Ένα ήσυχο βράδυ στη Στέγη.
Όταν η μουσική κλείνει, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση χορεύει. Ο William Forsythe, ο Αμερικανός χορογράφος που ηλέκτρισε το μπαλέτο, ξεπερνά τον εαυτό του και δημιουργεί κόσμους με μοναδικά μέσα το ανθρώπινο σώμα, τον χώρο και τον χρόνο.
Τέσσερα έργα του μεγάλου χορογράφου συνθέτουν μια βραδιά απόλαυσης, καθώς στην άδεια σκηνή και χωρίς άλλο ήχο, τα σώματα εξαιρετικών χορευτών συντονίζονται, πετούν, ξαναβρίσκονται – με άλλα λόγια, χορεύουν.
Ο χορός ως εμπειρία. Αναμφισβήτητα, αν υπάρχει ένας άνθρωπος που «ηλέκτρισε» το μπαλέτο, που του έδωσε νέα πνοή και το έκανε μια δυναμική τέχνη έτοιμη να εκτοξευτεί στον 21ο αιώνα, αυτός είναι ο Ουίλλιαμ Φόρσαϊθ. Ο Αμερικανός χορογράφος δημιουργεί κόσμους ολόκληρους με μοναδικά μέσα το ανθρώπινο σώμα, τον χώρο και τον χρόνο, μεταβάλλοντας τον χορό σε μια πρωτόγνωρη εμπειρία, τόσο για τους χορευτές όσο και για το κοινό του. Αυτό ισχύει και για τα τέσσερα έργα που συνθέτουν το Α Quiet Evening of Dance – δύο αναβιώσεις παλαιότερων έργων και δύο νέες δημιουργίες που παρουσιάζονται στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση από 6 έως 10 Φεβρουαρίου.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Χορευτές που έχουν συνεργαστεί μαζί του για πολλά χρόνια αφηγούνται με τα σώματά τους ιστορίες βαθιάς επικοινωνίας, με μοναδικό ήχο την αναπνοή τους. Χιούμορ, ευαισθησία, πρόκληση, απόκριση. Οδηγός τους ο ρυθμός και ο απίστευτος συντονισμός τους. Σαν τους δείκτες ενός αόρατου ρολογιού, καταγράφουν τον χρόνο, τον κάνουν ορατό, τον επιμηκύνουν και τον συρρικνώνουν, αλλάζοντας τον χώρο και, εντέλει, ανοίγοντας τη μυστική δίοδο της δικής μας επικοινωνίας μαζί του.
Η παράσταση είναι μια διεθνής συμπαραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, περιλαμβάνει δύο νέα κομμάτια (“Epilogue” και “Seventeen/Twenty One”), δύο νέες εκδοχές παλαιότερων έργων του ρεπερτορίου του, το “Dialogue (DUO2015)” και το “Catalogue (Second Edition)”, καθώς και το “Prologue”, ένα απόσπασμα του “Seventeen/Twenty One”.
To A Quiet Evening of Dance φιγουράρει στην κορυφή των 10 καλύτερων παραστάσεων χορού στην Αγγλία για το 2018, σύμφωνα με τις κριτικούς χορού Judith Mackrell και Lyndsey Winship της εφημερίδας The Guardian. «Μια αίσθηση θορυβώδους street ενέργειας διαπνέει το A Quiet Evening of Dance, ένα τετράπτυχο πρόγραμμα του χορογράφου, που ξεκίνησε σαν ένα πνευματώδες αλφαβητάρι της κλασικής φόρμας και γραμμής για να εξελιχθεί σε ένα λαμπερό κράμα, όπου η ελευθερία του μεταμοντερνισμού συναντά τον δυναμισμό του μπαλέτου. Οι χορευτές που το ερμηνεύουν είναι από τους πιο παλιούς συνεργάτες του Φόρσαϊθ, με την εκπληκτική προσθήκη του ιδιοφυούς b-boy, Rauf “RubberLegz” Yasit. Η παράσταση αυτή ήταν υπέροχη όχι μόνο για τη συγκλονιστική ακρίβεια με την οποία είχε φτιαχτεί, αλλά και για τον θαυμάσιο τρόπο που φώτιζε την ιδιαιτερότητα και την ιδιοφυία του καθενός από τους επτά χορευτές του.»
Διαβάστε περισσότερα
Ο Ουίλλιαμ Φόρσαϊθ χορογραφεί εδώ και 45 χρόνια και θεωρείται ο πιο σημαντικός χορογράφος της γενιάς του. Επαναπροσδιόρισε το μπαλέτο, μεταμορφώνοντάς το από μια τέχνη προσκολλημένη στο ρεπερτόριο σε μια δυναμική και δημιουργική καλλιτεχνική έκφραση άνευ ορίων.
Οι επτά χορευτές της παράστασης είναι από τους πιο στενούς και έμπιστους συνεργάτες του Φόρσαϊθ. Ιδανικοί ερμηνευτές, προσφέρουν μια βαθιά εκ των έσω οπτική της σωματικής δουλειάς του μπαλέτου και αναδεικνύουν το έργο ζωής του Φόρσαϊθ.
Το πρόγραμμα είναι μια διεθνής συμπαραγωγή της Στέγης.
Το έργο “Catalogue” δημιουργήθηκε για δύο πρώην χορευτές του Φόρσαϊθ, την Jill Johnson και τον Christopher Roman, που έχουν δημιουργήσει τη δική τους ομάδα, Dance On Ensemble. Ο Φόρσαϊθ χαρακτηρίζει αυτό το έργο «περίπλοκο, σχεδόν μπαρόκ». Στη νέα του εκδοχή μετατρέπεται σε τρίο, εμπλέκοντας και τον ταλαντούχο Brit Rodemund, ο οποίος δουλεύει για πρώτη φορά με τον Φόρσαϊθ.
Το “DUO2015” δημιουργήθηκε το 1996, αρχικά για δύο χορεύτριες, που θα χρησιμοποιούσαν μόνο το προσκήνιο. Σήμερα, το χορεύουν δύο άνδρες χορευτές. Το 2015 έκανε πρεμιέρα η νέα του εκδοχή, την οποία περιέλαβε στο αποχαιρετιστήριο πρόγραμμά της η Sylvie Guillem, συνεργάτιδα του Φόρσαϊθ σε μια ιστορική στιγμή της καριέρας του, στο “In the Middle Somewhat Elevated”, που δημιουργήθηκε το 1987 για το Μπαλέτο της Όπερας του Παρισιού υπό τη διεύθυνση του Ρούντολφ Νουρέγιεφ. Εκείνη η χορογραφία, με την ηλεκτρισμένη της ατμόσφαιρα, τις έκκεντρες ισορροπίες της, τον παλμό της και τις διαρκώς μεταβαλλόμενες σχέσεις της άλλαξε μια για πάντα την ιστορία του χορού και έκανε αναγνωρίσιμους σταρ χορογράφο και χορευτές (Sylvie Guillem, Laurent Hilaire, Isabelle Guérin και Manuel Legris).
Συντελεστές
Χορογραφία: William Forsythe
και για το τρίο “Second Edition”
Χορογραφία: William Forsythe, σε καλλιτεχνική συνεργασία με τους Jill Johnson, Brit Rodemund και Christopher Roman
Φωτισμοί: Tanja Rühl
Κοστούμια: Dorothee Merg
Τεχνικοί
Διεύθυνση Παραγωγής Περιοδείας: Philip Connolly
Ηλεκτρολόγος Παραγωγής: Will Frost
Υπεύθυνος Ήχου: Simon Lambert
Υπεύθυνη Παραγωγής: Bia Oliveira
Συντονισμός Παραγωγής Περιοδείας: Florent Trioux
Οι χορευτές είναι: Brigel Gjoka, Jill Johnson, Christopher Roman, Parvaneh Scharafali, Riley Watts, Rauf ‘RubberLegz’ Yasit, Ander Zabala
Αντικαταστάτες χορευτές: Cyril Baldy, Brit Rodemund
Μια παραγωγή του Sadler’s Wells του Λονδίνου.
Σε συμπαραγωγή με τα: Théâtre de la Ville-Paris, le Théâtre du Châtelet και Festival d’Automne (Παρίσι), Festival Montpellier Danse 2019 (Μονπελιέ), Les Théâtres de la Ville de Luxembourg (Λουξεμβούργο), The Shed (Νέα Υόρκη), Στέγη Ιδρύματος Ωνάση (Αθήνα), deSingel international arts campus (Αμβέρσα).