H περφόρμανς βρίσκεται στο επίκεντρο της πρακτικής της Γεωργίας Σαγρή. Στην καλλιτεχνική της πορεία, η Σαγρή έχει αναπτύξει μια πρακτική φροντίδας που ονομάζει ΙΑΣΗ, η οποία συνδέεται εννοιολογικά με τον ορισμό της ελληνικής λέξης ίαση, ως επούλωση. Η ΙΑΣΗ γεννήθηκε από την ανάγκη της καλλιτέχνιδας να προετοιμαστεί και να αναρρώσει από απαιτητικά της έργα περφόρμανς. Η ΙΑΣΗ έκτοτε έχει εξελιχθεί σε συνεχή έρευνα σχετικά με τις καταστάσεις του σώματος, τις οποίες η Σαγρή αποκαλεί “παθολογίες της επιτέλεσης”.

Για την ατομική της έκθεση στην Breeder η ΙΑΣΗ, ως πρακτική επούλωσης εφαρμόζεται στα ίδια τα έργα. Στην Οικονομία η Σαγρή εστιάζει την προσοχή της στην αναδιοργάνωση πρακτικών, υλικών και αντικειμένων που έχουν παρουσιαστεί ξανά στο παρελθόν. Τα έργα και οι πρακτικές που παρουσιάζονται μοιράζονται κοινές ιδιότητες: τα περισσότερα υπέστησαν φθορά και βρέθηκαν εκτός του συστήματος κυκλοφορίας και διακίνησης έργων τέχνης, φτάνοντας σχεδόν μια κατάσταση εξαφάνισης. Ορισμένα φθάρθηκαν κατά τη διάρκεια προηγούμενων εκθέσεων, άλλα με την χρήση τους σε έργα περφόρμανς ή την έκθεσή τους στο δημόσιο χώρο και κάποια από αυτά καταστράφηκαν λόγω κακής διαχείρισης κατά την απεγκατάσταση και τη μεταφορά τους.

Στην έκθεση περιλαμβάνονται και τρεις περφόρμανς, που επίσης βρίσκονται σε καθεστώς μη ορατότητας, σε αυτήν την περίπτωση γιατί δεν καταγράφηκαν ποτέ. Μέρος της δικής τους αποκατάστασης είναι η αναζήτηση μαρτυριών και αποσπασμάτων καταγραφής, με βάση τα οποία η καλλιτέχνιδα ανασυνθέτει τις περφόρμανς μνημονικά και τις επιτελεί εκ νέου.

Η διαδικασία αυτή είναι οικονομική με την έννοια ότι δημιουργεί καινούργια έργα ανασύροντας και επικυρώνοντας έργα που ήδη υπάρχουν. Η κύρια οικονομική διάσταση ωστόσο έγκειται στην νοηματική επανασυγκρότηση των έργων. Παρότι τα έργα έχουν ενδιαφέρουσες σταδιοδρομίες σε διαφορετικούς χρόνους και τόπους, βρίσκονται τώρα σε κατάσταση φαινομενικά ανεπανόρθωτη. Η φθορά στην οποία έχουν περιέλθει αποτελεί ένα δεδομένο που η Σαγρή επιθυμεί να ανατρέψει. Χρησιμοποιώντας μια εκλεκτικιστική μέθοδο αποκατάστασης, συντήρησης και επανεπινόησης, μιλά για μια συνθήκη που αφορά τα ίδια τα σώματα και τον τρόπο που τραυματίζονται και επουλώνονται.

Με αυτή την έκθεση η Σαγρή δείχνει πως η ίαση είναι η πιο θεμελιώδης μορφή οικονομίας.

Μετά από πρόσκληση της καλλιτέχνιδας την έκθεση επιμελούνται η Δανάη Γιαννόγλου και ο Γιώργος Μπεκιράκης. Το παρόν κείμενο υπογράφει η Ευαγγελία Λεδάκη.

Έργα της Γεωργίας Σαγρή έχουν εκτεθεί διεθνώς σε διάφορες ομαδικές και ατομικές εκθέσεις: Le Grand désenvoûtement, Palais de Tokyo, Παρίσι (2022); YOYI! Care, Repair, Heal, Gropius Bau, Βερολίνο (2022); Iasi, Stage of Recovery, de Appel, Άμστερνταμ (2020); Iasi, TAVROS, Αθήνα (2020); Mimosa House, Λονδίνο (2020); Ulay was here, Stedelijk, Άμστερνταμ (2020); Portikus, Φρανκφούρτη /Main (2018); Documenta 14, Αθήνα / Kassel, σε επιμέλεια Adam Szymczyk (2017); Georgia Sagri and I, GEORGIA SAGRI GEORGIA SAGRI, Kunstverein Braunschweig, Γερμανία (2017/18), DESTE Prize: An Anniversary Exhibition, 1999-2015, Cycladic Museum, Aθήνα (2017); Bread and Roses, Museum of Modern Art, Βαρσοβία (2016); Secret Surfaces, KW Institure for Contemporary Art Bερολίνο (2016); Exhibitia.ch/EAT THE TOOL, Forde, Γενεύη (2015); My first science fiction book, Religion. KW Institute for Contemporary Art, Βερολίνο (2015); Mona Lisa Effect, Kunsthalle Βασιλεία (2014);ProBio, Expo 1: New York, MoMA PS1, New York, USA (2013); SALOON: There is no country in our hearts, Museum of Modern Art, Βαρσοβία (2013); Luminous Interval: The D. Daskalopoulos Collection, Guggenheim Bilbao, Ισπανία (2011); Live Portfolio at the Grand Openings: Return of the Blogs, MoMA, Νέα Υόρκη (2011); OWEN, Macedonian Museum, Θεσσαλονίκη (2011); This is a Party at Panic Room, The Dakis Joannoun Collection, DESDE Foundation, Αθήνα (2006).

Performances:
Αναπνοή (2003): Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2023, 12-5 μ.μ.
Βαθιά Ακρόαση (2001): Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2023, 7 μ.μ.
Ενοίκιο (2009): η ημερομηνία θα ανακοινωθεί σύντομα, καθορίζεται βάσει του εμμήνου κύκλου της καλλιτέχνιδας

Κεντρική φωτογραφία θέματος: Georgia Sagri, Breathing Scores, 2022, work in progress. Photo of the artist