Με την έκθεση «Ανταύγειες Φωτός-Light Codes», η Μαρία Ξανθάκου και η Ιζαμπέλα Φρανσές συστήνουν στο κοινό μια ταλαντούχα νέα καλλιτέχνιδα.
Γεννημένη σε πολιτική οικογένεια, κόρη της διπλωματικής υπαλλήλου Φωτεινής Τομαή και του νομικού και πολιτικού Νίκου Κωνσταντόπουλου, η Elena Kos ήρθε από πολύ νωρίς σε επαφή με σημαντικές προσωπικότητες, διανοούμενους και καλλιτέχνες που την επηρέασαν βαθιά με το έργο και την παρουσία τους και την προσανατόλισαν στον κόσμο της τέχνης.
Τα έργα που παρουσιάζει στην πρώτη της ατομική έκθεση, πλημμυρισμένα από φως και χρώματα, γεμάτα εκρήξεις και δημιουργικές εντάσεις, μεταφέρουν και μετουσιώνουν τον ιερό χώρο της φύσης, προσφέροντας ίαση. Πλάθει κόσμους παιγνιώδεις που μας ταξιδεύουν σε τόπους παραμυθένιους, αλλά και σε μαγικούς βυθούς, στους οποίους μας καλεί να «βουτήξουμε», για να ανοιχτούμε σε νέους, έμπλεους χαράς, ορίζοντες. Ο ερχομός της κόρης της Άρτεμης πριν δύο χρόνια την έχει σαφώς επηρεάσει στον τρόπο που στέκεται απέναντι στη ζωγραφική, αλλά και στην ίδια τη ζωή.
«Οι καλλιτέχνες διαθέτουμε εκείνα τα εργαλεία που μας επιτρέπουν να μετασχηματίζουμε την ενέργεια και να συνδέουμε τον ορατό με τον αόρατο κόσμο», επισημαίνει η Έλενα Κωνσταντοπούλου. «Είναι καθήκον μας να υπηρετούμε με σεβασμό όσους παρατηρούν τα έργα μας, αλλά ταυτόχρονα μας ανήκει και η ευθύνη αφυπνίζοντας τον προβληματισμό τους, να τους μεταδίδουμε με τα έργα μας τη συχνότητα υψηλής δόνησης. Η ίδια αισθάνομαι βαθιά ευγνωμοσύνη να κουβαλάω με την τέχνη μου, και μάλιστα με μεγάλη ταπεινότητα, το τεράστιο φορτίο της ιερής γιατρειάς της ψυχής των ανθρώπων που έρχεται από τον αρχαίο κόσμο, και να τον μεταφέρω στον δικό μας.»
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Από την πλευρά της η μητέρα της ζωγράφου, πρεσβευτής ε.τ. συγγραφέας, ιστορικός Φωτεινή Τομαή, επισημαίνει:
«Έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως δεν αρκεί να έχει ταλέντο ένας ζωγράφος, αλλά να μπορεί να υποστηρίξει το έργο του συνειδησιακά και, παρακολουθώντας την Έλενα, διαπιστώνω πως το έχει επιτύχει ζώντας και δουλεύοντας μέσα στη φύση, από την οποία παίρνει ενέργεια και τη μεταφέρει στα έργα της: το νερό, η γη κι ό,τι βρίσκεται μέσα και πάνω τους, μαζί κι ο άνθρωπος, αλληλοεπιδρούν. Αυτό είναι ακριβώς που επιδιώκει να περάσει στα έργα της συνδυάζοντας ύλη, πνεύμα, λογική, συναίσθημα και φαντασία. Ο κύκλος της ζωής, η μαγεία της Δημιουργίας και το κλικ που μεσολαβεί ανάμεσα στο τέλος και τη νέα αρχή της ζωής, που δεν σταματά και διαρκώς αναγεννιέται, αποτυπώνεται στα έργα της. Στη δική της θέαση του κόσμου μήτρα είναι η θάλασσα, το νερό, και μητέρα η γη… Είναι ευτυχία να βρεθεί κανείς συνεπιβάτης μαζί της και με τα δικά της μάτια να δει διαφορετικά τον κόσμο μας.»
Ο κορυφαίος διεθνής γλύπτης Κώστας Βαρώτσος σημειώνει για τη δουλειά της Έλενας Κωνσταντοπούλου: «Όλα τα χρόνια στο πανεπιστήμιο έψαχνα στους φοιτητές μου το πραγματικό και όχι τη φόρμα, έψαχνα το πάθος χωρίς τη στρατηγική, έψαχνα αυτή τη μοναδική αλήθεια που μόνο οι νέοι γνωρίζουν. Και πρέπει να πω πως στη δουλειά της Έλενας χάρηκα πολύ επειδή βρήκα μια δουλειά αληθινή, γεμάτη πάθος και μεγάλες προσδοκίες για το μέλλον. Η πινελιά της περιγράφει και υπόσχεται τα μαγικά ταξίδια που θέλει να σε πάει. Εύχομαι, Έλενα, να έχεις τη δύναμη και το κέφι να μας ταξιδεύεις και στο μέλλον, με τον ίδιο τρόπο, έτσι όπως κάνεις τώρα…»
Ποια είναι η Elena Kos
Το ταξίδι της Έλενας Κωνσταντοπούλου, κόρης της διπλωματικής υπαλλήλου Φωτεινής Τομαή και του νομικού και πολιτικού Νίκου Κωνσταντόπουλου ξεκίνησε το 1989. Γεννημένη στην Αθήνα μέσα σε πολιτική οικογένεια γνώρισε σημαντικές προσωπικότητες, διανοούμενους, επιχειρηματίες, πολιτικούς, δημοσιογράφους, διπλωμάτες και καλλιτέχνες που επισκέπτονταν τους γονείς της και συχνά δειπνούσαν με την οικογένειά της. Ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Κώστας Βαρώτσος, ο Βαγγέλης, η Χρύσα Ρωμανού και ο Νίκος Κεσσανλής ήταν μερικοί μόνο από τους πολλούς σπουδαίους ανθρώπους που την επηρέασαν με το έργο και την παρουσία τους.
Μαθήτρια του Κολλεγίου Αθηνών, ήλθε από νωρίς σε επαφή με διαφορετικά είδη τέχνης και σχολές της ζωγραφικής, της γλυπτικής, του σχεδίου, της μουσικής και του θεάτρου.
Ακολουθώντας τη μητέρα της σε υπηρεσιακές της μετακινήσεις στο εξωτερικό ως εθνικής εκπροσώπου σε διάφορους διεθνείς οργανισμούς, είχε την ευκαιρία να επηρεαστεί από διαφορετικά πολιτιστικά ρεύματα και να συναντηθεί με μεγάλους ηγέτες και σημαντικές προσωπικότητες, να γευθεί διαφορετικές γεύσεις, να αποκτήσει νέα ακούσματα και να αφουγκρασθεί διαφορετικούς ήχους του κόσμου μας. Ακολουθώντας τους γονείς της σε επικών διαστάσεων παραστάσεις όπως της Επιδαύρου, ήλθε από νωρίς σε επαφή με το αρχαίο δράμα, αλλά και με έργα μεγάλων μουσουργών. Έχοντας επιδείξει από νωρίς το καλλιτεχνικό της ταλέντο, πειραματίστηκε με το σχέδιο μόδας, μαθήτρια ακόμα του Κολλεγίου στη διάρκεια θερινών μηνών σε οίκους μόδας στη Φλωρεντία. Μετά την αποφοίτησή της, παρακολούθησε μαθήματα στο Parsons School of Design στο Παρίσι, και αργότερα στο θέατρο κερδίζοντας έπαινο στο πτυχίο της από το Πανεπιστήμιο της Βοστώνης Suffolk, παραμένοντας στην πόλη όπου και δούλεψε ως βοηθός σκηνοθέτη στο Central Square Theater στο Cambridge, MA.
Επιστρέφοντας στην Ελλάδα εργάστηκε για λίγο στην παραγωγή ταινιών ντοκιμαντέρ, αλλά με αφορμή ένα θέμα υγείας που αντιμετώπισε το ενδιαφέρον της στράφηκε στις ολιστικές θεραπείες, την τεχνική της αναπνοής και στη yoga, και σήμερα είναι αναγνωρισμένη instructor. Επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τη θεραπευτική μέθοδο της κληρονομιάς των Q’eros που κατοικούν στις Άνδεις στο Περού και έγινε κοινωνός αρχών του σαμανισμού από σπουδαίους δασκάλους του, όπως η Liss Weiser, o Alberto Villoldo, o Maestro Puma Fredy Quispe Singona, ερχόμενη σε επαφή με τον ιερό χώρο της Φύσης τον οποίον μετουσιώνει και μεταφέρει στα έργα της.
Η ζωή της, η κατανόηση που έχει πλέον για τον κόσμο και ο τρόπος που τον οραματίζεται για το μέλλον άλλαξαν δραματικά με τη γέννηση του πρώτου της παιδιού το 2022, της μικρής Άρτεμης που έγινε ελεύθερα μέσα στο νερό.
Η πρώτη της ατομική έκθεση έχει προγραμματιστεί για τις 12 Απριλίου 2024 στη γνωστή γκαλερί Artworx στην Κηφισιά.