Στις 30 Σεπτεμβρίου το «Koyaanisqatsi» ζωντανεύει στο Ηρώδειο. Με αυτή την αφορμή, ο En Lefko 87.7 και ο Μελωδία 99.2 σε συνεργασία με το freecinema.gr παρουσιάζουν την Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου τα δύο ακόλουθα μέρη της τριλογίας Κάτσι, «Powaqqatsi» και «Naqoyqatsi», στον κινηματογράφο Ριβιέρα.

Για ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ ΜΟΝΟ!

Ένα ταξίδι με εικόνες και την εμβληματική μουσική του Φίλιπ Γκλας!

Στην εκδήλωση θα παραστεί και ο Μάικλ Ρίσμαν, Music Director του Philip Glass Ensemble, μόνιμος συνεργάτης του Φίλιπ Γκλας και ενορχηστρωτής των μουσικών του συνθέσεων.

Η τεράστια καλλιτεχνική και κριτική αποδοχή που γνώρισε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 το «Koyaanisqatsi», οδήγησε στη δημιουργία της τριλογίας Qatsi, με επόμενα έργα τα «Powaqqatsi» (1988) and «Naqoyqatsi» (2002), πάντοτε σε σκηνοθεσία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο και μουσική επένδυση από τον Φίλιπ Γκλας.

Συνοδεύοντας την live παρουσίαση του έργου του Φίλιπ Γκλας για το πρώτο φιλμ από το The Philip Glass Ensemble, το ελληνικό κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει ξανά στη μεγάλη οθόνη, μετά από πολλά χρόνια, και τα υπόλοιπα μέρη της τριλογίας, σε ένα μοναδικό double-feature, στο θερινό σινέ Ριβιέρα.

«Powaqqatsi» (1988) (διάρκεια: 99 λεπτά)

Με τον υπότιτλο «Life in Transformation» (ζωή σε μεταμόρφωση), το δεύτερο μέρος της τριλογίας Qatsi επικεντρώνει στον άνισο αγώνα των χωρών του Τρίτου Κόσμου κι ενός πιο παραδοσιακού τρόπου ζωής, ο οποίος έρχεται σε σύγκρουση με την εκβιομηχάνιση του πλανήτη που προκαλεί την αλλοίωση της γης και του φυσικού περιβάλλοντος. Αυτή τη φορά, οι συνθέσεις του Φίλιπ Γκλας «υιοθετούν» έναν πιο ethnic χαρακτήρα, με επιρροές από τους τόπους όπου πραγματοποιήθηκαν τα γυρίσματα, με τον ίδιο να κρατά και ρόλο συμβούλου δραματουργίας δίπλα στον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο, τον οποίο ακολουθούσε στο στάδιο του location scouting και προετοίμαζε πιο «εμπειρικά» το soundtrack της ταινίας.

«Naqoyqatsi» (2002) (διάρκεια: 89 λεπτά)

Με τον υπότιτλο «Life as War» (η ζωή ως πόλεμος), το τελευταίο μέρος της τριλογίας Qatsi προβάλλει ένα πιο σύγχρονο πορτρέτο της ανθρωπότητας, η οποία γονατίζει απέναντι στην ιδέα της παγκοσμιοποίησης, υπηρετεί όλο και περισσότερο την τεχνολογία και βουλιάζει διαρκώς σε αδιέξοδες συγκρούσεις βίας. Η προετοιμασία του φιλμ συνέπεσε με το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου στη Νέα Υόρκη, με τη διαδικασία του μοντάζ να δέχεται την επίδραση αυτού του γεγονότος μ’ έναν αλληγορικά οπτικό τρόπο, ο οποίος αποδίδεται μέσω της αναλογίας διαστάσεων του κάδρου διά της χρήσης ενός σαν από «λάθος» stretching (από 4/3 σε 16/9), καταλήγοντας σ’ ένα αποτέλεσμα ύφους video art.

Διαβάστε επίσης:

Koyaanisqatsi: Ένα μεγάλο αφιέρωμα με το Philip Glass Ensemble στο Ηρώδειο!
Koyaanisqatsi: 22+1 facts για την ταινία με αφορμή την προβολή στο Ηρώδειο