Ο Μάνος Στεφανίδης, ιστορικός της τέχνης, γράφει: “ Τι είναι η πατρίδα μας; Ένας ου τόπος που ορίζεται ανάμεσα σε παλιές και νέες εθνικές (λεωφόρους, πολιτικές, συμβάσεις… αδιάφορο), καμένα δάση, δηωμένα νησιά και νέους που επείγονται να φύγουν. Αυτός ο τόπος παρόλα αυτά διεκδικεί μέσα στο πολυπολιτισμικό χάος μια ταυτότητα. Ποιος όμως θα την ορίσει; Η Ντοκουμέντα, το ΕΜΣΤ, η ανύπαρκτη κριτική, το υπαρκτό χωρίς λόγο ΥΠΠΟ, άλλοι παράγοντες; Το «εθνικό» αφού ξέφυγε ως πολύτιμο μέταλλο και από την καπηλεία της Δεξιάς και από την καπηλεία της Αριστεράς, χάθηκε κάπου ανάμεσα σε μια διαρκώς ημιτελή Εθνική οδό και σε μια Τέχνη που υπερασπίζεται το διεθνές της δικαίωμα με όρους Ιθαγένειας.
Οι τρεις παρουσιαζόμενοι καλλιτέχνες Χαράλαμπος Κατσατσίδης, Παναγιώτης Σιάγκρης και Κωνσταντίνος Τόλης, θα μπορούσαν να ορίσουν μια μικρή Εθνική, κυρίως γιατί υπηρετούν με συνέπεια τόσο τις επιτυχίες τους όσο και τις αποτυχίες τους, τόσο τις εμμονές όσο και τα πιστεύω τους, μακριά από αφελείς διακοσμητικότητες ή ιλιουζονιστικά κόλπα του εμπορίου.
Ο καθένας και ο δρόμος του. Με την φιλοδοξία αυτός ο δρόμος να καταστεί κάποτε Εθνική οδός, πράγμα εξαιρετικά παρήγορο σε προσκυνημένους καιρούς και γονατισμένες ηγεσίες – πολιτικές και πνευματικές. Δον Κιχώτες ναι και όχι τυχοδιώκτες, οι τρεις ζωγράφοι εκθέτουν στην γκαλερί Cube της Πάτρας την συλλογική κρίση αλλά και την παρακμή μας. Επειδή η τέχνη εκ των πραγμάτων είναι εκείνη η μελαγχολία που αισιοδοξεί-εφόσον ακόμα και η πιο σκοτεινή εικόνα κρύβει στο βάθος της σταγόνες από φως- και φέρνει χαμόγελο ακόμα και στα δάκρυα.
(Νέα Εθνική (Αθηνών – Πατρών), 26 Αυγούστου, 2017)”
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Ο Χαράλαμπος Κατσατσίδης, γράφει: “Τέσσερεις συνοδοιπόροι συμμετέχουν σ’ αυτήν την έκθεση, στη φιλόξενη Cube Gallery, της Λιάνας Ζωζά. Οι τρεις ζωγράφοι, με φιλία πάνω από είκοσι χρόνια, έχουν συνεκθέσει κατά καιρούς μαζί.
Ο Κωνσταντίνος Τόλης, με έργα που επαναφέρουν την abstract ζωγραφική στο σήμερα. Ένα εγχείρημα δύσκολο όσο και η ιδια η ζωγραφικη. Τον απασχολεί η επιφάνεια των έργων και με αφορμή την δυαδικότητα και “το ένα μέσα στο άλλο” ολοκληρώνει ζωγραφικούς χώρους υποβοηθούμενος από την σύγχρονη τεχνολογία.
Ο Παναγιώτης Σιάγκρης, με ρευστούς σχηματισμούς χρωμάτων ενεργοποιεί το Θέμα του ως υδάτινες καταστάσεις και σύγχρονους εσωτερικούς αρχιτεκτονικούς χώρους, ενσωματωμένα στο διάφανο plex-glass που τα αναδεικνύει και τα προστατεύει. Ο ζωγραφικός του χώρος είναι ένα σταμάτημα μιας έκρηξης στο χρόνο.
Ο Χαράλαμπος Κατσατσίδης, επιχειρεί στα έργα του (όπως πάντα) να ξαναπροσδιορίσει τις δυνατότητες της ζωγραφικής που πολλές φορές μένουν μετέωρα. Με την ρευστότητα της ζωγραφικής ύλης που δίνει το σχέδιο και τον ζωγραφικό χώρο “με μιας”, δημιουργεί μια εξ ‘αρχής ζωγραφική ιστορία και των πιθανοτήτων της.
Τέλος, ο Μάνος Στεφανίδης, που ακόπιαστα ασχολείται με την Ζωγραφική και τους Ζωγράφους της σύγχρονης Ελλάδας- ένας μόνιμος και μοναδικός συνοδοιπόρος-που υπογράφει ένα μεγάλο κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας της ζωγραφικής στην Ελλάδα.
Αφημένοι στις δυνάμεις της Ζωγραφικής και της Φύσης, της ανθρώπινης κατάστασης και της δημιουργίας “εκ του μη όντως”, σας ζητούν να δείτε την έκθεση με αυστηρό μάτι και να κρίνετε την προσπάθεια με επιείκεια.”
Σύντομα Βιογραφικά Σημειώματα
Ο Χαράλαμπος Κατσατσίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1959. Αποφοίτησε από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών το 1982. Έχει διακριθεί το 1983 με υποτροφία Ι.Κ.Υ. για τρία συνεχή χρόνια και με υποτροφία του Ιδρύματος Κεφαλληνού, για ένα χρόνο. Το 1984 έλαβε πτυχίο στην Αισθητική-Φιλοσοφία από το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης (Diplôme d’Etudes Approfondies, Sorbonne, Paris I), ενώ για τα επόμενα τρία έτη (1984-87) συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές (Master of Arts) στο Royal College of Art του Λονδίνου. Έχει πραγματοποιήσει οκτώ ατομικές εκθέσεις σε γκαλερί της Αθήνας (Titanium Yiayianos Gallery, Gallery Batagianni, Gallery AΔ) και έχει παρουσιάσει μία ατομική έκθεση στις Βρυξέλλες (Art Base Gallery).Έχει συμμετάσχει επίσης σε δεκάδες ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα, Βέλγιο, Αγγλία, Ρωσία και Σουηδία, ενώ έργα του βρίσκονται σε σημαντικές συλλογές.
Ο Παναγιώτης Σιάγκρης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1966. Αποφοίτησε από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας το 1990 με άριστα. Έχει πραγματοποιήσει δέκα ατομικές εκθέσεις σε γκαλερί της Αθήνας και της Κύπρου (Εικαστικός κύκλος,Titanium Yiayianos Gallery, Gallery 3, Gallery Μαρίας Παπαδοπούλου, Gallery Gloria). Έχει συμμετάσχει επίσης σε δεκάδες ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα, Κύπρο, Αγγλία, Ιταλία (Μπιενάλε Φλωρεντίας) Αίγυπτο (Μπιενάλε Αλεξάνδρειας) και Ρουμανία.Εχει εκθέσει έργα του στην Art Athina (2005, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017)και στην 1η Αρτ Θεσσαλονίκη 2016, ενώ έργα του βρίσκονται σε σημαντικές συλλογές και Μουσεία στην Ελλάδα στην Κύπρο και στο εξωτερικό.
Ο Κωνσταντίνος Τόλης γεννήθηκε στα Ιωάννινα το 1966 και ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπούδασε στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ. με κατεύθυνση στη Ζωγραφική με καθηγητή τον Βαγγέλη Δημητρέα. Έχει ταξιδέψει σε Ευρώπη και Αμερική για να δει από κοντά τα έργα τα οποία θαύμαζε. Περισσότερο εντυπωσιάστηκε από το ταξίδι του στη Ν. Υόρκη το 2004. Ιδιαίτερα επηρεάστηκε από τη Μετά-Ζωγραφική Αφαίρεση του 1960 και την Νέο-Αφαίρεση του 1980 και ζωγράφους όπως ο Frank Stella και ο Sean Scully, αλλά και από τους Jean-Michel Basquiat, Jasper Johns και David Hockney. Από το 1991 πραγματοποίησε 24 ατομικές εκθέσεις και συμμετείχε σε πολλές ομαδικές. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές.
Φωτογραφία θέματος: Konstantinos Tolis, Orizontas Simvanton, 100 x100 cm, Mixed media on canvas_pr