Η γκαλερί \”Ρωμανού 7\” σας προσκαλεί στα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής της Ευδοξίας Ψυρροπούλου-Καράγιαννη την Τετάρτη

11 Μαΐου στις 8.00 μμ 

\”Πρόκειται για μια μοντέρνα ζωγραφική με σύγχρονους προβληματισμούς, μια μυθολογία που αγγίζει την καθημερίνη πραγματικότητα. Η ένταση κυριαρχεί παντού, αλλά η ατμόσφαιρα απαλύνεται και τα δρώμενα μεταβάλλονται σε εικαστικό γεγονός από τα λαμπερά χρώματα και τις κομψές κινήσεις.

Οι διαφάνειες που επιτυγχάνονται είναι μοναδικές, ενώ αξιοσημείωτες είναι, παρά τη μοναξιά των μορφών, οι ανταποκρίσεις στις κινήσεις και η μελέτη του ρυθμού σε όγκους, σχήματα και χρώματα.\”

Βιογραφικό

Η Ευδοξία Ψυρροπούλου Καράγιαννη γεννήθηκε σ’ ένα Θεσσαλικό χωριό,μεγάλωσε όμως και σπούδασε στην Αθήνα. Εδώ τελειώνει τις σπουδές της στη Σχολή Καλών Τεχνών και το 1957 συνεχίζει στη Beaux Art στο Παρίσι, όπου παράλληλα με την ζωγραφική της στο atelier μελετά την τεχνική της Τοιχογραφίας.

Με κρατική υποτροφία σπούδασε Συντήρηση και Αποκατάσταση Έργων Τέχνης στο Κεντρικό Ινστιτούτο Συντήρησης της Ρώμης.

Κατά την διάρκεια των σπουδών της, της ανετέθησαν οι παρακάτω εργασίες αποκατάστασης:
Σταυρός 15ου αιώνα Εκκλησίας Κατακομβών.

Αποκατάσταση  των τοιχογραφιών της Ασίζης.

Τρίπτυχου ζωγραφική σε ξύλο του ζωγράφου Cima de Conegliano και έλαβε μέρος σε ομαδική εργασία για την αποτοίχιση τοιχογραφίας της Μονής Pompoza (μονοκόμματη αποτοίχιση 40 τ.μ με την μέθοδο Stapo).

Εργασίες που της ανετέθησαν στη Ρώμη μετά τις σπουδές της:
Τοιχογραφίες του Τιβέριου Κρίσπου 1540-1545.

Έλαβε μέρος σε ομαδική εργασία αποκατάστασης των Ρωμαικών τοιχογραφιών της Ostia Antica.
Το 1967 επιστρέφει στην Ελλάδα.

Της ανετέθησαν εργασίες συντήρησης από την Υπηρεσία Αναστήλωσης και εργάστηκε στην 5η εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων στην Κέρκυρα και τα Ιωάννινα.

Αποκατέστησε σημαντικό αριθμό Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών εικόνων, των ζωγράφων Τζάνε, Λαμπάρδου, Τζανκαρόλα, Αγγέλου καθώς και τοιχογραφίες του 11ου και του 13ου αιώνα. 

Σχετικές ανακοινώσεις των εργασιών στο βιβλίο \”Εικόνες Κέρκυρας\” του καθηγητή Π.Βοκοτόπουλου. (σελ.3, 4, 22, 24, 32, 44, 45, 47, 48, 50, 51, 53, 67, 69, 72, 73, 76, 77, 102, 108, 120, 136, 140, 141, 144, 148, 155, 160, 166) Έκδοση Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος.

Από την Φιλοσοφική Σχολή Ιωαννίνων της ανετέθη η συντήρηση των τοιχογραφιών της Μονής Ντίλιου της νήσου των Ιωαννίνων. 

Ανέλαβε επίσης την συντήρηση των τοιχογραφιών της Μονής Πετράκη, καθώς και την αποκατάσταση των τοιχογραφιών της πρόσοψης του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Εργάστηκε για την συντήρηση του ζωγραφικού έργου του Φ.Κόντογλου και του Σπύρου Παπαλουκά.
Το 1973 ανέλαβε τη θέση υπεύθυνου  συντηρητή στη Εθνική Πινακοθήκη.