Κάθε έργο της έκθεσης αυτής, μικρό ή μεγάλο σε κλίμακα, είναι ένα αυτοτελές σύμπαν. Άλλοτε φωτεινό και ζωντανό, ανοίγει στα μάτια του αποδέκτη του έναν ολόκληρο κόσμο που γιορτάζει φωνάζοντας την ίδια του την ύπαρξη. Άλλοτε πάλι πιο μυστηριακό και υποβλητικό, μαγνητίζει το θεατή, μιλώντας του ψιθυριστά σε μια συναισθηματική παγκόσμια γλώσσα συνειρμών και αναμνήσεων.
Ο συνεκτικός κρίκος ανάμεσα σε αυτούς τους δύο κόσμους είναι το χρώμα που θριαμβεύει πανηγυρικά. Ο Μανώλης Χάρος φαίνεται να γνωρίζει καλά τη δύναμη του δυσκολότερου ζωγραφικού στοιχείου και με αυθόρμητη μαεστρία το ζεύει στο άρμα μιας ηρακλείτειας «παλίντονης» αρμονίας. Χρησιμοποιεί το χρώμα γενναιόδωρα, αλλά σοφά και οικονομημένα στην ουσία του, μεταρσιώνοντας τις ποιότητές του – τη διαλλακτική διαφάνεια, τη σίγουρη διαύγεια, τη λακωνική αδιαπερατότητα ή την εμπρηστική αντίθεση – σε αυτόφωτες αξίες.
Τέλος, η ζωγραφική αυτή διέπεται από έναν χαρακτηριστικά εύγλωττο κώδικα συμβόλων, που μπροστά στα μάτια μας αφήνουν το χέρι του δημιουργού και πιάνουν το δικό μας. Το πλοίο, το δέντρο, το λουλούδι, ο δρόμος, η θάλασσα, το σπίτι και ο άνθρωπος ξυπνούν νωρίς στην προσωπική «Αρκαδία» του καλλιτέχνη για να ταξιδέψουν στο προσωπικό και το συλλογικό μας υποσυνείδητο, υπογραμμίζοντας με ένα κλείσιμο του ματιού τη σημασία ενός οικείου καταφυγίου ονείρων και επιθυμίας.
Η έκθεση συνοδεύεται από κατάλογο, prints και πολλαπλά του Μανώλη Χάρου, ενώ θα πλαισιωθεί από εργαστήρια και εκπαιδευτικά προγράμματα.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Βιογραφικό
Ο Μανώλης Χάρος γεννήθηκε στα Κύθηρα, το 1960. Σπούδασε στο Παρίσι στην École Nationale Supérieure des Beaux-Arts, και έκανε μεταπτυχιακό στην École Nationale Supérieure des Arts Décoratifs. Εχει τιμηθεί με το γαλλικό εθνικό βραβείο Prix des Fondations και με το Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών.
Έχει εργαστεί ως προσκεκλημένος καλλιτέχνης στο πανεπιστήμιο Princeton ΗΠΑ, από όπου και ξεκίνησε την έρευνά του για τους Μύθους του Αισώπου, που ήταν το θέμα της μεγάλης του έκθεσης στο Μουσείο Μπενάκη. Με πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στο ενεργητικό του, τόσο στην Ελλάδα όσο και εκτός (Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Γερμανία, ΗΠΑ, κ.α.), θεωρείται ένας από τους σημαντικούς εκπροσώπους της γενιάς του, και έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές εντός και εκτός Ελλάδας.