Όλα ξεκινούν με ένα εξάχρονο αγόρι που μπορεί να είναι κορίτσι ή ένα εξάχρονο κορίτσι που μπορεί να είναι αγόρι και ένα ανεπιθύμητο παγωτό φράουλα. Στη συνέχεια, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα αφήγημα γεμάτο αμφισημίες, αμφιθυμίες, αμφιβολίες, που στροβιλίζονται και αλληλοσυγκρούονται μέσα στην παιδική ψυχή του μυστηριώδους προσώπου που φέρει το όνομα του ίδιου του συγγραφέα χωρίς να αποτελεί απαραίτητα και το alter ego του. Η απόκοσμη αλλά και απόλυτα ρεαλιστική φωνή που μας μιλά, μας παρασύρει σε δρόμους που διαρκώς διακλαδώνονται, σε διανοητικούς και ψυχικούς λαβυρίνθους που συνεχώς περιπλέκονται. Οι ευθείες κρύβουν πάντα μια απότομη στροφή, η αφήγηση αλλάζει πορεία και μας κατευθύνει σε αναπάντεχα ολισθηρά μονοπάτια. Ένα κείμενο που κάνει τον αναγνώστη να νιώθει μια αόρατη και απροσδιόριστη ανησυχία. Μια υποδόρια σαρκοφαγική διάθεση. Μια κριτική στην πολιτική, κοινωνική, οικονομική κατάσταση της Αργεντινής, αλλά και μια χειρουργικής ακρίβειας ανάλυση της παιδικής ψυχοσύνθεσης.
Σέσαρ Άϊρα
Ο Σέσαρ Άϊρα (Κορονέλ Πρίνγκλες, Αργεντινή, 1949) ο οποίος τιμήθηκε πρόσφατα με το Formentor Literature Prize, για «την καλλιτεχνική φρεσκάδα και τον αυτοσχεδιασμό, το χιούμορ, την ακάματη αναδημιουργία των αφηγηματικών κινήτρων και την παιχνιδιάρικη ειρωνεία της ακούραστης φαντασίας του», είναι από τους λίγους Αργεντίνους του οποίου το όνομα επανέρχεται τακτικά στις λίστες του Βραβείου Νόμπελ Λογοτεχνίας.
Από τους σημαντικότερους λογοτέχνες της γενιάς του, έχει δημοσιεύσει πάνω από εκατό έργα, θεατρικά, δοκίμια και, κυρίως, σύντομα μυθιστορήματα, τα οποία ο ίδιος χαρακτηρίζει ως «ιστορίες ντανταϊστριών νεράιδων» ή «λογοτεχνικά παιχνίδια για ενηλίκους».