Η έκθεση θα περιλαμβάνει προηγούμενα ανέκδοτα έργα όπως οι ταινίες Super 8 μαζί με ηχογραφήσεις που «ρίχνουν νέο φως στην πρακτική της», σύμφωνα με δήλωση. Η έκθεση διοργανώνεται από τον γαλλικό πολιτιστικό οργανισμό Réunion des musées nationaux-Grand Palais (Rmn-GP), και μια ιδιωτική εταιρεία την diChroma photography, η οποία εδρεύει στη Μαδρίτη.
Η DiChroma photography έχει διοργανώσει αρκετές εκθέσεις για τη δουλειά της Μάιερ, συμπεριλαμβανομένου του Vivian Maier: Street Photographer στο Scuderie del Castello Visconteo στην Παβία της Ιταλίας, πέρυσι, μαζί με άλλες παραστάσεις αφιερωμένες σε φωτογράφους όπως ο Robert Doisneau και η Margaret Watkins. Η Anne Morin, επιμελήτρια της έκθεσης και διευθύντρια του diChroma, λέει στην εφημερίδα The Art ότι «η έκθεση συγκεντρώνει περισσότερες από 260 φωτογραφίες, ανέκδοτα vintage έργα και ταινίες, καθώς και έργα από τη συλλογή της Maier που μας λένε πολλά για τον τρόπο που εργάστηκε. Το μεγαλύτερο μέρος αυτού του υλικού δεν έχει δημοσιοποιηθεί ποτέ πριν και προέρχεται από διάφορους διεθνείς δανειστές».
Η Βίβιαν Μέγιερ ήταν μια εκκεντρική φωτογράφος δρόμου. Η Μέγιερ δούλεψε για πάνω από σαράντα χρόνια σαν νταντά και ασχολούνταν με τη φωτογραφία στον ελεύθερο της χρόνο. Έβγαλε πάνω από 150.000 φωτογραφίες, κυρίως των ανθρώπων και της αρχιτεκτονικής της Νέας Υόρκης, του Σικάγου και του Λος Άντζελες. Επίσης, ταξίδεψε σε διάφορα μέρη του πλανήτη βγάζοντας φωτογραφίες. Πολλές από τις λεπτομέρειες της ζωής της Μέγιερ παραμένουν άγνωστες. Το έργο της ανακαλύφθηκε εντελώς τυχαία και ο κύριος υπεύθυνος για την διάσωση και την προβολή του ήταν ένας νεαρός ιστορικός από το Σικάγο ο John Maloof που έχει καταφέρει και έχει συγκεντρώσει το μεγαλύτερο μέρος των αρνητικών της.
Το έργο της Βίβιαν Μάιερ είναι λογικό να προκάλεσε αντικρουόμενα συναισθήματα στους ειδικούς. Μια νταντά που μπορούμε άνετα να την χαρακτηρίσουμε τουλάχιστον ιδιόρρυθμη, έχει δημιουργήσει ένα στιβαρό και τεράστιας αξίας φωτογραφικό έργο που θα το ζήλευαν πάρα πολλοί παλιοί και νέοι σπουδαίοι φωτογράφοι. Ένα φωτογραφικό έργο που την τοποθετεί ισάξια μαζί με τα όλα τα τεράστια ονόματα της αμερικάνικης και της παγκόσμιας φωτογραφίας.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Μάλιστα ανάμεσα στο σύνολο του έργου της που κυρίως περιλαμβάνει φωτογραφία δρόμου και τοπία πόλης υπάρχει και ένα πολύ σημαντικό ξεχωριστό κομμάτι που σωστά έχει ξεχωριστεί και αναδειχθεί, τα αυτοπορτραίτα της. H Βίβιαν Μάιερ δημιουργεί με κάθε ευκαιρία και ένα αυτοπορτραίτο. Αυτό και μόνο το τμήμα του έργου της θα έφτανε για να την τοποθετήσουμε στους μεγάλους της φωτογραφίας. Χαρακτηριστική είναι επίσης η ευχέρεια που έχει με την φωτογράφιση των παιδιών.
Τα θέματα που καλύπτονται στην έκθεση περιλαμβάνουν αυτοπροσωπογραφίες, σκηνές δρόμου και παιδική ηλικία. «Παρόλο που το έργο είναι εκλεκτικό, θα δούμε επίσης πώς είναι ομοιογενές, πυκνό και λογικό στην εξέλιξή του, καθίμενο στο σταυροδρόμι της οπτικής κουλτούρας των ΗΠΑ και της φωτογραφίας του δρόμου. Η δουλειά της αφορά επίσης τη γαλλική ανθρωποκεντρική φωτογραφία», προσθέτει η Morin. Η έκθεση στο Παρίσι έχει την ευλογία του ιδρύματος Vivian Maier που δανείζει πολλά από τα αρχειακά έργα και τις ταινίες.
Η Μάιερ πέθανε την άνοιξη του 2009 χωρίς γνωστούς κληρονόμους σε ένα απομακρυσμένο γηροκομείο του Σικάγου, αφού έπεσε στον πάγο και χτύπησε το κεφάλι της. Πέρασε την παιδική της ηλικία στη Γαλλία και την ενήλικη ζωή της στο Σικάγο, τραβώντας περισσότερες από 120.000 φωτογραφίες, αλλά ποτέ δεν ήθελε να δει τις εικόνες.
Η έκθεση διοργανώνεται επίσης σε συνεργασία με τον κορυφαίο έμπορο φωτογραφιών με έδρα τη Νέα Υόρκη Χάουαρντ Γκρίνμπεργκ που πέρυσι έφερε περισσότερες από 100 εκτυπώσεις του έργου της Maier στο Photo London, την ετήσια έκθεση φωτογραφίας που πραγματοποιήθηκε στο Somerset House του Λονδίνου. Μεταξύ των συνεργατών της έκθεσης είναι και συλλογή John Maloof στο Σικάγο.
Στο Μουσείο του Λουξεμβούργου στο Παρίσι από τις 15 Σεπτεμβρίου 2021