Βασισμένη σε αληθινή ιστορία, η ταινία «The Fighter» διηγείται τη σχέση δυο αδερφών μποξέρ, με φόντο τον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και αδυσώπητο κόσμο του

μποξ. Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο Κρίστιαν Μπέιλ («Batman Begins», «The Dark Knight», «Terminator: Salvation»), στο ρόλο του Ντίκι Έκλαντ, ενός μποξέρ από την Μασαχουσέτη που κατέληξε να εθιστεί στο κρακ και την κοκαΐνη. Συμπρωταγωνιστής του Μπέιλ, είναι ο Μαρκ Γουόλμπεργκ («The Departed», «Max Payne»), ως ο «Ιρλανδός» Μίκι Γουόρντ. Η σκηνοθεσία της ταινίας είναι του Ντέιβιντ Ο’ Ράσελ («Three Kings»).

Πληροφορίες για την παραγωγή

“Τι θα γίνει με τον αδερφό μου; Μου έχει μάθει ότι ξέρω. Δεν μπορώ να ζήσω χωρίς αυτόν…”- Μίκι Γουόρντ

Εμπνευσμένη από μία απίστευτη αλλά πραγματική ιστορία, έρχεται η σκληρή, συναισθηματική και στοργική ταινία για έναν ασυνήθιστο ήρωα του μποξ, τον «Ιρλανδό» Μίκι Γουόρντ (Μαρκ Γουόλμπεργκ), και τον ετεροθαλή αδερφού του, Ντίκι Έκλαντ (Κρίστιαν Μπέιλ), οι οποίοι έπρεπε να έρθουν αντιμέτωποι για να δεθούν και πάλι μεταξύ τους, και στην πορεία να ενώσουν και πάλι όλη τους την οικογένεια.
Για χρόνια στην παραγωγή, η ταινία THE FIGHTER γυρίστηκε μέσα σε μόλις 33 μέρες, στις εργατικές συνοικίες του Λόουελ, στη Μασαχουσέτη. Από νωρίς, οι παραγωγοί Ντέιβιντ Χόμπερμαν και Τοντ Λίμπερμαν ενθουσιάστηκαν με την ιστορία του Μίκι και του Ντίκι και συνειδητοποίησαν ότι ήταν κάτι πολύ περισσότερο από μία ιστορία για ένα αουτσάιντερ που τελικά κερδίζει.

Ο πρωταγωνιστής και παραγωγός Μάρκ Γουόλμπεργκ, ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Ο’ Ράσελ και ένα σφιχτοδεμένο καστ ένωσαν τις δυνάμεις τους προς ένα κοινό όραμα: να δώσουν ζωή στον οικογενειακό δεσμό του Μίκι και του Ντίκι, μέσα από μία σειρά από κωμικές, τρυφερές και θριαμβευτικές στιγμές που ξετυλίγονται τόσο μέσα σε καθιστικά σπιτιών όσο και στο ρινγκ.

Η ιστορία ξεκινά καθώς ο Ντίκι, το καμάρι της πόλης που κάποτε αναμετρήθηκε με τον Σούγκαρ Ρέι Λέοναρντ, περνά δύσκολες στιγμές. Στο μεταξύ, ο Μίκι έχει εξελιχτεί ως ο βασικός πυγμάχος στην οικογένεια, με τη μητέρα του Άλις (Μελίσσα Λίο) να μανατζάρει την ανερχόμενη καριέρα του. Παρόλα αυτά, και παρά τη δυνατό αριστερό του χτύπημα, πάντα βγαίνει χαμένος στο ρινγκ. Όταν σε έναν από τους τελευταίους του αγώνες κινδυνεύει να χάσει και τη ζωή του, πείθεται από τη δυναμική του σύντροφο, την Σαρλίν (Έιμι Άνταμς) να κάνει το αδιανόητο: να μείνει μακριά από την οικογένειά του, να κοιτάξει το συμφέρον του και να ξεκινήσει προπονήσεις χωρίς τον προβληματικό του αδερφό.

Ξαφνικά όμως, ο Μίκι βρίσκεται μπροστά στην ευκαιρία της ζωής του – να παίξει σε ένα αγώνα για ένα σημαντικό τίτλο. Για να το πετύχει όμως αυτό πρέπει να έχει στο πλευρό του τον αδερφό του και όλη του την οικογένεια. Αψηφώντας εκείνους που τον αμφισβητούν, ξεκινά έναν αγώνα που θα ενώσει ξανά τον Ντίκι, την Σαρλίν, την Άλις και όλα τα μέλη της οικογένειας  Γουόρντ/ Έκλαντ, στη δική του γωνιά του ρινγκ και θα οδηγήσει σε μία από τις πιο διάσημες νίκες στην ιστορία του αθλήματος. Προς έκπληξη όλων, ο Μίκι θα γίνει πρωταθλητής, γνωστός ως ο ανθεκτικός και επίμονος πυγμάχος που αγωνίστηκε σκληρά κυρίως για να ενώσει και πάλι την οικογένειά του.

Η ταινία THE FIGHTER έχει να κάνει με την οικογένεια, την αγάπη, τις σχέσεις και το να ξεπερνάς τις αντιξοότητες. «Η ιστορία είναι τόσο δυνατή, όσο και το άθλημα της πυγμαχίας,» εξηγεί ο Μαρκ Γουόλμπεργκ, ο οποίος εξασκήθηκε εντατικά για αρκετά χρόνια ώστε να μπορέσει να αποδώσει τόσο σωματικά όσο και συναισθηματικά τον απαιτητικό ρόλο του Μίκι Γουόρντ. «Ο Ντέιβιντ Ο’ Ράσελ έγραψε ένα πραγματικά υπέροχο σενάριο, βασισμένο στον κόσμο της πυγμαχίας και στους ανθρώπους του. Κατάφερε να αιχμαλωτίσει το αγωνιστικό πνεύμα της ταινίας, και το ίδιο κάναμε και εμείς.»

Από τους δρόμους στη μεγάλη οθόνη: Πληροφορίες για την ιστορία

Η ιστορία της δύσκολης και αναπάντεχης ανέλιξης του Μίκι Γουόρντ σε ένα θρύλο του αθλήματος ήταν σαν ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα. Η μεταφορά της ιστορίας στη μεγάλη οθόνη θα χρειαζόταν το ίδιο πάθος, αφοσίωση και σκληρή δουλειά από όλη την ομάδα των δημιουργών της, όσο και του ίδιου του Μίκι στον αγώνα του να κερδίσει τον τίτλο του πρωταθλήματος.

Εκείνο που ενθουσίασε τους παραγωγούς Τοντ Λίμπερμαν και Ντέιβιντ Χόμπερμαν είχε να κάνει και με τους ανίκητους δεσμούς μεταξύ των αδερφών και την αναζήτηση της οικογένειας για λύτρωση. Αυτά ήταν τα στοιχεία που έκαναν την ιστορία να αξίζει τον κόπο, σύμφωνα με τους παραγωγούς.

«Αναμιχθήκαμε στην ταινία THE FIGHTER όταν οι σεναριογράφοι Πολ Ταμάσι και Έρικ Τζόνσον μας έφεραν ένα 15λεπτο  DVD σχετικά με τις ζωές των Ντίκι Έκλαντ και Μίκι Γουόρντ,», εξηγεί ο Χόμπερμαν. «Όταν ο συνεργάτης μου ο Τοντ και εγώ το είδαμε, συγκινηθήκαμε πολύ. Είναι μία ιστορία για το πώς κανείς μπορεί να πάει κόντρα σε όλα τα εμπόδια και να λυτρωθεί παρ’ όλες τις αντιξοότητες. Μας αρέσει να μεταφέρουμε στον κινηματογράφο αυτού του είδους τις ιστορίες. Τους προτείναμε αμέσως να συνεργαστούμε και είπαν ναι.» 
Ο Λίμπερμαν προσθέτει, «Πρέπει να είδα το DVD πεντακόσιες φορές. Η ιστορία αυτών των αδερφών και όλων των δυσκολιών που έπρεπε να ξεπεράσουν, με ενέπνευσε. Αισθανθήκαμε ότι είχε πολλούς συσχετισμούς με τα στοιχεία του δράματος, της λύτρωσης και της αδερφικής αγάπης.»

Η ιστορία θα χρειαζόταν τρία χρόνια και το μαχητικό πνεύμα των δημιουργών για να φτάσει στη μεγάλη οθόνη. Ο Μαρκ Γουόλμπεργκ ήθελε από καιρό να κάνει μία ταινία για τον Μίκι Γουόρντ και τον Ντίκι Έκλαντ. Ο Χόμπερμαν και ο Λίμπερμαν ήταν ενθουσιασμένοι που θα συνεργάζονταν με τον Γουόλμπεργκ. Ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Ο΄Ράσελ καθοδήγησε την παραγωγή σε ένα εντατικό, γρήγορο πρόγραμμα που βοήθησε ώστε το καστ και το συνεργείο να μπουν βαθιά μέσα στο πνεύμα των χαρακτήρων και στην ατμόσφαιρα που επικρατούσε στις εργατικές συνοικίες της Αμερικής, στις οποίες το μποξ είχε μεγάλη απήχηση.

«Ήταν προφανές ότι θα ενσάρκωνε τέλεια τον Μίκι Γουόρντ,» λέει ο Χόμπερμαν. Ο Λίμπερμαν προσθέτει, «Από τη στιγμή που αρχίσαμε να ερευνούμε για την ιστορία, ξέραμε ότι ο Μαρκ θα ήθελε να παίξει τον Μίκι. Ο Μίκι ήταν από παλιά ένας από τους αγαπημένους του ήρωες και ήξερε την ιστορία καλύτερα από τον καθένα.»

Ο Ράσελ αντιμετωπίζει το THE FIGHTER και ως μία ιστορία αγάπης. Την προσέγγισε όχι μόνο ως μία ιστορία που αφορούσε τον αδερφικό δεσμό του Μίκι με τον Ντικι, αλλά και ως την ιστορία του Μίκι στην προσπάθειά του να φέρει κοντά την οικογένειά του με τη γυναίκα που αγαπά και να βάλει στο επίκεντρο της ιστορίας τη σύγκρουση μεταξύ της Σαρλίν και της οικογένειάς του. «Η ταινία THE FIGHTER έχει να κάνει με ανθρώπους που είναι πραγματικά απλοί, καθημερινοί, όπως όλοι μας,» λέει. «Αυτού του είδους οι τύποι είναι οι καλύτεροι χαρακτήρες από κινηματογραφικής απόψεως και οι συγκεκριμένοι ήταν ταυτόχρονα οι αυθεντικοί χαρακτήρες του Λόουελ την εποχή εκείνη. Το Λόουελ είναι μία εργατική πόλη έξω από τη Βοστώνη και αυτή η οικογένεια έχει ιδιαίτερη θέση σε αυτήν. Έχει ένα δικό της τρόπο ζωής.

Η μητέρα είναι μια βαμμένη ξανθιά νοικοκυρά με το τσιγάρο στο στόμα και το ποτό στο χέρι, που διαχειρίζεται την καριέρα των γιών της εδώ και δύο δεκαετίες. Του Ντίκι, που είναι ο μεγαλύτερος ήρωας του Λόουελ, μετά τον Τζακ Κέρουακ. Είναι αυτός ο ζεστός, χαρισματικός, χαλαρός τύπος που καμία φορά σε βγάζει και από τα ρούχα σου. Και του μικρότερου αδερφού του, του Μίκι, που είναι ήσυχος, πειθαρχημένος και δεν μπορεί να αποφασίσει με ποιο τρόπο να διαχωρίσει τον εαυτό του από την οικογένειά του.»
Συνεχίζει: «Ήθελα να πω την ιστορία αυτών των ανθρώπων και του κόσμου στον οποίο ζουν. Πραγματικά μπαίνουν στην καρδιά σου. Και μερικές φορές είναι ξεκαρδιστικοί. Σε κάθε περίπτωση πάντως είναι αυθεντικοί.»

Για να γράψουν το πρώτο προσχέδιο του σεναρίου, οι σεναριογράφοι Πολ Ταμάσι, που έκανε και την παραγωγή της ταινίας, και ο Έρικ Τζόνσον, που ήταν και εκτελεστής παραγωγής, πέρασαν πολλές ώρες στο Λόουελ, παίρνοντας συνεντεύξεις από όλους όσους συνδέονταν με την ιστορία, συλλέγοντας ένα πολύ καλό δείγμα από την κοινότητα. Το 1920, το Λόουελ, που θεωρείτο σημαντική βιομηχανική πόλη της Ανατολικής Ακτής, η οποία κτίστηκε με τη σκληρή δουλειά των μεταναστών, υπέστη τις συνέπειες μία μεγάλης ύφεσης που συνοδεύτηκε από το κλείσιμο πολλών εργοστασίων. Στο πλαίσιο αυτό, το μποξ έγινε  διέξοδος για αρκετούς από τους νέους της πόλης και το ρινγκ έγινε μία δεύτερη ευκαιρία για όσους ήθελαν να καταφέρουν κάτι άλλο στη ζωή τους.

«Υπήρχαν σχεδόν τριάντα γυμναστήρια του μποξ εκείνη την εποχή στο Λόουελ,» εξηγεί ο Τζόνσον. «Το μποξ θεωρείτο το μέσο για μία καλύτερη ζωή που θα τους έβγαζε από τη φτώχια. Όταν έκλεισαν τα εργοστάσια, η ανεργία αυξήθηκε και το μποξ ήταν η ευκαιρία για μία καλύτερη ζωή.»
Ο Ταμάσι σημειώνει ότι η οικογένεια Γουόρντ/ Έκλαντ θεωρείτο χαρακτηριστική και ιδιαίτερα σημαντική στην τοπική κοινωνία του Λόουελ. «Η οικογένεια αυτή είναι πολύ αντιπροσωπευτική της κατάστασης που επικρατεί στην πόλη. Είναι κλειστή. Αποτελεί καταφύγιο για τα μέλη της,» λέει.

Μετά από το αρχικό προσχέδιο του Τζόνσον και του Ταμάσι, ο Ράσελ συνέχισε το σενάριο με τον σεναριογράφο Σκοτ Σίλβερ, που είχε επιμεληθεί το σενάριο του 8 Mile, μίας ταινίας γυρισμένης στο Ντιτρόιτ, στην οποία πρωταγωνιστούσε ο Έμινεμ. Ο Σίλβερ θέλησε να προσθέσει και άλλα επίπεδα στην ιστορία, όπως το χιούμορ.

Καθώς πλησίαζε το στάδιο της παραγωγής, έγινε προτεραιότητα για τον Ράσελ να αναμίξει στην ιστορία ολόκληρη την οικογένεια Γουόρντ/ Έκλαντ, και την πόλη του Λόουελ, μία διαδικασία η οποία προσέδωσε μία δόση αυθεντικότητας στην ταινία, στους ηθοποιούς και στο συνεργείο.
«Θέλαμε να σεβαστούμε αυτούς τους ανθρώπους και ταυτόχρονα να είμαστε απολύτως πιστοί στην αλήθεια της ιστορίας τους,» λέει ο Ράσελ, «και μας ενέπνευσαν να το κάνουμε αυτό επειδή είναι συμφιλιωμένοι με αυτό που είναι.»

Μια ταινία που παρουσιάζεται από την PARAMOUNT PICTURES και την RELATIVITY MEDIA σε συνεργασία με την THE WEINSTEIN COMPANY . Μια παραγωγή των RELATIVITY MEDIA, MANDEVILLE FILMS, CLOSEST TO THE HOLE PRODUCTION, μια ταινία του DAVID O. RUSSEL

2 ΧΡΥΣΕΣ ΣΦΑΙΡΕΣ:
Β’ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ (ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΜΠΕΪΛ)
Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ (ΜΕΛΙΣΣΑ ΛΙΟ)

4 ΑΚΟΜΗ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ:
ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ (ΔΡΑΜΑ)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ (ΝΤΕΪΒΙΝΤ Ο’ΡΑΣΕΛ)
Α’ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΔΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ (ΜΑΡΚ ΓΟΥΟΛΜΠΕΡΓΚ)
Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ (ΕΪΜΙ ΑΝΤΑΜΣ)

3 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΑ BAFTA AWARDS
Β’ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ (ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΜΠΕΪΛ)
Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ (ΕΪΜΙ ΑΝΤΑΜΣ)
ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ (ΣΚΟΤ ΣΙΛΒΕΡ, ΠΟΛ ΤΑΜΑΣΙ, ΕΡΙΚ ΤΖΟΝΣΟΝ)

4 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ SAG:
ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΚΑΣΤ
Β’ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ – ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΜΠΕΪΛ
Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ – ΕΪΜΙ ΑΝΤΑΜΣ & ΜΕΛΙΣΣΑ ΛΙΟ

NATIONAL BOARD OF REVIEW:
ΒΡΑΒΕΙΟ Β’ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ – ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΜΠΕΪΛ

ΜΑΡΚ ΓΟΥΟΛΜΠΕΡΓΚ (Μίκι Γουόρντ)
ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΜΠΕΪΛ (Ντίκι Έκλαντ)
ΕΪΜΙ ΑΝΤΑΜΣ (Σαρλίν)
ΜΕΛΙΣΣΑ ΛΙΟ (Άλις Γουόρντ)

Σκηνοθεσία ΝΤΕΪΒΙΝΤ Ο’ΡΑΣΕΛ
Σενάριο ΣΚΟΤ ΣΙΛΒΕΡ, ΠΟΛ ΤΑΜΑΣΙ, ΕΡΙΚ ΤΖΟΝΣΟΝ
Παραγωγή ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΧΟΜΠΕΡΜΑΝ, ΤΟΝΤ ΛΙΜΠΕΡΜΑΝ, ΡΑΪΑΝ ΚΑΒΑΝΟ,
ΜΑΡΚ ΓΟΥΟΛΜΠΕΡΓΚ, ΝΤΟΡΟΘΙ ΟΦΙΕΡΟ, ΠΟΛ ΤΑΜΑΣΙ
Εκτέλεση Παραγωγής ΤΑΚΕΡ ΤΟΥΛΕΪ, ΝΤΑΡΕΝ ΑΡΟΝΟΦΣΚΙ, ΛΕΣΛΙ ΒΑΡΕΛΜΑΝ,
ΚΙΘ ΝΤΟΡΙΝΓΚΤΟΝ, ΕΡΙΚ ΤΖΟΝΣΟΝ
Φωτογραφία ΧΟΪ ΒΑΝ ΧΟΪΤΕΜΑ
Μοντάζ ΠΑΜΕΛΑ ΜΑΡΤΙΝ
Καλλιτεχνική Διεύθυνση ΤΖΟΥΝΤΙ ΜΠΕΚΕΡ
Ενδυματολόγος ΜΑΡΚ ΜΠΡΙΤΖΕΣ
Μουσική ΜΑΪΚΛ ΜΠΡΟΥΚ
Διάρκεια  116’