Ιστορίες Καλοσύνης

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Γιώργος Λάνθιμος

Ηνέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου «Ιστορίες Καλοσύνης» με πρωταγωνιστές τη βραβευμένη με Όσκαρ Emma Stone και τους υποψήφιους για Όσκαρ Willem Dafoe και Jesse Plemons είναι ένα τρίπτυχο παραμύθι, που ακολουθεί έναν άνδρα χωρίς επιλογές, φερέφωνο του αφεντικού του, ο οποίος προσπαθεί να ανακτήσει τον έλεγχο της ζωής του, έναν αστυνομικό που ανησυχεί επειδή η γυναίκα του, η οποία είχε εξαφανιστεί στη θάλασσα, επέστρεψε και του φαίνεται να είναι ένας εντελώς διαφορετικός άνθρωπος και μια γυναίκα αποφασισμένη να βρει έναν συγκεκριμένο άνθρωπο με μια ιδιαίτερη ικανότητα, ο οποίος προορίζεται να γίνει πνευματικός ηγέτης.

Furiosa: A Mad Max Saga

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Τζορτζ Μίλερ

Καθώς ο κόσμος καταρρέει, η νεαρή Φουριόσα απάγεται από την Green Place of Many Mothers και πέφτει στα χέρια της μεγάλης Ορδής Μηχανόβιων με επικεφαλής τον πολέμαρχο Ντεμέντους. Καθώς περιπλανιούνται στην άγονη γη, καταλήγουν στην Ακρόπολη που βρίσκεται υπό την ηγεμονία του Αθάνατου Τζο. Ενώ οι δύο τύραννοι αλληλοσπαράζονται για το ποιος θα κυριαρχήσει, η Φουριόσα πρέπει να επιβιώσει από πολλές δοκιμασίες για να επιστρέψει στην πατρίδα της.

Η Κόρη του Μπαμπά

Σκηνοθεσία: Εργουάν Λε Ντουκ

Ο Ετιέν είναι μόλις είκοσι ετών όταν ερωτεύεται τη Βαλερί και λίγο μεγαλύτερος όταν γεννιέται η κόρη τους, η Ρόζα. Τότε, η Βαλερί τους εγκαταλείπει. Ο Ετιέν επιλέγει να μην το κάνει μεγάλο θέμα και χτίζει μια ευτυχισμένη ζωή μαζί με το παιδί του. Δεκαεξίμισι χρόνια αργότερα, την ώρα που πατέρας και κόρη είναι έτοιμοι να αποχωριστούν με τη σειρά τους, το παρελθόν επιστρέφει… «Μπορεί να είναι μητέρα μου αλλά εγώ δεν είμαι κόρη της» είναι η αυθόρμητη αντίδραση του κοριτσιού για τη γυναίκα που τη γέννησε, αλλά της είναι παντελώς άγνωστη. Ταυτόχρονα, ο νέος σε ηλικία πατέρας της, απόλυτα προσκολλημένος στη μοναχοκόρη του, αίφνης αντιμετωπίζει μια μεγάλη κρίση: αργοπορημένη κρίση εφήβου ή πρώιμη κρίση μεσήλικα;

Γιάννης Σπανός: Πίσω απ’ τη μαρκίζα

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Άρης Δόριζας

ΟΓιάννης Σπανός, η μουσική ιδιοφυία πίσω από κλασικά τραγούδια και αειθαλείς μελωδίες που επέλεξε να μείνει μακριά από τα φώτα, αποκαλύπτεται για πρώτη φορά στο ντοκιμαντέρ «Γιάννης Σπανός: Πίσω Απ’τη Mαρκίζα». Μέσα από δικά του λόγια, αλλά και τις αναμνήσεις και διηγήσεις δεκάδων επώνυμων συνεργατών και φίλων του, σκιαγραφείται από το σκηνοθέτη Άρη Δόριζα η ζωή και η σχεδόν 60ετής καλλιτεχνική πορεία του ανθρώπου που καθόρισε την ελληνική μουσική, δημιούργησε το Νέο Κύμα και γοήτευσε με το ταλέντο του μέχρι και την Brigitte Bardot, του οποίου όμως το έργο παραμένει σε ασυμφωνία με τη φήμη του. Σε αυτό το μοναδικό ντοκουμέντο, ο ίδιος ο Σπανός, σε διάλογο με το σκηνοθέτη, επιχειρεί να εξηγήσει γιατί ο δημιουργός δεν μπορεί τελικά να είναι σπουδαιότερος από το έργο του.

Ζωικό Βασίλειο

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Τομά Καγιέ

Σε έναν κόσμο που πλήττεται από ένα κύμα μεταλλάξεων που σταδιακά μεταμορφώνουν μερικούς ανθρώπους σε ζώα, ο Φρανσουά κάνει ό,τι είναι δυνατό για να σώσει τη γυναίκα του, που έχει προσβληθεί από αυτή τη μυστηριώδη ασθένεια. Καθώς η κοινωνία μπαίνει σε μια νέα τάξη πραγμάτων, αυτός και ο 16χρονος γιος του, Εμίλ, ξεκινούν μια αποστολή που θα τους αλλάξει για πάντα.

Ελεγεία της Μόσχας

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Αλεξάντερ Σοκούροφ

Η άκρως προσωπική ταινία του Αλεξάντερ Σοκούροφ αποτυπώνει την ουσία του άντρα και όχι τις βιογραφικές λεπτομέρειες της ζωής του. Δείχνει το ταπεινό διαμέρισμά του στον 13ο όροφο στη Μόσχα, την εξοχική κατοικία της οικογένειάς του, την περίτεχνη εθνική νεκρώσιμη ακολουθία για τον άκαμπτο Σοβιετικό ηγέτη Λεονίντ Μπρέζνιεφ στη Μόσχα, την μικρή κηδεία, κυρίως από καλλιτέχνες, για τον ενδιαφέροντα και ανθρώπινο Αντρέι Ταρκόφσκι στο Παρίσι, πλάνα από τον ταινίες όπως τη «Νοσταλγία» (που γυρίστηκε στην Ιταλία το 1982), τον «Καθρέφτη» και την τελευταία του ταινία που γυρίστηκε στη Σουηδία με τίτλο «Η Θυσία» (1986), και υπάρχει ακόμη και ένα σπάνιο κλιπ του ως ηθοποιού στην ταινία του 1963 «Οι πύλες του Ίλιτς». Βλέπουμε μαρτυρίες της δεύτερης συζύγου του, των γιων του, φωτογραφίες της νεκρής μητέρας του και του ποιητή πατέρα του, και πώς έπαιξε στο σετ ενώ γύριζε το 1985 το «Η Θυσία» στο ανεμοδαρμένο νησί Γκότλαντ.

Τα Ταρώ του Θανάτου

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Σπένσερ Κόεν, Ανα Χάλμπεργκ

Όταν μια παρέα φίλων παραβιάζει τον ιερό κανόνα της τράπουλας των Ταρώ, ποτέ να μην χρησιμοποιείς την τράπουλα κάποιου άλλου, απελευθερώνουν εν αγνοία τους ένα ανείπωτο κακό που είναι παγιδευμένο μέσα στα καταραμένα χαρτιά. Ένας προς έναν, έρχονται αντιμέτωποι με τη μοίρα για να καταλήξουν σε έναν αγώνα δρόμου ενάντια στο θάνατο και να ξεφύγουν από το μέλλον που προδιαγράφουν τα Ταρώ.