Προσκεκλημένη του Διεθνούς Φεστιβάλ Αranya (Aranya Theater Festival), η σκηνοθέτις και Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, Κατερίνα Ευαγγελάτου παρουσίασε μία διασκευή του Ιππόλυτου για τέσσερις ηθοποιούς και μουσικό, στην παραθαλάσσια περιοχή Qinhuangdao, έξω από το Πεκίνο, μέσα σε ένα εντυπωσιακό νεόδμητο κτίσμα, κυριολεκτικά μέσα στο νερό.

Στην ειδική αυτή performance συμμετείχαν οι ηθοποιοί Μαρία Σκουλά, Έλενα Τοπαλίδου, Γιάννης Τσορτέκης και Ορέστης Χαλκιάς, ενώ ο μουσικός Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης ήταν επίσης επί σκηνής, συμπράττοντας σε αυτήν τη διασκευή του ευριπίδειου δράματος με την υποβλητική μουσική του σύνθεση.

Η performance παρουσιάστηκε για 3 παραστάσεις στις 28 και 29 Ιουνίου 2024, ενθουσιάζοντας το κοινό που γέμισε ασφυκτικά το Aranya Community Hall. Στην τελευταία μάλιστα παρουσίαση, περί τους 50 θεατές παρακολούθησαν τα δρώμενα όρθιοι.

Το Φεστιβάλ Aranya είναι ένα νέο δυναμικό Φεστιβάλ της Κίνας που φέτος φιλοξένησε μεγάλα ονόματα της διεθνούς σκηνής στους πολλούς και διαφορετικούς θεατρικούς χώρους του: Μίλο Ράου, Τιάγκο Ροντρίγκες, Έμμα Ντάντε, Κονστάντσα Μάκρας και Ολιβιέ Πι είναι ανάμεσα στους δημιουργούς που παρουσίασαν έργα τους εκεί.

Η γενική θεματική της φετινής διοργάνωσης ήταν «Eξαίρεση και Κανόνας» και στο πλαίσιο αυτό η Κατερίνα Ευαγγελάτου κλήθηκε να συμμετάσχει επίσης σε δημόσια συζήτηση μαζί με διακεκριμένα μέλη της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του Φεστιβάλ, την σκηνοθέτιδα Yang Ting και τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Cheng Minghao. Στη συζήτηση αυτή συμμετείχε πληθώρα νέων επαγγελματιών από το χώρο της θεατρικής τέχνης, ενώ ανάμεσα στα θέματα που προσέλκυσαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον ήταν η κληρονομιά του αρχαίου δράματος με έμφαση στη μετεξέλιξή του και την ανατροφοδότησή του με νέες προσεγγίσεις.

Η Ευαγγελάτου μίλησε για τις προκλήσεις της διεύθυνσης ενός εκ των ιστορικότερων Φεστιβάλ της Ευρώπης και κλήθηκε να απαντήσει τόσο για τη διαδικασία της σκηνοθετικής της πρακτικής όσο και για τις σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος, όπως αυτές αποτυπώνονται στον προγραμματισμό του Φεστιβάλ, με έμφαση στην Επίδαυρο.

«Η πρόσκληση αυτή ήλθε από το Φεστιβάλ Αranya με στόχο τη γνωριμία του κινεζικού κοινού με τον λόγο των αρχαίων Ελλήνων τραγικών. Ετοιμάσαμε λοιπόν μία νέα διασκευή, η οποία στήθηκε ειδικά για τον χώρο αυτό.  Ήταν για μένα μεγάλη χαρά να δοκιμάσω μία νέα φόρμα και να πειραματιστούμε με τους συνεργάτες μου επάνω στο έργο του Ευριπίδη σε μία site specific απόδοσή του για 4 μόνο ηθοποιούς κι έναν μουσικό επί σκηνής. Η ανεμπόδιστη θέα του συγκεκριμένου κτίσματος προς τη θάλασσα συνέθεσε ένα φυσικό σκηνικό απαράμιλλης γοητείας που συνδιαλεγόταν με το υδάτινο στοιχείο του έργου συνεισφέροντας στη δραματουργία, ενώ οι φυσικοί ήχοι από τα κύματα παντρεύονταν με τη μουσική του Αλέξανδρου Δράκου Κτιστάκη δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα που θα μείνει αξέχαστη σε όλους εμάς που βρεθήκαμε εκεί. Όσο για την ανταπόκριση του κοινού, ήταν πραγματικά συγκινητική» ανέφερε η Κατερίνα Ευαγγελάτου.