Πρόκειται για τρεις διαλέξεις – περφόρμανς για τον ήχο, την ηχητική δραματουργία, τον αυτοσχεδιασμό και τα νέα μέσα ή αλλιώς τρεις συναντήσεις όπου η πράξη τροφοδοτεί σε πραγματικό χρόνο τη θεωρία και αντίστροφα.
Οι «Δοκιμές» έχουν συμμετοχικό χαρακτήρα και απευθύνονται στο ευρύ κοινό για να παρουσιάσουν τους σύγχρονους πειραματισμούς. Η Medea Electronique, με τη συμμετοχή κάθε φορά διαφορετικών καλλιτεχνών, αναπτύσσουν έναν διακριτό άξονα προβληματισμού-πειραματισμού.
Κάθε διάλεξη-περφόρμανς ξεκινά με μια σύντομη παρουσίαση του θεωρητικού πλαισίου, με σκοπό να επικοινωνηθούν στο ευρύ κοινό λήμματα του «λεξικού» της σύγχρονης τέχνης.
Αναλυτικά οι παραστάσεις:
Κυριακή 13 /3 /2022, ώρα 13:00
KΑΣΣΑΝΔΡΑ
Οι χρησμοί δεν είναι ποτέ αρκετά ακριβείς. Δεν λένε πότε η ατυχία θα συμβεί, δεν λένε πώς θα γίνει. Και έτσι, ο άνθρωπος καθίσταται διαρκώς υποχρεωμένος να παίρνει την ευθύνη των πράξεων του και να γίνεται δημιουργός της Ιστορίας. Μια μουσική performance, που μέσα από την αρχετυπική φιγούρα της Κασσάνδρας εξερευνά το πού και πώς στέκει το υποκείμενο που στοχάζεται σε σχέση τα μελλούμενα, την ανάγκη για την κατασκευή και τον οραματισμό του, την ανάγκη για επιστροφή στα μεγάλα σχήματα, το νόημα και την αφήγηση.
Ανασυνθέτουμε την προφητεία προβάλλοντας το τι πραγματικά θα αντιπροσώπευε σήμερα η μαντική δίνη της Κασσάνδρας, ένας τέτοιος διαρκής οραματισμός, ποια θα ήταν η ίδια η Κασσάνδρα. Μέσα από ‘τα δικά της’ λόγια, η Κασσάνδρα συστήνεται ως:
«Αυτή που λάμπει.
Αυτή που ξεχωρίζει.
Αυτή που υπερέχει του άντρα
Αυτή που ξεχωρίζει απ’ τον άντρα
Που ξεχωρίζω απ’ τους ανθρώπους
Αυτή που ξεχωρίζει απ’ τους άντρες
Αυτή που σφάζονται ποιος θα την πάρει»
*Το κείμενο αποτελεί πρωτότυπο έργο.
Συντελεστές:
Medea Electronique
Φωνές-Τραγούδι: Ελένη και Σουζάνα Βουγιουκλή
Κείμενο: Νέφελη Μαϊστράλη
Θέατρο-Περφόρμανς: Νικόλ Δημητρακοπούλου
Βίντεο: Βασίλης Κουντουρης
Κυριακή 3/4/22, ώρα 13:00
Trial
Σημείο εκκίνησης της videoart performance αποτελεί το περίφημο γλυπτό του Μιχαήλ Άγγελου, «Το ξύπνημα του σκλάβου». Λέγεται, πως ο καλλιτέχνης έστελνε ένα μαθητή του για να αναζητήσει τα αγάλματα του μέσα στις πέτρες. Ο μαθητής έπρεπε ανάμεσα σε σκόρπια κομμάτια μάρμαρου να εντοπίσει τα εν δυνάμει έργα, όπου εγκλωβισμένα μέσα στη κυρίαρχη ύλη ανέμεναν την απελευθέρωση τους από τον καλλιτέχνη.
Η ιδέα αυτή υποσκάπτει αυτήν τη δημιουργίας από το μηδέν. Στη θέση της προτείνει μια σχεδόν από μηχανής θεού επέμβαση του καλλιτέχνη, σε ένα έργο το οποίο είναι ήδη έτοιμο και πρέπει με προσοχή και υπομονή να απελευθερωθεί. Είναι μια εργασία αφαίρεσης και αναζήτησης της τελειότητας που αναμφισβήτητα υπάρχει.
Συντελεστές:
Medea Electronique
Χορογραφία: Γιάννης Νικολαϊδης
Χορός: Αγγελική-Κρηναία Μπεβεράτου
Εικαστικός: Νίκος Παπαδημητρίου
Βίντεο: Michael Tebinka
H παράσταση ‘Τrial’ της Μedea Electronique που θα παρουσιαζόταν αυτήν την Κυριακή 20/3/2022 στο Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μεταφέρεται για την Κυριακή 3 Απριλίου 2022, 13:00 για λόγους υγείας συντελεστή της. Εισιτήρια που έχουν αγοραστεί ήδη, ισχύουν και μεταφέρονται κανονικά για τη νέα ημερομηνία και θα επιβεβαιωθεί και από την ticket services σε προσωπικό e-mail στον καθένα / καθεμία σας.
Κυριακή 10/4/22, ώρα 13:00
Η ΔΙΚΗ
Η περφόμανς επιχειρεί, μέσα από την κριτική παρουσίαση της διαδικασίας απονομής δικαιοσύνης και ευθυνών, να μιλήσει για την ανάγκη επανεφεύρεσης του κοινού εκείνου χώρου διαπραγμάτευσης (διαπροσωπικής και συλλογικής). Μας ενδιαφέρει η κατασκευή ηρώων και εξιλαστήριων θυμάτων, η πολιτική ευθύνη σε καιρούς μετα-δημοκρατίας και το ιερό δικαίωμα στην απολογία.
Συντελεστές:
Medea Electronique
Θέατρο-Περφόρμανς: Γιώργος Βαλαής
Medea Electronique
Με ένα υφέρπoν λογοπαίγνιο μεταξύ Μήδειας και Media, η ΜedeaElectronique ιδρύθηκε το 2006 kαι απαρτίζεται από δημιουργούς που μοιράζονται τη διάθεση για πρωτοπορία, κινούμενοι στον ευρύτερο χώρο της σύγχρονης τέχνης. Ενεργοί σε τομείς όπως η μουσική, η κινούμενη εικόνα, η ζωγραφική, τα πολυμέσα, ο προγραμματισμός, οι διαδραστικές τεχνολογίες και η παραγωγή πολυμεσικών εκδηλώσεων, τα μέλη της ομάδας συγχωνεύουν ξεχωριστά πεδία έρευνας και πρακτικής σε μία προσπάθεια ανάπτυξης ενός ιδιαίτερου ύφους. Η δραστηριότητα της ΜedeaElectronique συμπεριλαμβάνει σύγχρονες θεατρικές παραστάσεις, πειραματικά οπτικοακουστικά δρώμενα, συνθέσεις ηλεκτροακουστικής μουσικής και καλλιτεχνικά εργαστήρια. Πολλά από τα μέλη της συνδυάζουν την καλλιτεχνική δημιουργία με την ακαδημαϊκή έρευνα. Δουλειά της έχει παρουσιαστεί στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στο μουσείο Μπενάκη, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, στο ΒoozeCooperativa, σε φεστιβάλ και διοργανώσεις.
Ελένη και Σουζάνα Βουγιουκλή
Η Ελένη και η Σουζάνα Βουγιουκλή ξεκίνησαν από πολύ νωρίς να εξερευνούν τις μουσικές του κόσμου και να πειραματίζονται με τις δυνατότητες που προσφέρει η ανθρώπινη φωνή, ως εγγενές μουσικό όργανο. Tραγουδούν σε πάνω από είκοσι γλώσσες και διαλέκτους, τόσο a cappella όσο και με τη συνοδεία πιάνου, κιθάρας και κρουστών που παίζουν οι ίδιες. Έχουν συνεργαστεί με πολλούς καλλιτέχνες όπως τη Μαρία Φαραντούρη, τον GoranBregovic, τους RottingChrist κ.ά.
Έχουν δώσει συναυλίες έθνικ, κλασικής και παραδοσιακής μουσικής σε σημαντικές διοργανώσεις και διεθνή φεστιβάλ, όπως στη Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών στο Μιλάνο το 2015, καθώς και σε χώρους ιδιαίτερης δυναμικής, όπως το CarnegieHall της Νέας Υόρκης, το International Mugham Centre στο Μπακού κ.α.
Η Ελένη Bουγιουκλήγεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και μεγάλωσε στην Ξάνθη. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και συγγραφέας του βιβλίου «Ευρωπαϊκη Ένωση και Τουρκία». Έχει σπουδές στο πιάνο, ανώτερα θεωρητικά και μονωδία, βυζαντινή μουσική, τζαζ τραγούδι και θεωρητικά, κλασικό και παραδοσιακό χορό. Σε πολύ νεαρή ηλικία ξεκίνησε με το δημοτικό τραγούδι και σαν μαθήτρια διακρίθηκε στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό του Υπουργείου Παιδείας, με το Α΄ Βραβείο στο τραγούδι a cappella. Ασχολείται με την έρευνα πάνω στο θέατρο-performing και τη σωματοποίηση του τραγουδιού. Μιλάει αγγλικά, γαλλικά, τούρκικα, αραβικά και σε βασικό επίπεδο ρωσικά και ιταλικά.
Η Σουζάνα Βουγιουκλή γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ξάνθη. Είναι πτυχιούχος Τμήματος Μαθηματικών, κατεύθυνση Καθαρά Μαθηματικά, του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με 10 πρωτότυπες εργασίες στην Άλγεβρα. Έχει σπουδές στο πιάνο, κιθάρα, ανώτερα θεωρητικά και μονωδία, τζαζ τραγούδι και θεωρητικά, κλασικό, παραδοσιακό και αφρο-τζαζ χορό. Ασχολείται με την έρευνα πάνω στο θέατρο-performing και τη σωματοποίηση του τραγουδιού. Μιλάει αγγλικά, γαλλικά, και σε βασικό επίπεδο ιταλικά και πορτογαλικά.
Nεφέλη Μαϊστράλη
Η Μαϊστράλη Νεφέλη είναι απόφοιτος της Ανώτερης Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών (2011) και της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ ( 2012). Επίσης, είναι ιδρυτικό μέλος και μόνιμη συνεργάτης της θεατρικής ομάδας «4Frontal».
Eργάζεται ως ηθοποιός από το 2011 και έχει συνεργαστεί ενδεικτικά με τους Στ. Λιβαθινό, Οδ. Παπασπηλιώπουλο, Λ. Κιτσοπούλου, Λ. Κονιόρδου, Π. Δεντάκη, Λ. Μελεμέ, Θ. Ζερίτη, σε παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου, του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, κ.α.
Από το 2018, άρχισε να εργάζεται ως σύμβουλος δραματουργίας της 4 Frontal, προσαρμόζοντας λογοτεχνικά κείμενα για το θέατρο και το 2019, έγραψε το πρώτο της ολοκληρωμένο θεατρικό έργο. Ακολούθησε το έργο της, «ΑΡΙΣΤΕΡΟΧΕΙΡΕΣ» που δημιουργήθηκε στα πλαίσια του σεμιναρίου για Νέους Συγγραφείς από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Έκτοτε, συνεχίζει να γράφει και να παίζει.
Νικόλ Δημητρακοπούλου
Η ηθοποιός και σκηνοθέτις Νικόλ Δημητρακοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Φοίτησε στην Δραματική σχολή του Ωδείου Αθηνών και αποφοίτησε από την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Μοντέρνοι Καιροί, ενώ παράλληλα είναι πτυχιούχος του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά. Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος στο Performance Making του Goldsmiths, University of London.
Από το 2010 έχει δουλέψει ως σκηνοθέτις και ηθοποιός στην Ελλάδα και την Αγγλία. Έχει πραγματοποιήσει παραστάσεις στο Φεστιβάλ Αθηνών, Θέατρο του Νέου Κόσμου, Γαλλικό Ινστιτούτο, Θέατρο 104 κ.ά, σε non- conventional χώρους όπως, Brick Lane Market (the Brick Box), Shunt Vaults-London Bridge, αλλά και site specific performances όπως κτίρια υπό κατεδάφιση (7 quiet acts of domestic violence, London ), Hotel Xenia Ναύπακτος (Dismember to Remember, Commun(icat)ion of Crisis symposium, Institute for Live Arts Research), Υπαίθρια Γλυπτοθήκη Ζογγολόπουλου. Κατά την διάρκεια της θητείας της ως Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης σχεδίασε και υλοποίησε πλήθος καλλιτεχνικών δρώμενων και παραστάσεων. Είναι υπεύθυνη πολιτισμού στον Δήμο Φιλοθέης Ψυχικού. Συνεργάζεται με τους MedeaElectronique από το 2015.
Γιάννης Νικολαϊδης
Ο Νικολαίδης Γιάννης αποφοίτησε απο τη ΚΣΟΤ το 2002. Έχει χορέψει με τις σημαντικότερες ομάδες σύγχρονου χορού της χώρας όπως η Griffon, Οκτάνα, Ομάδα Εδάφους-Δημήτρη Παπαιωάννου, yelp, Πέρσας Σταματοπούλου, Πρόσχημα, Ζήτα. Εχει συνεργαστεί με χορογράφους οπως η Α. Στελάτου, Α. Φονιαδάκης, Α. Βάιερσταλ, Ρ. Νοντίν, Ι. Σιδέρης, Ν. Ζούκα, Α. Παπαδέλη-Ρωσσέτου κ.α. Έχει επιμεληθεί τη κίνηση στην ομάδα θεάτρου blitz και medeaeleqtronique. Έχει συγχορογραφήσει τρία χορευτικά έργα, Lusiddream, Houndogs, Action XT . Ένα δικό του σολο, blindspot καθώς και εναproject ανταλλαγής χορευτών σε ντουέτο (blinddate). Τέλος, χορογράφησε το σολο, Ιππότης της Ασφάλτου, 2020 για την Ε.Λ.Σ.
Αγγελική- Κρηναία Μπεβεράτου
Ξεκίνησε χορό στα 4 στην ‘Μαγιά Δημοπούλου’ μέχρι το 2016 όπου πέτυχε στο φυτώριο της ΚΣΟΤ μέχρι το 2021.Τώρα φοιτά στην επαγγελματική σχολή της Ακτίνας.
Το 2019 πήρε μέρος σε μια sitespecificperformance της Σοφίας Κονδύλια το «bodis». Το 2020 ξεκίνησε να συμμετέχει στο Ancientfuturesolo της Μαριάννας Καβαλιεράτου, το οποίο παρουσιάστηκε το 2021 στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.
Νίκος Παπαδημητρίου
Γεννήθηκε στη Χίο. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας ζωγραφική και χαρακτική. Το 1995 με υποτροφία Erasmus σπούδασε στο Εδιμβούργο (EdinburghCollegeofArt) και το 2000 αποφοίτησε με masterdegree στην οπτική επικοινωνία από το Πανεπιστήμιο του Κέντ (KentInstituteofArt&Design). Έχει διενεργήσει 17 ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές στην Ελλάδα και διεθνώς μεταξύ των οποίων σε πέντεΜπιεννάλε (Σαράγιεβο, Τελ-Αβίβ, Πράγα, Αθήνα και Κωνσταντινούπολη).
Από το 1999 έως σήμερα διδάσκει σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το διάστημα 2012 – 13 δίδαξε στο KonkukUniversity στη Ν.Κορέα (KUBschoolofdesign) σαν visitingprofessor, ενώ από το 2002 έως το 2018 δίδαξε στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Μαζί με άλλους καλλιτέχνες ίδρυσε το 2008 την αστική μη κερδοσκοπική πλατφόρμα “LoandBehold”.
Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Γιώργος Βαλαής
Ηθοποιός, σκηνοθέτης. Ιδρυτικό μέλος των blitztheatregroup στην οποία από κοινού με τα υπόλοιπα μέλη ήταν υπεύθυνος για την σκηνοθεσία, την δραματουργία, την υποκριτική, την συγγραφή κειμένων σε πάνω από 15 παραστάσεις που έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ήταν συνυποψήφιος για το ευρωπαϊκό βραβείο Νέες Θεατρικές Πραγματικότητες 2012 και 2017. Έχει εργαστεί στο θέατρο και τον κινηματογράφο σαν ηθοποιός. Το 2020 σκηνοθέτησε την ταινία EverybodyDies Young.
Φωτογραφίες: ALEX KAT