Στα έργα της Γεωργίας Δαμοπούλου υπάρχει έντονο το πλαστικό στοιχείο.
Ένα πρότζεκτ εμπνευσμένο από τις αφηγήσεις του J.G. Ballard στο έργο του The Crystal World (1966), όπου η καλλιτέχνιδα δημιουργεί και ενσαρκώνει το ρόλο της scientific artistic expeditor Dr. Isabel Blacksmith. Σε ένα παραμύθι που αφορμάται από την υπερ-πραγματικότητα που βιώνει ο σύγχρονος άνθρωπος μέσα από μια αλληλουχία καταστροφικών γεγονότων, καθώς και την ανάγκη διατήρησης μιας σχέσης και ισορροπίας του ίδιου με τη φύση, η ηρωίδα βρίσκει καταφύγιο σε μία πλαστική εκδοχή των τροπικών δασών. Θα καταφέρει να προσαρμοστεί ο άνθρωπος στις νέες συνθήκες; Θα μπορέσει να ευδοκιμήσει ξανά; Διερωτάται η καλλιτέχνιδα και δίνει τη δική της εκδοχή. Οι εικόνες που δημιουργούνται στη Newland θυμίζουν τη ψευδαίσθηση του Παραδείσου, όπου ο άνθρωπος τριγυρνάει μέσα σε αυτόν μαγεμένος, όπως η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων.
Γεωργία Δαμοπούλου
Η Γεωργία Δαμοπούλου σπούδασε ζωγραφική και σκηνογραφία και έκανε μεταπτυχιακά στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και Γαλλική Γλώσσα και Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Σπούδασε επίσης στην Εcole Νationale de Bourges στη Γαλλία και στη Σχολή Κινηματογράφου Λ. Σταυράκου. Έχει παρουσιάσει έντεκα ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμες εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έργα της έχουν δημοσιευθεί σε εκδόσεις τέχνης και βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Παράλληλα με το καλλιτεχνικό της έργο εργάζεται ως Υπεύθυνη στα Εργαστήρια Τέχνης του Δήμου Κορυδαλλού, δίδαξε στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του Παντείου Πανεπιστημίου Ψυχολογία και ΜΜΕ, στο Η’ εργαστήριο της ΑΣΚΤ, στο εργαστήριο εικαστικής έκφρασης στη μονάδα εφήβων Ατραπός του ΟΚΑΝΑ, στην Ανοιχτή Τέχνη και στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη. Εργάστηκε ως Επιστημονική Συνεργάτιδα στην έκθεση Στην Άλλη Όχθη στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας και στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Matisse-Picasso, παραγωγή του Centre Pompidou στο Παρίσι και του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Έχει τιμηθεί με το Πρώτο Βραβείο Μελίνα Μερκούρη του ΥΠ.ΠΟ.
Επιμέλεια έκθεσης: Μαρίνα Αθανασιάδου, ιστορικός τέχνης, επιμελήτρια σύγχρονης τέχνης
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Κεντρική φωτογραφία θέματος: Georgia Damopoulou, Ιnfection, 2022, resin, thread, reed, 115 x115 cm