Στην εποχή μας, όπου φαίνεται ότι οι επιλογές μας είναι όλο και πιο περιορισμένες λόγω της κοινωνικής, πολιτισμικής και οικονομικής κρίσης, το έργο με τίτλο «Πρόλογος ολονύκτιας ευχαριστίας προς τον άνθρωπο και τη δημιουργία», εμπνευσμένο από τη φιλοσοφία της τέχνης του τάι τσι, αναζητά ένα δρόμο επικοινωνίας με ένα καλύτερο και πιο ανθρώπινο περιβάλλον ζωής.
Το τάι τσι τσουάν, αναπόσπαστο κομμάτι της παράστασης, είναι μια κινέζικη πολεμική και ενεργειακή τέχνη, που βασίζεται στην αργή κίνηση, στην αυτοσυγκέντρωση και επανασυνδέει τον άνθρωπο με το κέντρο του και τη φύση.
Στο έργο αυτό, το θέατρο, το τάι τσι, και η μουσική συνυπάρχουν επί σκηνής, ερωτεύονται, παντρεύονται και θέτουν ζητήματα της ζωής και του θανάτου, με ποιητικό τρόπο, αντλώντας στοιχεία από τις πολλαπλές διαδρομές των μελών ενός αρχαίου χωριού, που βρίσκεται σε ένα πανέμορφο, καταπράσινο βουνό και αντιμετώπιζε για αρκετά χρόνια τις σκληρές επιθέσεις μιας πολύ ισχυρής και κατακτητικής φυλής.
«Αγκαλιάζω όλη τη γη. Όλους τους πρόγονους και όλους τους επόμενους. Ας είμαι μικρός, η αγκαλιά μου όλο τον κόσμο χωράει. Σας ευχαριστώ. Για όσα φτιάξατε, για όσα φτιάχνετε.» Με αυτά τα λόγια ο μαχητής, χαιρετάει τους συγχωριανούς του και κινάει για τη βάρδια του σε μια από τις πολλές σκοπιές του βουνού.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Η συνέχεια επί της σκηνής…
Συντελεστές
Κείμενο, σκηνοθεσία, μουσική επιμέλεια: Γιώργος Πετρούνιας
Σκηνογραφία – Κοστούμια- Φωτισμοί: Η ομάδα
Μακιγιάζ: Άννα Μπακατσάκη
Παίζουν: Μαρία Μπρανίδου (ηθοποιός), Αλέξανδρος Φον ‘Αικστετ (τσέλο), Γιώργος Πετρούνιας
Συμμετέχει: Σοφία Εφεντάκη (κιθάρα – μεταλλόφωνο)
Παραγωγή: Τριαντάφυλλο Τάι Τσι Τσουάν, Θέατρο Ανάμνηση Πλεκτό
Βιογραφικά στοιχεία
Ο Γιώργος Πετρούνιας είναι σκηνοθέτης από το 1985 και συγγραφέας. Την ίδια χρονιά ίδρυσε την επαγγελματική ομάδα “Θέατρο Ανάμνηση Πλεκτό / Théâtre Souvenir Tricot”, στο Παρίσι, στο πλαίσιο της οποίας έχει συνεργαστεί με τους ηθοποιούς Eric Chantelauze, Christine Roux, Sophie Delage, Jeanne-Marie Garcia, Martine-Hénia Duffas, Lyazid Khimoun, Μαρία Μπρανίδου, Alexandra Scandalis, Isabelle Lacordaire, Marie-CécileMeyer κ.ά., με τις χορεύτριες Αγγέλα Λύρα, Μάχη Δημητριάδου- Λίνταλ, Τιτή Αντωνοπούλου κ.ά.
Σπούδασε χορό στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και στις σχολές των Πίτερ Γκος, Ρεμόν Φρανκετί (1982-1995 / Ελλάδα και Γαλλία), ηθοποιία και θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο της Ναντέρ / Παρίσι (1990-1997). Μαθήτευσε κοντά στους Αριάν Μνουσκίν, Πιερ-Ετιέν Εμάν, Ζαν-Λουί Μπεσόν, Ρομπέρ Αμπιρασέντ κ.ά.
Από το 1984 έως το 2001 έζησε στη Λυών και στη γαλλική πρωτεύουσα, όπου σκηνοθέτησε στα θέατρα Μορίς Ραβέλ, Ντανιέλ Φερί, Regard du Cygne κ.α., δώδεκα δικά του έργα (1985-2000) και πάνω από είκοσι παραστάσεις με έργα από το κλασικό και το σύγχρονο ρεπερτόριο, όπως : “Ευμενίδες” του Αισχύλου (1994), “Απογραφές” του Φιλίπ Μινιανά (1995), “Το καθάρσιο του μπέμπη” του Ζορζ Φεντό (1996), “Μικροαστικοί γάμοι” του Μπέρτολτ Μπρεχτ (1997) κ.ά. Μετά την επιστροφή του στην Αθήνα, ανέβασε το έργο “Τσιγάρο στην ταράτσα” του Σέρτζι Μπελμπέλ, στη θεατρική σκηνή Αθηναΐδα (2002).
Ασκείται στο τάι τσι τσουάν από το 1993 και οι σκηνοθεσίες του, όπως και τα κείμενά του μετά το 1996, έχουν επηρεαστεί βαθιά από αυτή την τέχνη.