Πιο αναλυτικά το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
Ομιλίες:
Εύη Μήτση: «Ο χορός της Ιουλιέτας». Ο χορός στο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» ως μεταφορά, η οποία σωματοποιεί την απόσταση μεταξύ του κειμένου και της παράστασης, αλλά ταυτόχρονα και πρακτική που εξελίσσει την πλοκή και τους χαρακτήρες του έργου.
Βάσια Μαρκίδου: «Ο ρόλος και η σημασία της μουσικής στην Τρικυμία του Σαίξπηρ». Η σημασία της μουσικής στην «Τρικυμία» του Σαίξπηρ ως θεατρικού εργαλείου, ως μαγικής δύναμης, ως τελετουργικής διαδικασίας, ως συμβόλου και μεταφοράς.
Λιάνα Σακελλίου: «Η Μουσική του Σαιξπηρικού Ονείρου ή το Όνειρο της Μουσικής του Φέλιξ Μέντελσον – Μια Ιστορία Γούστου». Εξετάζοντας τη λειτουργία και τον ρόλο των τραγουδιών διαχρονικά, προτείνεται ότι ο 19ος προσφέρει το μουσικό και πολιτιστικό ορόσημο στην ερμηνεία του Ονείρου τον 19ο αιώνα.
Χάρης Χαραλάμπους: «Οι (Αμεταφράσιμες;) Μελωδίες των Σονέτων του Σαίξπηρ και η Σημασία τους». Η ομιλία εστιάζει στη μουσικότητα των σονέτων και στις (ανυπέρβλητες;) δυσκολίες να αποδοθούν σε μετάφραση.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Λένια Ζαφειροπούλου: «Ο Σαίξπηρ και ο “παλιός, καλός καιρός” όταν ο Ουίλλιαμ Σαίξπηρ υποδύεται τον νοσταλγό γερο-ποιητή». Διαβάζοντας τα σονέτα στεκόμαστε στην υποτιθέμενη στιλιστική νοσταλγία του δαιμόνιου βάρδου. Ποια σχέση μπορεί να έχει με τη φρέσκια προτεσταντική ταυτότητα της ελισαβετιανής Αγγλίας; Τα ποιήματα θα διαβάσει ο Ορφέας Απέργης.
Μουσική:
Πριν και μετά την τελευταία ομιλία θα ακουστούν τα σονέτα 18 και 130, σε μελοποίηση του φοιτητή του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Νίκου Κυριαζή, τα οποία θα τραγουδήσουν a capela η σοπράνο Ίλια Σταμπόλη και ο βαρύτονος Πάρης Δημάτσας.
Επίσης, το Σύνολο Κέντρου Παλαιάς Μουσικής του Ωδείου Αθηνών θα ερμηνεύσει έργα της εποχής του Σαίξπηρ. Συμμετέχουν: Ίριδα Σκολίδη & Νίκος Ζιάζιαρης (τραγούδι), Γιώργος Βελισσαρίδης (βιχουέλα), Δημήτρης Κούντουρας (μουσική προετοιμασία & φλάουτο με ράμφος).
Η Φιλοσοφική στην Πόλη
Η Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών εγκαινιάζει, από το τρέχον έτος 2020, μια σειρά από επιμορφωτικές και καλλιτεχνικές δράσεις, στο πλαίσιο της προσπάθειάς της για κοινοποίηση και διάχυση της ακαδημαϊκής γνώσης και των ερευνητικών εργασιών των μελών της (καθηγητών και φοιτητών) στην πόλη-έδρα του Πανεπιστημίου. Ο πρώτος κύκλος αυτών των δράσεων έχει τον γενικό τίτλο “Μελισμένος λόγος” και αναφέρεται στις πολλαπλές διαστάσεις και λειτουργίες που αποκτά ο λόγος (ποιητικός, λογοτεχνικός, θεατρικός, τελετουργικός, λαϊκός-καθημερινός) μέσα από την ηχητική του απόδοση ως κώδικας ατομικής και συλλογικής έκφρασης κι επικοινωνίας. Αυτή η πρωτοβουλία οργανώθηκε από ειδική επιτροπή που συνέστησε η Κοσμητεία, ήδη προ τετραμήνου, επιτροπή αποτελούμενη από τους Λάμπρο Λιάβα, Ιωσήφ Βιβιλάκη και Λιάνα Σακελλίου, στους οποίους σύντομα προστέθηκαν και οι Ιωάννα Παπασπυρίδου, Domenica Minniti, Ευριπίδης Γαραντούδης και Δώρα Μέντη.
Σύνολο Κέντρου Παλαιάς Μουσικής – Ωδείο Αθηνών
Το Σύνολο αποτελείται από σπουδαστές του ΚΠΜ του Ωδείου Αθηνών. Στη μέχρι τώρα πορεία του, το ΚΠΜ έχει συνεργαστεί με σημαντικούς φορείς πολιτισμού όπως ο ΟΜΜΑ, το Γαλλικό Ινστιτούτο, η Βιβλιοθήκη Λίλιαν Βουδούρη, το Τρίτο Πρόγραμμα κ.ά. Το σύνολο του Κέντρου έχει παρουσιάσει θεματικά προγράμματα και αφιερώματα για τον Guillaume de Machaut, την Αναγεννησιακή Φλωρεντία, τον Heinrich Schütz κι έχει εμφανιστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στη Γερμανική Εκκλησία, στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ, στη σειρά “Παλαιά Μουσική στον Άγιο Παύλο” ενώ έχει ηχογραφήσει για το Τρίτο Πρόγραμμα.
Δημήτρης Κούντουρας
Ειδικεύεται στη μουσική από τον Μεσαίωνα μέχρι το Μπαρόκ και σε ιστορικά είδη φλάουτου. Σπούδασε στις Ανώτατες Σχολές Μουσικής της Ουτρέχτης, του Μιλάνου, της Βιέννης και του Τρόσινγκεν ενώ είναι διδάκτορας μουσικολογίας του ΕΚΠΑ. Υπήρξε μεταδιδακτορικός υπότροφος του ΕΚΠΑ για την έρευνά του “Η μουσική και η ποίηση των τροβαδούρων στο Βασίλειο της Θεσσαλονίκης”.
Έχει τη διεύθυνση του συνόλου Ex Silentio κι έχει συνεργαστεί με τη Συμφωνική της Βιέννης, με την Καμεράτα Αθηνών και με την Harmony of Nations. Έχει εμφανιστεί σε φεστιβάλ και σε αίθουσες συναυλιών στην Ευρώπη, στο Ισραήλ και στην Άπω Ανατολή. Έχει ηχογραφήσει μεσαιωνικό και μπαρόκ ρεπερτόριο για τις γερμανικές εταιρίες Carpe Diem, DECCA, MDG. Διδάσκει στο Ωδείο Αθηνών, στο Παν/μιο Μακεδονίας ενώ είναι επισκέπτης καθηγητής στο Ωδείο της Γενεύης.