Anora

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Σον Μπέικερ

Η Anora (Μάικι Μάντισον), μία νεαρή σεξεργάτρια από το Μπρούκλιν, αρπάζει την ευκαιρία να ζήσει το παραμύθι της Σταχτοπούτας όταν συναντά και παντρεύεται αυθόρμητα τον γιο ενός Ρώσου ολιγάρχη. Τα νέα μαθεύονται στη Ρωσία και το παραμύθι της απειλείται καθώς οι γονείς του καταφθάνουν στη Νέα Υόρκη για να ακυρώσουν τον γάμο.

Samsara

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Λόις Πατίνιο

Η Samsara (Σαμσάρα) είναι μια οπτική ποιητική εξερεύνηση της ζωής, του θανάτου και της κυκλικής φύσης της ύπαρξης. Η ταινία διαδραματίζεται στο Λάος και την Τανζανία, συνδέοντας δύο εντελώς διαφορετικές κουλτούρες μέσω της βουδιστικής έννοιας της μετενσάρκωσης. Στο Λάος, το πρώτο μέρος της ταινίας λαμβάνει χώρα σε ένα βουδιστικό μοναστήρι, όπου νεαροί μοναχοί διαλογίζονται για τη ζωή και τον θάνατο. Μέσα από τον διαλογισμό τους, προσκαλούν τους θεατές να ασχοληθούν με τα ορατά και αόρατα στοιχεία της ζωής, υπονοώντας ακόμη και ότι θα μπορούσε κανείς να απολαύσει την ταινία με κλειστά μάτια. Οι νεαροί μαθητεύουν δίπλα σε σοφούς μοναχούς. Ένας από αυτούς διασχίζει κάθε μέρα το ποτάμι για να διαβάσει αποσπάσματα από το Θιβετιανό Βιβλίο των Νεκρών σε μια γυναίκα. Όταν θα έρθει η σειρά της να πεθάνει, το πνεύμα της θα πάρει τον δρόμο για την μετεμψύχωση. Στη συνέχεια, η ταινία μεταφέρεται στη Ζανζιβάρη, στην Τανζανία, αντιπαραθέτοντας τη γαλήνια πνευματικότητα των μοναχών του Λάος με τις ζωντανές αφρικανικές πολιτιστικές πρακτικές. Το δεύτερο μισό της Samsara εστιάζει σε μια πιο αισθητηριακή εμπειρία, παρατηρώντας τελετουργίες της καθημερινής ζωής μίας οικογένειας που ζει στην ακτή. Η ταινία εξετάζει θέματα συνέχειας, μεταμόρφωσης και της αλληλοσύνδεσης όλων των όντων. Με ελάχιστο διάλογο, δημιουργεί μια απρόσμενη αφήγηση που αφήνει πολλά ανοιχτά για ερμηνεία, βασιζόμενη κυρίως στις εικόνες και τον ήχο. Η τρίτη ταινία μεγάλου μήκους του Λόις Πατίνιο είναι λιγότερο μια συμβατική αφήγηση και περισσότερο μια διαλογιστική εμπειρία. Παντρεύοντας διαφορετικές γεωγραφίες και πολιτισμούς, η Samsara γίνεται μια παγκόσμια διαλογιστική για την ανθρώπινη κατάσταση και τη σχέση μας με τον αέναο κύκλο γέννησης, θανάτου και αναγέννησης.

Venom: Η Τελευταία Πράξη

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Κέλι Μάρσελ

Στην ταινία «Venom: Η Τελευταία Πράξη», ο Τομ Χάρντι (Tom Hardy) επιστρέφει στον ρόλο του Venom, ενός από τους πιο γνωστούς και περίπλοκους χαρακτήρες της Marvel, για την τελευταία ταινία της τριλογίας. Όλοι καταδιώκουν τον Eddie και τον Venom. Κυνηγημένοι και από τους δύο κόσμους τους και με την κατάσταση να δυσκολεύει πολύ, το δίδυμο αναγκάζεται να πάρει μια καταστροφική απόφαση που θα ρίξει την αυλαία στην τελευταία πράξη του Venom και του Eddie.

Δαχομέη

Σκηνοθεσία: Τζον Κρόουλι

Στις 9 Νοεμβρίου 2021, 26 βασιλικοί θησαυροί από τη Δαχομέη ετοιμάζονται να φύγουν από το Παρίσι για να επαναπατριστούν στον τόπο προέλευσης τους, στο σημερινό Μπενίν. Μαζί με χιλιάδες άλλα, αυτά τα έργα λεηλατήθηκαν κατά τη διάρκεια της εισβολής του γαλλικού αποικιοκρατικού στρατού το 1892. Για αυτά, 130 χρόνια αιχμαλωσίας φτάνουν στο τέλος τους. Ένα από τα αγάλματα αφηγείται το χρονικό της αρπαγής και το δέος της επιστροφής σε ένα νέο κόσμο. Στο Πανεπιστήμιο του Μπενίν οι φοιτητές, εκπρόσωποι μια νέας γενιάς συζητούν και αντιπαρατίθενται γύρω από τη σημασία της χειρονομίας, ανασύροντας σκοτεινές μνήμες αποικιοκρατίας. Μια ιστορία που μοιάζει να επαναλαμβάνεται σε διάφορες περιοχές του κόσμου και που για τη χώρα μας μοιάζει παραπάνω από γνώριμη καθώς η αρπαγή των Μαρμάρων του Παρθενώνα συνιστά μια ανεπούλωτη ανοιχτή πληγή σε διαρκή εκκρεμότητα. Τι συνιστούν τα κλεμμένα αγάλματα για ένα λαό, για τους ανθρώπους του Μπενίν αν όχι ένα κομμάτι από την ίδια τους την ύπαρξη;

Birdcage Inn

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Κιμ Κι-Ντουκ

Μια νεαρή σεξεργάτρια φτάνει σε μια υποβαθμισμένη παραλιακή πόλη και η διαμονή της σε ένα οικογενειακό ξενοδοχείο/οίκο ανοχής έχει μια μεταμορφωτική επίδραση τόσο σε αυτήν όσο και στην οικογένεια. Ο κόσμος που απεικονίζεται είναι σκληρός και ζοφερός με την Ji-Na να γίνεται συνεχώς αντικείμενο εκμετάλλευσης από τους γύρω της για τις σεξουαλικές και οικονομικές τους ανάγκες, υπάρχουν στιγμές ομορφιάς και ελπίδας, συχνά συμβολικές. Η θάλασσα ως τόπος ελευθερίας και απόδρασης. Μια μεγάλη σκουριασμένη κατασκευή που προέρχεται από τον ωκεανό. Ένα χρυσόψαρο κλεισμένο σε μια πλαστική σακούλα απελευθερώνεται στα κύματα. Αντιπαραθέσεις που είναι συνεπείς σε όλη την ταινία. Η κόρη της οικογένειας Hye-Mi αρχικά εχθρική προς την Ji-Na και απειλούμενη από τη σεξουαλικότητά της, σταδιακά δένεται μαζί της. Στο τέλος, και οι δύο βρίσκουν την αδερφή που λαχταρούσαν. Είναι το δέσιμο των γυναικών σε έναν κόσμο αρπακτικών ανδρών. Στο τέλος όμως, υπάρχει πάντα μια αίσθηση ελπίδας, μια ακτίνα φωτός σε ένα γκρίζο περιβάλλον. Η ανάμειξη του ανθρώπινου πόνου και της θλίψης με μια σχεδόν πνευματική υπέρβαση.

Πώς να Σώσετε Έναν Μάγο (μεταγλωττισμένη)

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Ρόμαν Αρτέμιεφ

Ενώ ετοιμάζεται να ξεκινήσει μια νέα παγκόσμια περιοδεία, η παγκόσμια ποπ σταρ Skye Riley (Naomi Scott) αρχίζει να βιώνει όλο και πιο τρομακτικά και ανεξήγητα γεγονότα. Συγκλονισμένη από την κλιμακούμενη φρίκη και την πίεση της φήμης, η Skye αναγκάζεται να αντιμετωπίσει το σκοτεινό παρελθόν της για να ανακτήσει τον έλεγχο της ζωής της ενώ όλα μοιάζουν να διαλύονται γύρω της.