Τα σεμινάρια «Ιστορίες Εκθέσεων από τον 17ο αιώνα μέχρι σήμερα» θα πραγματοποιούνται στο Σταθμό της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών στην Ύδρα. Προσκεκλημένοι εισηγητές, που ειδικεύονται στο θέμα, θα οργανώσουν ένα ολιγοήμερο σεμινάριο όπου θα παρουσιάσουν και θα συζητήσουν την πρακτική και την έρευνά τους με μια ομάδα συμμετεχόντων που θα επιλέγονται μέσα από ανοιχτό κάλεσμα.

Παράλληλα με κάθε σεμινάριο, μια δημόσια εκδήλωση στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα, θα δίνει τη δυνατότητα σε ένα ευρύτερο κοινό να ενημερωθεί και να συζητήσει για τις εικαστικές εκθέσεις και την ιστορία τους.

Πρόγραμμα

ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ASAD RAZA

Την Τετάρτη, 4 Σεπτεμβρίου 2019, στο Αμφιθέατρο της Νέας Βιβλιοθήκης της ΑΣΚΤ στις 19:30, μία ημέρα πριν από την έναρξη του σεμιναρίου στην Ύδρα, θα πραγματοποιηθεί μια δημόσια συζήτηση και παρουσίαση της δουλειάς του Asad Raza με τους διοργανωτές της σειράς «Ιστορίες Εκθέσεων από τον 17ο αιώνα μέχρι σήμερα».

Είσοδος ελεύθερη, στα αγγλικά.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 1

5-8 Σεπτεμβρίου 2019, Ύδρα
WHAT DO EXHIBITIONS DO?

επιμέλεια Asad Raza

Το πρώτο σεμινάριο με θέμα WHAT DO EXHIBITIONS DO? υπό την επιμέλεια του Asad Raza, θα πραγματοποιηθεί στην Ύδρα από την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου μέχρι και την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2019. Θα έχει τη μορφή ενός τετραήμερου εργαστηρίου και θα περιλαμβάνει συζήτηση, διάβασμα, σωματικές ασκήσεις και μαγειρική. Οι συμμετέχοντες έχουν ήδη επιλεγεί μετά από διεθνές ανοιχτό κάλεσμα. Το σεμινάριο στον Σταθμό της ΑΣΚΤ στην Ύδρα δεν είναι ανοιχτό στο κοινό.

ASAD RAZA / Σύντομο Βιογραφικό

Φωτογραφία: Paula Court

Ο Asad Raza (γεν. Buffalo, Η.Π.Α, κάτοικος Νέας Υόρκης και Λειψίας), συνδυάζει στα έργα του εμπειρίες ανθρώπων μαζί με άλλα έμβια όντα και αντικείμενα. Εξερευνά επίσης συχνά την ιδέα του διαλόγου.

Για την έκθεσή του Untitled (plot for dialogue) το 2017, εγκατέστησε ένα γήπεδο τένις σε μία εκκλησία του 16ου αιώνα στο Μιλάνο. Στην έκθεση Root sequence. Mother tongue στη Whitney Biennial 2017, στο Rockbund Museum στη Σαγκάη, και στο Grimaldi Forum στο Μονακό, παρουσίασε ένα δάσος από 26 δέντρα μαζί με τους ανθρώπους που τα συντηρούσαν και τα προσωπικά τους αντικείμενα. Το Schema for a school είναι μια σειρά από πειραματικά «μαθήματα» τα οποία πραγματοποιούνται μέσα σε εκθέσεις, όπως στη Ljubljana Graphic Art Biennial το 2015, στο Palais de Tokyo το 2016 και στο Prelude to the Shed στη Νέα Υόρκη το 2018.

Ο Raza παρουσίασε πρόσφατα την ταινία του Minor History στο Rotterdam International Film Festival (2019). Αυτή την εποχή εκθέτει ένα καινούργιο έργο για το 34th Kaldor Public Art Project στο Σίδνεϊ, με τίτλο Absorption.

Στα έργα του συχνά δημιουργεί προσωπικούς, ιδιωτικούς χώρους όπως το The Bedroom στη Lahore Biennale (2018), όπου έφηβοι προσκαλούσαν τους επισκέπτες σ’ έναν εφήμερο χώρο να τραγουδήσουν και να παίξουν σκάκι. Για το home show που οργανώθηκε στο διαμέρισμά του στη Νέα Υόρκη το 2015, ο Raza προσκάλεσε φίλους και καλλιτέχνες να παρέμβουν στον χώρο του σπιτιού του, όπου ο ίδιος ξεναγούσε για 5 εβδομάδες τους επισκέπτες της έκθεσης.

Ο Raza έχει επίσης ασχοληθεί με τις εκθέσεις ως χώρους κατοικίας, στην Villa Empain στις Βρυξέλλες το 2016-7, όπου επιμελήθηκε τις εκθέσεις Mondialité (με τον Hans Ulrich Obrist), Décor (με την Dorothea von Hantelmann και τον Tino Sehgal), Répétition και Seeing Zen. Μαζί με τον Obrist, έχουν επιμεληθεί μια σειρά εκθέσεων αφιερωμένες στον Édouard Glissant (Mondialité, Trembling Thinking στο Americas Society στη Νέα Υόρκη και Where the Oceans Meet στο MDC Museum of Art and Design στο Μιάμι). Ο Raza συνεργάζεται και «σκηνοθετεί» ομαδικές εκθέσεις όπως οι: A stroll through a fun palace στη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας το 2014 και Solaris Chronicles για το LUMA Arles. Είναι επίσης δραματουργός μιας σειράς εκθέσεων του πρωτοποριακού καλλιτέχνη Philippe Parreno.

Την περίοδο 2009-2015 ήταν παραγωγός στις εκθέσεις του Tino Sehgal, που έλαβαν μέρος στα μουσεία Solomon R. Guggenheim (2010), Tate Modern (2012), 55η Μπιενάλε Βενετίας (Χρυσός Λέοντας καλύτερος καλλιτέχνης, 2013). Το 2014 πραγματοποίησε την παρουσίαση του έργου του Sehgal This progress στη Ρωμαϊκή Αγορά της Αθήνας.

Από το 2003 μέχρι το 2007, ήταν ενεργός πολιτικός ακτιβιστής στη Νέα Υόρκη. Έχει καταγωγή από το Πακιστάν και σπούδασε λογοτεχνία και σκηνοθεσία στο Johns Hopkins και στο New York University, όπου βοήθησε στην οργάνωση μιας απεργίας το 2005.

Έχει συνεργαστεί με τον Hans Ulrich Obrist για το βιβλίο Ways of Curating (2014). Κείμενα του έχουν δημοσιευθεί στα έντυπα: Jan Mot Newspaper, Kaleidoscope, modern matter, n+1, NERO, The New Yorker, The New York Times, Spike και Tennis magazine.

Το βιβλίο του Mondialité: Or the Archipelagos of Édouard Glissant δημοσιεύθηκε από τις εκδόσεις Skira το 2018.

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Δρ Ειρήνη Μαρινάκη Ιστορικός της Τέχνης, PhD The London Consortium
Δρ Κωνσταντίνος Ι. Στεφανής Ιστορικός της Τέχνης, Επιμελητής Μουσείου Μπενάκη-Συλλογή Ευστάθιου Ι. Φινόπουλου
Δρ Εύα Φωτιάδη Ιστορικός της Τέχνης, Λέκτορας, St Joost Academy of Fine and Applied Arts, The Netherlands

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΑΣΚΤ

Νίκος Δασκαλοθανάσης Καθηγητής Ιστορίας της Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης, Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης, ΑΣΚΤ
Ζάφος Ξαγοράρης Καθηγητής, Τμήμα Εικαστικών Τεχνών, ΑΣΚΤ

Οι εκδηλώσεις και τα σεμινάρια «Ιστορίες Εκθέσεων από τον 17ο αιώνα μέχρι σήμερα» τελούν υπό την αιγίδα της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών και της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Ύδρας σε συνεργασία με το μη κερδοσκοπικό σωματείο ΥΔΡΑ 21.

Το ΥΔΡΑ 21 είναι σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2016 από μια ομάδα Υδραίων και φίλων της Ύδρας (από την Ελλάδα και το εξωτερικό) που θέλουν κινητοποιήσουν όλους όσους αγαπούν και ενδιαφέρονται για την Ύδρα, να συνδράμουν σε μια κοινή προσπάθεια για την ανάδειξη και ανάπτυξη του νησιού.

Με την ευγενική υποστήριξη του εστιατορίου Manna (Ύδρα).