Το πολυαγαπημένο λιχούδικο και κοιλιόδουλο αρκουδάκι επιστρέφει και πάλι στη μεγάλη οθόνη με την ταινία «Yogi Bear», και μια καινούργια περιπέτεια

γυρισμένη σε 3D που συνδυάζει το live action με computer graphics.

Η ΥΠΟΘΕΣΗ

Ο Νταν Άκροϊντ δανείζει τη φωνή του στον Γιόγκι, τον διαβόητο σαματατζή του Τζέλιστοουν Παρκ, και ο Τζάστιν Τίμπερλεϊκ στον Μπου Μπου, τον πιστό φίλο και συνεργό του στα ατελείωτα πανούργα σχέδιά του για να αποσπάσει από τους επισκέπτες το φαγητό τους.

Ο Γιόγκι ανέκαθεν επαφιόταν στην ευστροφία και την ταχύτητά του για να βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά από τους αμέριμνους και ανυποψίαστους εκδρομείς και ταυτόχρονα να εκνευρίζει αφάνταστα τον «τιμωρό» του, τον Ρέιντζερ Σμιθ. Αυτή τη φορά όμως, ο Μπου Μπου και ο Γιόγκι πρόκειται να αντιμετωπίσουν κάτι πολύ χειρότερο απ’ό,τι έχουν αντιμετωπίσει όλα αυτά τα χρόνια…

Κι αυτό, γιατί πολύ απλά το Τζέλιστοουν Παρκ βγαίνει προς πώληση!
Για να καλύψει τα χρήματα που «έφαγε» από τα δημοτικά κονδύλια προκειμένου να χρηματοδοτήσει την προεκλογική εκστρατεία του, ο δήμαρχος Μπράουν σκοπεύει να πουλήσει το πάρκο σε υλοτόμους. Αυτό σημαίνει ότι οι οικογένειες δεν θα μπορούν πια να απολαμβάνουν την ομορφιά της υπαίθρου που προσφέρει το πάρκο και το χειρότερο; Ο Γιόγκι, ο Μπου Μπου και οι φίλοι τους θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν το σπίτι τους. Αντιμέτωπος με την μεγαλύτερη πρόκληση της ζωή τους, ο Γιόγκι πρέπει να αποδείξει ότι είναι πράγματι πιο έξυπνος από μια μέση αρκούδα και θα συνάψει μια ιερή συμμαχία με τον Ρέιντζερ Σμιθ προκειμένου να αποτρέψουν το κλείσιμο του πάρκου.

 
ΓΙΟΓΚΙ ΚΑΙ ΜΠΟΥ ΜΠΟΥ
Ας τσιμπήσουμε κάτι

Ο Γιόγκι Μπέαρ και ο Μπου Μπου εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στη μικρή οθόνη το 1958, στο πλαίσιο του καρτούν «The Huckleberry Hound Show» των Hanna-Barbera. Η σειρά υπήρξε η πρώτη σειρά καρτούν που βραβεύτηκε με Emmy Παιδικού Προγράμματος. Το δίδυμο έγινε σύντομα πολύ δημοφιλές και απέκτησε τη δική του εκπομπή το 1961. Εν συνεχεία κυκλοφόρησε το ομώνυμο έντυπο κόμικ και κάπως έτσι άνοιξε και ο δρόμος για τη μεγάλη οθόνη. Τα επόμενα χρόνια, ο ανέμελος αρκούδος και ο γλυκύτατος φιλαράκος του έχουν εμφανιστεί σε πάρα πολλές σειρές, ταινίες και συλλογές DVD.

Σε όλα αυτά τα χρόνια όμως, υπάρχει μια σταθερή αξία: η φιλία τους. Ότι κι αν διακυβεύεται, όπου κι αν τους οδηγήσουν τα κόλπα και τα τεχνάσματα του Γιόγκι, η φιλία τους παραμένει αλώβητη και ακλόνητη. Και η τελευταία ταινία δεν αποτελεί εξαίρεση.

«Το θέμα είναι η πίστη. Στην τελική ανάλυση, οι φίλοι είναι φίλοι και οφείλεις να είσαι στο πλευρό τους,» λέει ο Ακρόιντ.

«Η χημεία και η δυναμική μεταξύ τους είναι πραγματικά συγκλονιστική,» λέει ο Μπρέβιγκ. «Ο Γιόγκι πάντα καταφέρνει να πείσει τον Μπου Μπου ότι το σχέδιό του θα πιάσει, άσχετο που δεν πιάνει ποτέ. Και ο Μπου Μπου ως καλός και πιστός φίλος, βρίσκεται πάντα στο πλευρό του κολλητού του. Πολλές φορές προσπαθεί να του προτείνει ένα πιο λογικό σχέδιο, αλλά ο φίλος του δεν τον ακούει ποτέ. Και επιπλέον, πάντα ο Μπου Μπου παθαίνει τα χειρότερα όταν στραβώνει κάποιο τέχνασμά τους. Αυτό όμως, δεν τον αποθαρρύνει.»
Όπως πολλοί από τους πιστούς θεατές του Γιόγκι έχουν καταλάβει μέχρι τώρα, αυτός που είναι πιο έξυπνος από μια μέση αρκούδα είναι ο Μπου Μπου, αλλά ο ίδιος καταλαβαίνει ότι αυτό δεν πρέπει να το πει ποτέ.
«Ο Μπου Μπου λειτουργεί καθαρά σαν τη συνείδηση του Γιόγκι,» λέει ο Τίμπερλεϊκ. «Είναι ο καλός άγγελός του, που του υπενθυμίζει πάντα τι έχει μεγαλύτερη σημασία. Παρόλο όμως, που είναι η φωνή της λογικής, η γλυκιά, ελαφρώς ένρινη φωνούλα του, είναι πολύ διασκεδαστική.»

«Ο Γιόγκι κάνει ακόμα και την πιο τρελή ιδέα να μοιάζει απίστευτα ελκυστική χάρη στον ενθουσιασμό του. Έτσι ο Μπου Μπου πάντα καταλήγει να συμφωνεί μαζί του, όσο επικίνδυνο και παράλογο κι αν είναι ένα σχέδιο,» λέει ο Ακρόιντ, λίγο πριν παραθέσει γελώντας ένα παράδειγμα. «Μια από τις πιο αγαπημένες μου σκηνές είναι αυτή που ο Γιόγκι βρίσκεται σε έναν λόφο, και δένεται με ένα σχοινί. Πιστεύει πραγματικά ότι έχει σημαδέψει σωστά και θα μπορέσει να αρπάξει το καλάθι του πικ-νικ, αλλά όλοι ξέρουμε ότι αποκλείεται να τα καταφέρει…»

Ό,τι όμως του λείπει σε επίπεδο τεχνικής υλοποίησης, ο Γιόγκι το αναπληρώνει με ταλέντο και γοητεία. Μπορεί να είναι λίγο ματαιόδοξος, παρορμητικός και βιαστικός, αλλά όλοι τον αγαπάμε γιατί ξέρουμε ότι είναι έντιμος, καλόκαρδος και απεριόριστα αισιόδοξος.

«Η γοητεία του Γιόγκι προέρχεται από το γεγονός ότι είναι πολύ ευγενής. Ναι, είναι κλέφτης, αλλά είναι ευγενής κλέφτης. Γι’ αυτό και κανένας, ούτε καν ο Ρέιντζερ Σμιθ δεν μπορεί να του κρατήσει κακία. Η θετική του ενέργεια και η αισιοδοξία του είναι μεταδοτικά,» λέει ο Τζέφρι Βεντιμίλια, ο οποίος μαζί με τον Τζόσουα Στέρνιν συνυπογράφουν το σενάριο του “Yogi Bear”.

«Επίσης, ο Γιόγκι είναι ελαφρώς ανατρεπτικός χαρακτήρας και γι’ αυτό πιστεύω ότι είναι τόσο αγαπητός και στους ενήλικες,» προσθέτει ο Στέρνιν. «Ακριβώς επειδή όλοι εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να ζούμε σύμφωνα με τους νόμους που διέπουν τις κοινωνίες μας, η ελευθερία που διαθέτει ο Γιόγκι για εμάς είναι κάτι το θαυμαστό. Ζει με τους δικούς του κανόνες και κάνει ό,τι νιώθει κάθε στιγμή.»

Ο Ακρόιντ που χαριτολογώντας, λέει ότι ένα κοινό που έχει με τον Γιόγκι είναι η απεριόριστη όρεξη, παραδέχεται ότι του ήταν εύκολο να ταυτιστεί με τον ρόλο, δεδομένου ότι έχει περάσει πολλές ώρες βλέποντας Γιόγκι στην τηλεόραση.

«Ο τρόπος που τον αποδίδει δεν παρεκκλίνει του κλασικού. Κι όμως, σε κάθε ατάκα καταφέρνει να βάλει κάτι από την προσωπικότητά του. Έτσι, ο χαρακτήρας παραμένει οικείος στο κοινό αλλά ταυτόχρονα αποκτά και μια άλλη πιο φρέσκια πλευρά,» λέει ο Ντε Λάιν.

Σχετικά με τη συνάντηση που είχε ο Μπρέβιγκ με τον ηθοποιό αναφέρει χαρακτηριστικά, «Δεν μπορώ να πω ότι βρήκαμε τον Γιόγκι Μπέαρ μας, γιατί πολύ απλά μας βρήκε εκείνος. Όταν ξεκίνησε να διαβάζει τις ατάκες, αν έκλεινες τα μάτια σου ήταν σαν να έβλεπες τον Γιόγκι.»

Η παραγωγή όμως, ξετρελάθηκε και με τον τρόπο που απέδωσε τον Μπου Μπου ο Τζάστιν Τίμπερλεϊκ. «Τον συνάντησα μαζί με τον Ντόναλντ και την Κάρεν,» θυμάται ο Μπρέβιγκ. «Όλοι ξέραμε ότι είναι ένας άνθρωπος με πολλά ταλέντα. Είναι εξαιρετικός ηθοποιός, διαθέτει καταπληκτική φωνή… Δεν ξέραμε όμως, αν έκανε για τον συγκεκριμένο ρόλο. Πολλοί πιστεύουν ότι θα μπορούσαν να κάνουν τον Μπου Μπου, αλλά ο ρόλος δεν είναι καθόλου απλός. Καθώς λοιπόν, μιλούσαμε απλά μπήκε στο πετσί του ρόλου και ήταν καταπληκτικός. Σταματήσαμε, κοιταχτήκαμε και αμέσως σκεφτήκαμε ότι ήταν ιδανικός.»

Ο Τίμπερλεϊκ, που δάνεισε τη φωνή του και στον Άρτι, στην εμπορική επιτυχία του 2007 «Shrek The Third» λέει «από μικρός τριγυρνούσα στο σπίτι μιμούμενος φωνές από καρτούν, γι’ αυτό και χάρηκα πολύ που με δοκίμασαν για τον ρόλο του Μπου Μπου.»

 «Όπως και ο Νταν, έτσι και ο Τζάστιν είναι φτιαγμένος για κωμωδίες,» λέει ο Ντε Λάιν. «Πρόβαραν τους διαλόγους τους στην πρώτη συνάντηση που είχαν και από την πρώτη στιγμή έπιασαν το νόημα και φάνηκαν να το διασκεδάζουν.»

Ευτυχώς, οι επαγγελματικές υποχρεώσεις τους συνέπεσαν και έτσι οι δύο ηθοποιοί κατάφεραν να δουλέψουν ταυτόχρονα, στο ίδιο στούντιο, τη στιγμή που στον χώρο του animation είθισται ο κάθε ηθοποιός να ηχογραφείται μόνος του. Αυτό βοήθησε τόσο στο να φτιαχτεί η περιρρέουσα ατμόσφαιρα, όσο και στο να αποδώσει ακόμα καλύτερα η μεταξύ τους χημεία.

«Νομίζω ότι βοήθησε πολύ τις ερμηνείες. Για μένα ο Γιόγκι και ο Μπου Μπου είναι ένα κλασικό δίδυμο τύπου Άμποτ και Κοστέλο ή Λόρελ και Χάρντι,» λέει ο Τίμπερλεϊκ. «Ο Νταν έχει απίστευτη ενέργεια, και δουλεύοντας ταυτόχρονα καταφέραμε να βελτιώσουμε τις ερμηνείες μας.»

Ο Ακρόιντ συνεχίζει, «Όταν βάζεις δύο καλλιτέχνες να συνεργαστούν, να είσαι σίγουρος ότι μέχρι ένα σημείο θα αυτοσχεδιάσουν. Θα ξεφύγουν από το κείμενα. Υπήρξαν πολλές στιγμές που αρχίσαμε να αυτοσχεδιάζουμε. Είχαμε την μοναδική ευκαιρία να πειράξει ο ένας τον άλλο, να γελάμε με τις αστείες σκηνές… δεν είναι μικρό πράγμα, να δίνεις τη φωνή σου σε έναν ήρωα που αγαπάς από μικρό παιδί.»
Ο Μπρέβιγκ έκανε μια πρώτη ηχογράφηση των ηθοποιών προκειμένου οι animator να έχουν το κατάλληλο υλικό για να δουλέψουν.

Στο μεταξύ, στο πλατό του Τζέλιστοουν Παρκ στη Νέα Ζηλανδία, οι κανονικοί ηθοποιοί είχαν αρχίσει ήδη τα γυρίσματα μαζί με τους αόρατους και φανταστικούς Γιόγκι και Μπου Μπου.

Οι δύο ψηφιακοί χαρακτήρες άρχισαν να παίρνουν σάρκα και οστά μόνο αφότου ολοκλήρωσαν τις ηχογραφήσεις τους οι δύο ηθοποιοί, ώστε να αποτυπωθεί ο τόνος της φωνής και της χροιάς τους στην έκφραση. Ο Γιόγκι και ο Μπου Μπου άρχισαν να «δένουν» πολύ περισσότερο με τους ανθρώπους συμπρωταγωνιστές τους, σκηνή-σκηνή, καθώς αποκτούσαν χρώμα, έκφραση και υπόσταση.
 

Από τη WARNER BROS. PICTURES σε συνεργασία με την RHYTHM & BLUES
μια παραγωγή των SUNSWEPT ENTERTAINMENT/DE LINE PICTURES

Η ταινία θα προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα ελληνικά.

Ακούγονται οι φωνές των ηθοποιών:
ΑΦΗΓΗΤΗΣ – ΚΩΣΤΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ
ΓΙΟΓΚΙ – ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΕΤΡΟΧΕΙΛΟΣ
ΜΠΟΥ ΜΠΟΥ – ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
ΡΕΪΝΤΖΕΡ ΤΖΟΟΥΝΣ- ΦΟΙΒΟΣ ΡΙΜΕΝΑΣ
ΡΕΪΝΤΖΕΡ ΣΜΙΘ – ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΟΥΡΛΑΜΠΑΣ
ΡΕΪΤΣΕΛ – ΥΡΩ ΛΟΥΠΗ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΠΡΑΟΥΝ – ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΚΡΕΒΑΪΚΑΣ
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ – ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΙΟΥΛΗΣ

Ακούγονται επίσης:
Αργύρης Παυλίδης, Βούλα Κώστα, Στέλλα Μπονάτσου, Άγγελος Λιάγκος

TRANSLATION – ΚΙΜΩΝ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ & ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ – ΑΡΓΥΡΗΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ
ΗΧΟΛΗΨΙΑ – ΑΓΓΕΛΟΣ ΛΙΑΓΚΟΣ
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ – ΠΑΝΟΣ ΑΣΗΜΕΝΙΟΣ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ – ΒΙΚΥ ΚΑΟΥΛΑ
STUDIO POWER MUSIC PRODUCTIONS

ΝΤΑΝ ΑΚΡΟΪΝΤ (Γιόγκι Μπέαρ)
ΤΖΑΣΤΙΝ ΤΙΜΠΕΡΛΕΪΚ (Μπου Μπου)
ΤΟΜ ΚΑΒΑΝΟ (Ρέϊντζερ Σμιθ)
ΑΝΝΑ ΦΑΡΙΣ (Ρέιτσελ)

Σκηνοθεσία ΕΡΙΚ ΜΠΡΕΒΙΓΚ
Σενάριο ΤΖΕΦΡΙ ΒΕΝΤΙΜΙΛΙΑ, ΤΖΟΣΟΥΑ ΣΤΕΡΝΙΝ, ΜΠΡΑΝΤ ΚΟΟΥΠΛΑΝΤ
Παραγωγή ΝΤΟΝΑΛΝΤ ΝΤΕ ΛΑΪΝ, ΚΑΡΕΝ ΡΟΖΕΝΦΕΛΤ
Εκτέλεση Παραγωγής ΑΝΤΡΙΟΥ ΧΑΑΣ, ΤΖΕΪΜΣ ΝΤΑΪΕΡ, ΛΙ ΜΠΕΡΓΚΕΡ
Φωτογραφία ΠΙΤΕΡ ΤΖΕΪΜΣ
Μοντάζ ΚΕΝΤ ΜΠΕΪΝΤΑ
Καλλιτεχνική Διεύθυνση ΝΤΕΪΒΙΝΤ Ρ. ΣΑΝΤΕΡΦΟΥΡ
Ενδυματολόγος ΛΙΖ ΜακΓΚΡΕΓΚΟΡ
Μουσική ΤΖΟΝ ΝΤΕΜΠΝΙ