις. Ο πηδαλιούχος του label, Βασίλης Κουλιγκάς, μεγάλωσε στην Αθήνα με μια σταθερή δόση από hardcore, post-punk και new wave και είχε ήδη χωθεί για τα καλά στην ευρωπαϊκή noise σκηνή προτού πάει στο Βερολίνο. Αρχικά, ξεκίνησε την PAN προκειμένου να καταγράψει τη μουσική των φίλων του, αλλά και για να δημιουργήσει μια πλατφόρμα που να εξερευνά τα γραφιστικά ενδιαφέροντά του και τη διατομή των ιδεών που εδράζονται στο ενδιάμεσο.
Daniel Miller
Ο Ντάνιελ Μίλερ είναι ο ιδρυτής της Mute Records, την οποία ξεκίνησε το 1978 με πρώτη κυκλοφορία το δικό του επτάιντσο σινγκλ, “Warm Leatherette”, κάτω από το όνομα The Normal. Η Mute, έκτοτε, από ατομική επιχείρηση του Μίλερ εξελίχθηκε σε έναν παγκόσμιο όμιλο εταιρειών και σήμερα, όπως πάντοτε, ο Μίλερ παραμένει βαθιά επικεντρωμένος στη δημιουργική παραγωγή της Mute. Η Mute διέθετε κατά καιρούς στο δυναμικό της κορυφαία ονόματα της μουσικής σκηνής, όπως είναι οι Depeche Mode, ο Nick Cave με τους Bad Seeds και τους Grinderman, οι Erasure, ο Fad Gadget, οι Goldfrapp, οι Inspiral Carpets, ο Moby, οι New Order, οι Nitzer Ebb, οι Wire, οι Yeasayer και οι Yazoo.
mute.com
soundcloud.com/daniel-miller-mute
Γιάννης-Ορέστης Παπαδημητρίου
Ο Γιάννης-Ορέστης Παπαδημητρίου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987 και είναι δημοσιογράφος. Έχει συνεργαστεί με εφημερίδες και διαδικτυακά μέσα, ενώ έχει εργαστεί και ως μεταφραστής και βοηθός παραγωγής σε ντοκιμαντέρ. Σήμερα, είναι μέλος των συντακτικών ομάδων του περιοδικού UNFOLLOW και της αγγλόφωνης διαδικτυακής πλατφόρμας Athens Live.
Voltnoi Brege
Ο Γιώργος Κωνσταντινίδης, γνωστός ως Voltnoi Brege, είναι multimedia καλλιτέχνης, ιδρυτικό μέλος των οπτικοακουστικών ομάδων drog_A_tek και The Erasers, του πολιτιστικού κέντρου BIOS και της καλλιτεχνικής κολεκτίβας DETACH. Αυτή την περίοδο εργάζεται ως ανεξάρτητος επιμελητής.
Quetempo
Ο Μάκης Κεντεποζίδης, γνωστός ως Quetempo, είναι μέλος των ομάδων drog_Α_tek και DETACH. Δουλεύει πάνω στην κριτική της καθημερινής ζωής μέσα από ήχους/κείμενα/επιθυμίες.
Όλες οι δράσεις θα πραγματοποιηθούν στα αγγλικά, χωρίς διερμηνεία στα ελληνικά.