Στην ατομική έκθεση Endless της Θάλειας Γαλανοπούλου, μια κατάκοιτη γιαγιά χορεύει μινιμαλιστικά, σχεδόν διαλογιστικά, την ώρα που η ζωή μετριέται φθίνουσα πάνω σε μία ζυγαριά. Ο πατέρας υποβάλλει μία έσχατη επιστολή τακτοποίησης οφειλών κι εκκρεμοτήτων στην τράπεζα για «τη μη μετακύλιση αυτών στο τέκνο μου». Η μητέρα αποζητά μία απάντηση «τώρα! τώρα! τώρα! τώρα!» μέσα από μια αυθόρμητη performance στην κουζίνα του σπιτιού. Μία οικογένεια μέσα από στιγμές-στίγματα στον χρόνο και τον χώρο που κατέγραφε ή συνέλεγε συστηματικά η Θάλεια Γαλανοπούλου επί μία δεκαετία και που παρουσιάζει σε μια εκτενή, site-specific, πολυμεσική έκθεση. Ενδείξεις ύπαρξης σε χρόνο ενεστώτα, κι ας μην είναι πια βιολογικά παρόντα τα μισά από τα τέσσερα πρόσωπα-χαρακτήρες.
Το 2013 οι δυο της γονείς διαγνώστηκαν ταυτόχρονα με καρκίνο. Η μητέρα της κατάφερε να τον ξεπεράσει, ο πατέρας της ωστόσο έχασε τη μάχη το 2017, μετά από τέσσερα χρόνια αγώνα μέσα και έξω από τα νοσοκομεία. Το 2018 της έλαχε να αντιμετωπίσει τον ίδιο εχθρό όταν νόσησε και η γιαγιά της· δύο χρόνια μετά βίωσε μια νέα απώλεια. Όλο αυτό το διάστημα βιντεοσκοπούσε, ηχογραφούσε, αλλά κυρίως φωτογράφιζε. Όπως σημειώνει η ίδια, «η φωτογραφική πράξη για μένα μεταφράζεται σε πράξη αγάπης, υπομονής, και ταυτόχρονα προσωπικής άμυνας και απεγνωσμένης προσπάθειας εξορκισμού του θανάτου».
Θάλεια Γαλανοπούλου – Βιογραφικό καλλιτέχνιδας:
Η Θάλεια Γαλανοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1991. Σπούδασε φωτογραφία στη Focus School of Photography and New Technologies στην Αθήνα (2011-13) και στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακό στις Φωτογραφικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Westminster στο Λονδίνο (2014-5). Η δουλειά της αποτελεί συνδυασμό προσωπικών έργων (project) και φωτογραφίας ντοκουμέντο, καθώς η εικόνα για εκείνη είναι ταυτόχρονα εργαλείο ψυχοθεραπείας καθώς και ενεργή πολιτική χειρονομία. Τα έργα της έχουν εκτεθεί σε ομαδικές εκθέσεις σε Αθήνα και Λονδίνο και έχουν δημοσιευτεί σε ελληνικά και βρετανικά περιοδικά/εφημερίδες. Το 2012 ανέπτυξε ένα έργο για μια εκδοχή της σκοτεινής, αόρατης υποκουλτούρας της Αθήνας που εκτέθηκε στο Athens Photo Festival 2016 στο Μουσείο Μπενάκη. H πτυχιακή εργασία του MFA της εστίασε στους τραπεζίτες και τους επιχειρηματίες του City of London, όπου μέσα από πορτραίτα στον δημόσιο χώρο δημιουργεί έναν διάλογο μεταξύ του αγγλικού καπιταλιστικού συστήματος και της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα. Το έργο αυτό έχει εκτεθεί στην Ελλάδα και το Λονδίνο και έχει δημοσιευτεί στη Guardian το 2016. Το 2018 ολοκλήρωσε το εργαστήριο καλλιτεχνικής φωτογραφίας «Dust Breeding» με τον Γιώργο Πρίνο και τον Γιώργο Καραηλία. Έχει δουλέψει ως φωτορεπόρτερ στην ελληνική εφημερίδα «Έθνος» και τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως ανεξάρτητη φωτογράφος στην Αθήνα.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Επιμέλεια: Γιώργος Καραηλίας
Βοηθός επιμέλειας/Υπεύθυνη επικοινωνίας: Νάσια Καλαμάκη