«Από τους Μυστικιστικούς Καβείρους [Οι Κάβειροι, χθόνιες θεότητες της αρχαίας ελληνικής μυστηριακής λατρείας που αναπτύχθηκε στη Λήμνο και άλλα μέρη της Ελλάδας και της Μικράς Ασίας, ήταν παιδιά του θεού του πυρός και της μεταλλουργίας Ηφαίστου, και μιας Θεάς, που ταυτίζεται με τη Μεγάλη Μητέρα Θεά ή τη Δήμητρα – Καβειρώ] ως τους πρόσφυγες της Σμύρνης, ο μύθος και η ιστορία φανερώνουν πώς η καταστροφική ιδιότητα της Φωτιάς μετασχηματίζεται στο ιερό Πυρ της ενθύμησης του Ελληνικού Πολιτισμού που πάντα αναγεννάται μέσα από τις στάχτες του».
Η σκηνοθέτης/χορογράφος Αποστολία Παπαδαμάκη, στη νέα παραγωγή με την Quasi Stellar, As Above So Below, προχωρά σε μια καλλιτεχνική διερεύνηση των διαχρονικών άρρητων εννοιών που ενεργοποιούν τις δυνάμεις του ελληνικού πολιτισμού στην επιβίωση, αναγέννηση και πρόοδο και εκφράζονται μέσα από τον χρόνο και το φως. Ο αρχαιολογικός χώρος «Καβείριο» της Λήμνου, όπου ο μυστηριώδης λαός των Πελασγών, πρόσφυγες από τον Υμηττό, εγκαταστάθηκε την 1η χιλιετηρίδα π.Χ. φέρνοντας τη λατρεία του Ηφαίστου και τη μυστηριακή λατρεία των Καβείρων, ενέπνευσε το έργο. Το μαγευτικό τοπίο του «Καβειρίου» γίνεται το σκηνικό για δύο παραστάσεις στις 12 και 13 Αυγούστου, υπό το φως της Πανσελήνου.
Η παράσταση περιλαμβάνει πρωτότυπη μουσική σύνθεση από τον Τρύφωνα Κουτσουρέλη και τη χορογραφική και σκηνοθετική πρόταση της Αποστολίας Παπαδαμάκη, οι οποίοι συναντώνται με τις καταξιωμένες ερμηνεύτριες Σαβίνα Γιαννάτου και Μαρία Παπαγεωργίου, τον ηθοποιό Θανάση Ευθυμιάδη και έξι επαγγελματίες χορευτές ώστε να ταξιδέψουν το κοινό σε μια τελετουργία εξερεύνησης της ιστορίας του ελληνικού πολιτισμού, από τη γέννηση στην καταστροφή και στην εκ νέου αναγέννηση. Είναι μια ιστορία διαισθητική, όπου μύθοι και πρόσωπα υπαρκτά αποκαλύπτουν την έμφυτη ανάγκη δημιουργίας και αναδημιουργίας μετά την καταστροφή.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία/Χορογραφία: Αποστολία Παπαδαμάκη
Πρωτότυπη Μουσική: Τρύφων Κουτσουρέλης
Δραματουργία: Αποστολία Παπαδαμάκη, Παναγιώτης Γκιόκας
Επιμέλεια Κειμένων: Δρ. Αθηνά Δέσποινα Πόταρη
Κοστούμια: Ιφιγένεια Νταουντάκη
Φωτισμοί: Βαλεντίνα Ταμιωλάκη
Επιστημονικοί συνεργάτες: Δρ. Παύλος Τριανταφυλλίδης, Αρχαιολόγος, Προϊστάμενος Εφορείας Αρχαιοτήτων Λέσβου, Μαλάμω Μαρή, Αρχαιολόγος
Επιμέλεια κειμένων: Δρ. Αθηνά Δέσποινα Πόταρη
Διδασκαλία εκφοράς και προσωδίας Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας: Ελένη Κουλιζάκη
Διεύθυνση Παραγωγής: Παναγιώτης Γκιόκας / MENTOR
Επικοινωνία & Προβολή: MENTOR
Γραφείο Τύπου: Νικολέτα Βότση
Graphic/Visual designer: Αρείων Στεφανίδης
Φωτογραφίες και Βιντεοσκόπηση: Παντελής Λαδάς
Επί σκηνής θα βρίσκονται:
Σαβίνα Γιαννάτου: Μητέρα Πρόσφυγας / Μεγάλη Μητέρα
Μαρία Παπαγεωργίου: Κόρη / Κάβειρος
Θανάσης Ευθυμιάδης: Αφηγητής / Κάβειρος
Αποστολία Παπαδαμάκη: Μνημοσύνη
Πλωτίνος Ηλιάδης, Κωνσταντίνα Λιόντου, Μαρία Παπακωνσταντίνου, Νατάσα Σαραντοπούλου, Αντώνης Στρούζας, Σπύρος Χρηστάκης
As Above So Below
Βιωματική παράσταση, σχεδιασμένη για το Καβείριο της Λήμνου, το αρχαιότερο γνωστό ελληνικό τελεστήριο, που συνδέει την πνευματική κληρονομιά των προσφύγων της Μικρασιατικής Καταστροφής με τις τελετουργικές μνήμες της αρχαιότητας και τη μυστηριακή λατρεία των Καβείρων. Η Φωτιά, το στοιχείο που καταστρέφει αλλά και αναγεννά, γίνεται το νήμα που συνδέει διαχρονικά τους Έλληνες με το Φως και τη μεγαλοσύνη του Σύμπαντος.
H δημιουργός της πρώτης υποβρύχιας παράστασης κάτω από τον Ναό του Ποσειδώνα και της Ολονυχτίας στον Ναό του Επικούριου Απόλλωνα, σκηνοθέτης/χορογράφος Αποστολία Παπαδαμάκη, συνδέει την πολιτιστική κληρονομιά με τις παραστατικές τέχνες σε μια παράσταση-τελετουργία συμπράττοντας με καταξιωμένους καλλιτέχνες -Σαβίνα Γιαννάτου, Μαρία Παπαγεωργίου, Θανάση Ευθυμιάδη-, επαγγελματίες χορευτές και εθελοντές της Λήμνου κάτω από την αυγουστιάτικη Πανσέληνο. Τη μουσική συνθέτει ο Τρύφων Κουτσουρέλης.
Η παράσταση εντάσσεται στο πρόγραμμα 2022 του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.