Ο ίδιος ο Γιώργος Ζιάκας σχολιάζει:
Ζωγραφικές προτάσεις για ρούχα στο θέατρο και τον κινηματογράφο εξέθεσα πρώτη φορά με τα κοστούμια του Μεγαλέξανδρου στη Αίθουσα Τέχνης Αθηνών το 1980. Στη τωρινή μου έκθεση στη γκαλερί “εκφραση – γιαννα γραμματοπουλου” παρουσιάζω τις μακέτες για δυο ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου: “Η Άλλη Θάλασσα”, η τελευταία ταινία του που σταμάτησε σχεδόν στο ξεκίνημά της και “Το Λιβάδι που Δακρύζει”, στην οποία με μια μικρή ιστορία εξηγώ γιατί δεν πραγματοποιήθηκε η συνεργασία.
Το καλοκαίρι του 2001 ξεκίνησα να δουλεύω όπως σε όλες τις ταινίες του, πριν συμπληρωθεί το καστ των ηθοποιών και έκανα μια σειρά ζωγραφιές μελετώντας την ατμόσφαιρα της εποχής στην προσφυγική Ελλάδα. Επειδή ήμουν μπλοκαρισμένος με το εργαστήριο σκηνογραφίας στην Α.Σ.Κ.Τ. και δεν θα μπορούσα να ακολουθώ την ταινία στα γυρίσματα στην Κερκίνη και σε άλλους τόπους έξω από την Αθήνα, αποφάσισα για να διευκολύνω την παραγωγή να αποχωρήσω από την ταινία σταματώντας τη δουλειά που είχα κάνει μέχρι τότε. Η συνάδελφος που ανέλαβε στη συνέχεια αρνήθηκε – ίσως και δικαιολογημένα – να συνεργαστούμε. Ο χρόνος κυλούσε, οι δυο νέοι πρωταγωνιστές βρέθηκαν και ένα βράδυ παραμονές Χριστουγέννων ο Θόδωρος μου τηλεφώνησε στη Λάρισα και μου ζήτησε να του κάνω τα ρούχα του ζευγαριού. Ήταν πάντα ανασφαλής με συνεργάτες που δεν τους ήξερε. Μου έστειλαν φωτογραφίες των δυο ηθοποιών και έκανα μια σειρά μακετών για την εξέλιξη των ρούχων τους στο πέρασμα του σεναριακού χρόνου. Δεν τις έστειλα ποτέ μιας και η παραγωγή αποφάσισε να απευθυνθεί σε βεστιάριο της Ιταλίας. Επειδή τις θεωρώ σημαντική δουλειά μέσα στο σύνολο της συνεργασίας μας σε επτά ταινίες του αποφάσισα να τις εκθέσω μετά από σχεδόν είκοσι χρόνια μαζί με κάποιες προτάσεις για τα κοστούμια της ταινίας “Η Άλλη Θάλασσα”. -Γιώργος Ζιάκας
Κεντρική φωτογραφία θέματος: Η Άλλη Θάλασσα – Κύριος Πίτσαμ