Καθόλου τυχαία η επιλογή του χώρου καθώς τα σημάδια της εγκατάλειψης, της παρακμής και της απαξίωσης που υπέστει το κτίριο για χρόνια λειτουργούν αλληγορικά και συνθετικά ως φυσικό περιβάλλον των έργων, αφού τα ίδια ακριβώς σημάδια από τη φυσική διαδικασία της αποσύνθεσης αποτυπώθηκαν πάνω στα ίδια τα κρανία.
Το κτίριο δεσπόζει στη πλατεία Ομονοίας, ιστορικό τόπο συνάντησης ανθρώπων, συγκοινωνιακό κόμβο, έναν δημόσιο χώρο που άλλοτε άκμαζε και που σήμερα δεν θυμίζει τίποτα από τις ένδοξες μέρες του παρελθόντος. Όπως ακριβώς απεικονίζεται η σύγχρονη κοινωνία μας εντός και εκτός των ελληνικών συνόρων, μία παγκόσμια κοινωνικοπολιτική αστάθεια, κάτι που αποτελεί πηγή έμπνευσης για τον καλλιτέχνη.
Η έκθεση «Κρανίου Τόπος» είναι μια συλλογή κρανίων βοοειδών και άλλων κερατοφόρων ζώων, τα οποία θυσιάστηκαν στο πλαίσιο του σύγχρονου καταναλωτισμού, παρατημένα και εκτεθειμένα στη φθορά του χρόνου στους χώρους που σφαγιάστηκαν. Στα χέρια του καλλιτέχνη, τα κρανία ”ξαναζωντανεύουν”, παίρνουν ”σάρκα ” και ”πνοή” μέσα από τη καλλιτεχνική τους μεταμόρφωση, έτοιμα να ζήσουν μία δεύτερη ζωή αξιοποιημένα ως έργα τέχνης.
Η φυσική τους φόρμα και ανατομία βοηθούν να μοιάζουν με ημιτελή λίθινα γλυπτά και άλλοτε εξυμνούν τις αρχές του κυβισμού μέσα από τη δυναμική που προσδίδει η παρουσία τους, εξού και μέρος της έκθεσης είναι αφιερωμένο στο Κυβισμό και εμπνευσμένο από τους σημαντικότερους εκφραστές του όπως για παράδειγμα ο Πικάσο και άλλοι πολλοί, αξιοπρόσεκτες οι σημαντικές αναφορές στα κουστούμια των αρλεκίνων, μια σωστή έκρηξη γεωμετρικών συμβόλων και σχημάτων αλλά και μινιμαλιστικών χρωμάτων.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Γιώργος Μπούνιας – σύντομο βιογραφικό
Ο Γιώργος Μπούνιας συνδύασε εμπειρίες από δύο χώρες με πλούσια πολιτισμική παράδοση και κληρονομιά, την Ιταλία και την Ελλάδα. Σπούδασε συντήρηση έργων τέχνης και αρχαιοτήτων στο περίφημο Palazzo Spinelli της Φλωρεντίας, ενώ συμμετέχοντας στο πρόγραμμα Europass Leonardo Da Vinci ταξίδεψε σε διάφορες πόλεις της Ιταλίας, ολοκληρώνοντας την πρακτική του άσκηση στο Βατικανό, την αρχαία ρωμαϊκή αγορά της Ρώμης, το μουσείο Uffizi στη Φλωρεντία αλλά και σε πολλά μουσεία και εργαστήρια στην Perugia, την Bologna και το Asconi Picelo. Στα εργαστήρια συντήρησης αυτών των μουσείων βίωσε ξεχωριστές εμπειρίες συντηρώντας έργα τέχνης και αρχαιολογικά ευρήματα, ορισμένα εκ των οποίων ταξίδεψαν και εκτέθηκαν στο μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι.