Το νησί της Αίγινας, πιστό στα καλλιτεχνικά του ραντεβού, θα φιλοξενήσει το 7ο Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ στο νησί στις 10-31 Αυγούστου 2012.

Καλλιτεχνική διευθύντρια: Ντόρα Μπακοπούλου

Έντεκα μουσικές βραδιές με ευφάνταστες και δημιουργικές συμπράξεις ερμηνευτών.Με Καλλιτεχνική Διευθύντρια τη σολίστ πιάνου Ντόρα Μπακοπούλου, το «Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας» διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 2006. Από την πρώτη στιγμή γνώρισε μεγάλη αποδοχή από τους κατοίκους του νησιού αλλά και τους πολλούς επισκέπτες του, και έγινε αναπόσπαστο μέρος του Αιγινίτικου καλοκαιριού. Ο Σύλλογος Φίλων του Διεθνούς Μουσικού Φεστιβάλ Αίγινας, που ιδρύθηκε το 2009, αποδείχθηκε πολύτιμος για την πραγματοποίηση του και φέτος.

Σε πείσμα των καιρών και χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα των συναυλιών, που έχει καθιερώσει, το 7ο Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας θα πραγματοποιηθεί από τις 10 Αυγούστου έως τις 31 Αυγούστου 2012, όπως πάντα, με πολύ μουσική δωματίου, με τη σύμπραξη Ελλήνων και ξένων μουσικών αλλά και με πολύ τραγούδι σε διάφορες εκφράσεις του –όπερα, έντεχνο, τζαζ– αφού η ποικιλία και η προσπάθεια ανάδειξης νέων ταλέντων παραμένει πάντα βασικό μέλημά του.

Με δημιουργικές και ευφάνταστες μουσικές συμπράξεις φιλοξενεί 42 ερμηνευτές κλασικής και έντεχνης μουσικής σε 11 «πλούσιες» μουσικές βραδιές. Έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες από Ιαπωνία (η Ακάνε Σακάι, πιάνο) Ισπανία (Νατάσα Μαργκούλις, τσέλο και Φρανσίσκο Αλμαζάν, όμποε), Αυστρία (Χάραλντ Οσμπέργκερ, πιάνο), Γαλλία (Λίλλυ Μπογιατζίεβα,  Δημήτρης Βασιλάκης)   συνεργάζονται αρμονικά και παρουσιάζουν πρωτότυπους συνδυασμούς με έργα μουσικής δωματίου.

Ερμηνευτές στο πιάνο (Ντόρα Μπακοπούλου, Νέλλη Σεμιτέκολο, Harald Οssberger, Τίτος Γουβέλης, Λίλλυ Μπογιατζίεβα, Χρήστος Μαράντος Δημήτρης Βασιλάκης, Δημήτρης Γιάκας, Μαρία Παπαπετροπούλου, Άρης Γραικούσης), φωνές (Τζούλια Σουγλάκου, Λουκία Σπανάκη, Αγγελική Καθαρίου, Λένια Ζαφειροπούλου, Μάιρα Μηλολιδάκη), βιολιά (Διονύσης Bερβιτσιώτης, Γιώργος Μάνδυλας), όμποε (Francisco Almazan) ένα ή και τέσσερα τσέλα (Κωνσταντής Σφέτσας, Χριστόφορος Μιρόσνικοφ, Δημήτρης Πάτρας, Νατάσα Μαργκούλις) φτιάχνουν ένα πρόγραμμα γεμάτο προσδοκίες.

Ακόμα φιλοξενεί μία ιδιαίτερη βραδιά με την Στέλλα Γαδέδη (φλάουτο) και τον Γιώργο Μουλουδάκη (κιθάρα) οι οποίοι με σύμμαχό τους την τεχνολογία θα ξεναγήσουν το φιλόμουσο κοινό σε μία δική τους πόλη.

Επιπλέον, το έντεχνο τραγούδι καταλαμβάνει το δικό του χώρο με ξεχωριστές μουσικές βραδιές – εκπλήξεις όπως αυτή με την εμπνευσμένη ιέρεια της ηλεκτρονικής μουσικής στην Ελλάδα Λένα Πλάτωνος που θα παίξει πιάνο στα τραγούδια της με την Σαββίνα Γιαννάτου και τον Γιάννη Παλαμίδα. Την Αρλέτα σε μία σύμπραξη με τον Τάκη Φαραζή.  Τον Δώρο Δημοσθένους με την πενταμελή μπάντα του σε τζαζ διάθεση και την ηθοποιό  Μάνια Παπαδημητρίου σε ένα νοσταλγικό μουσικό πρόγραμμα.

Με τις ιδιαίτερες επιλογές του και το σταθερά χαμηλό εισιτήριό του, το 7ο Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας θα δώσει και πάλι τη δυνατότητα στους φιλόμουσους επισκέπτες και κατοίκους του νησιού να απολαύσουν ερμηνείες υψηλής ποιότητας καταρχήν στην παραλία της Αύρας, μπροστά από τον αρχαιολογικό χώρο της Κολώνας, ακριβώς δίπλα στο κύμα, στο «Μικρό Θέατρο Ιάσονα Μολφέση» στην Παχεία Ράχη, καθώς και σε χώρους που θα χρησιμοποιηθούν φέτος για πρώτη φορά από το Φεστιβάλ: στο Προαύλιο της Μητρόπολης Αίγινας, ενός μνημείου μεγάλης ιστορικής αξίας και ομορφιάς, όπου ορκίστηκε ο πρώτος κυβερνήτης του σύγχρονου ελληνικού κράτους και συνεδρίασε για πρώτη φορά το Κοινοβούλιο της χώρας, και στην Αυλή του Ναού του Σωτήρα του παλιού Καποδιστριακού Ορφανοτροφείου, έναν ατμοσφαιρικό χώρο που συνδέεται και αυτός με την παρουσία του Ι. Καποδίστρια στο νησί.

Το 7ο Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας ευχαριστεί θερμά όλους όσοι το στηρίζουν οικονομικά αλλά και τους εξαιρετικούς καλλιτέχνες που το πλαισιώνουν και συμπαραστέκονται και φέτος σε αυτή την προσπάθεια.

Το Πρόγραμμα αναλυτικά:
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

(Παραλία Αύρας)
Συναυλία μουσικής δωματίου
Έργα: Έντβ. Γκριγκ, Γ. Μπραμς, K. Szymanowski, R. Maciejewski, Λ. Β. Μπετόβεν

Κωνσταντής Σφέτσας (τσέλο), Νέλλη Σεμιτέκολο (πιάνο) Akane Sakai (πιάνο) Διονύσης Bερβιτσιώτης (βιολί), Christofor Mirosnikov (τσέλο)

Πρώτο μέρος
Κωνσταντής Σφέτσας (τσέλο), Νέλλη Σεμιτέκολο (πιάνο)
E. Grieg (1843-1907): Σονάτα σε Μι ελάσσονα έργο 36 για τσέλο και πιάνο
Allegro moderato
Andante molto
Alla Menuetto, ma poco più lento
Finale: Molto allegro
Νέλλη Σεμιτέκολο (πιάνο)
J. Brahms (1833-1897): Intermezzi op.117
Andante moderato
Andante non troppo e con molto espressione
Andante con moto
Δεύτερο μέρος
Akane Sakai (πιάνο)
K. Szymanowski (1882-1937):
Mazurka op.50 No 1
Mazurka op.50 No 2
Mazurka op.50 No 3
Mazurka op.50 No 6
R. Maciejewski (1910-1998):
Mazurka No 9
Mazurka No 7
Akane Sakai (πιάνο), Διονύσης Bερβιτσιώτης (βιολί), Christofor Mirosnikov (τσέλο)
L. V. Beethoven (1770-1827): Τρίο σε Σι ύφεση μείζονα έργο 97 για πιάνο, βιολί και τσέλο (Tου Αρχιδουκός)
Allegro moderato
Scherzo (Allegro)
Andante cantabile ma però con moto. Poco più adagio.
Allegro moderato – Presto

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
(Παραλία Αύρας)
Συναυλία μουσικής δωματίου
Έργα: Γ. Σ. Μπαχ, Ντ. Πόπερ, Φρ. Πουλένκ, Βίλλα Λόμπος
Δημήτρης Πάτρας (τσέλο), Natalia Margulis (τσέλο), Christofor Mirosnikov (τσέλο) Αkane Sakai (πιάνο), Francisco Almazan (όμποε), Λουκία Σπανάκη (υψίφωνος)
Πρώτο μέρος
Δημήτρης Πάτρας (τσέλο)
J. S. Bach (1685-1750): Σουίτα αρ.3 για σόλο τσέλο σε Ντο μείζονα BWV 1009
Prelude
Allemande
Courante
Sarabande
Bourrée I-II
Gigue
Natalia Margulis (τσέλο) Δημήτρης Πάτρας (τσέλο) Christofor Mirosnikov (τσέλο) Αkane Sakai (πιάνο)
David Popper (1843-1913): Ρέκβιεμ για 3 τσέλα και πιάνο έργο 66
Andante sostenuto
Δεύτερο μέρος
Αkane Sakai (πιάνο), Francisco Almazan (όμποε), Natalia Margulis (τσέλο)
Francis Poulenc (1899-1963):Τρίο για πιάνο, όμποε και τσέλο (1926)
Lent-Presto
Andante con moto
Rondo: trés-vif

Λουκία Σπανάκη (υψίφωνος), Natalia Margulis (τσέλο), Δημήτρης Πάτρας (τσέλο), Christofor Mirosnikov (τσέλο), Κωνσταντής Σφέτσας (τσέλο)
H. Villa-Lobos (1887-1959):
Bachianas  Brasileiras Νο 1. Για τέσσερα τσέλα
(Προσαρμογή Natalia Margulis)
Introdução (Embolada)
Prelúdio (Modinha)
Bachianas Brasileiras Νο 5. Για υψίφωνο και τέσσερα τσέλα
Aria (Cantilena)

ΔΕΥΤΕΡΑ 13 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
(Αυλή Ναού Σωτήρος, Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο)
Συναυλία CITY 1 >live
Στέλλα Γαδέδη (φλάουτο), Γιώργος Μουλουδάκης (κιθάρα)
Ηχητικός σχεδιασμός – βίντεο: Studio 19

Παράσταση πολυμέσων, για φλάουτο, κιθάρα, προηχογραφημένα υλικά και προβολές

Το CITY 1>live είναι μια παράσταση πολυμέσων, στηριγμένη στο άλμπουμ CITY 1, που κυκλοφορεί στη δισκογραφία από την εταιρία «Σείριος».
Στην παράσταση, ανάμεσα στις μελωδίες από το φλάουτο της Στέλλας Γαδέδη και την κιθάρα του Γιώργου Μουλουδάκη, παρεμβάλλονται ήχοι της φανταστικής πόλης CITY 1, που ίσως δεν είναι παρά η ιδανική εσωτερική μας πόλη.
Οι μουσικές και οι ήχοι της φανταστικής πόλης, με την ενίσχυση της τεχνολογίας, περικυκλώνουν το χώρο δημιουργώντας την ακουστική πραγματικότητα της πόλης, ενώ οι βίντεο προβολές με εικόνες της πόλης και τα σχόλια για τους συνθέτες και τα έργα τους ντύνουν και ολοκληρώνουν αυτήν την πολυσύνθετη και ενδιαφέρουσα βραδιά. Ο ηχητικός σχεδιασμός και το βίντεο είναι της ομάδας του Studio 19.

TΡΙΤΗ 14 ΑΥΓOΥΣΤΟΥ
(Παραλία Αύρας)
Συναυλία Λένας Πλάτωνος
με την Σαβίνα Γιαννάτου και τον Γιάννη Παλαμίδα
«Οι λόγοι που με έφεραν φέτος στο Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής της Αίγινας είναι δύο: Πρώτα απ’ όλα, η μεγάλη φιλία μου για πολλά χρόνια με τη Ντόρα Μπακοπούλου! Έπειτα ο χώρος διεξαγωγής των συναυλιών, κυριολεκτικά μπροστά στα πόδια της θάλασσας».
Λένα Πλάτωνος, Ιούλιος 2012
Τραγούδι: Σαβίνα Γιαννάτου – Γιάννης Παλαμίδας
Πιάνο: Λένα Πλάτωνος
Synthesizers, programming: Στέργιος Τσιρλιάγκος
Ηλεκτρική κιθάρα: Στράτος Σπηλιωτόπουλος
Drums: Tsiko
Μπάσο: Vlastur

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
(Προαύλιο Μητρόπολης Αίγινας )
Συναυλία για πιάνο και τραγούδι
«Από παλιά, όσα γνωρίζουν τ’ αηδόνια»
Ντόρα Μπακοπούλου (πιάνο), Τίτος Γουβέλης (πιάνο),
Μάιρα Μηλολιδάκη (υψίφωνος)
Πρώτο μέρος
F. Schubert (1797-1828): Φαντασία για πιάνο, τέσσερα χέρια, σε φα ελάσσονα, D. 940
J. Ph. Rameau (1683-1764): Rossignols amoureux / Ερωτευμένα Αηδόνια, (από την Όπερα Ιππόλυτος και Αρικία)
N.Rimsky-Korsakov (1844-1908): Δεν είναι ο άνεμος… (έργο 43, αρ. 2)
Η αιθέρια πομπή… (έργο 42, αρ. 3)
S. Rachmaninov (1873-1843): Μην μου τραγουδάς πια… (έργο 4, αρ. 4)
O. Respighi (1879-1936): Nebbie /Νεφέλες, σε ποίηση της A. Negri
Μ. Καλομοίρης (1883-1962): Νυχτιάτικο για σόλο πιάνο
O. Respighi (1879-1936): Razzolan sopra l’aja le galline (Σκηνές από το χωριό, από τον κύκλο Rispetti Toscani, σε ποίηση του A. Birga)
E. Granados (1867-1916): El Mirar de la Maja / Το σκοτεινό βλέμμα, από τη συλλογή Tonadillas
W. A. Mozart (1756-1791): Der hölle Rache… (άρια της Βασίλισσας της Νύχτας από την όπερα Ο Μαγικός Αυλός)
Δεύτερο μέρος
Στ. Γυφτάκης (1967): Ποίημα του Πάμπλο Νερούντα αρ.15 :M’ αρέσεις όταν σωπαίνεις
F. Poulenc (1899-1963): Les Fêtes galantes (Στιγμιότυπα μιας πόλης, σε ποίηση L. Aragon)
F. Lehár (1870-1948): Meine Lippen… (άρια της Giuditta από την ομώνυμη οπερέτα)
F. Poulenc (1899-1963): Non, Monsieur mon mari! (άρια της Τερέζας από την όπερα Οι Μαστοί του Τειρεσία, σε λιμπρέτο του G. Apollinaire)
ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
(Παραλία Αύρας)
Συναυλία με την Αρλέτα
Στο πιάνο ο Τάκης Φαραζής

Το Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας υποδέχεται με μεγάλη χαρά την αγαπημένη Αρλέτα, να μας ταξιδέψει με τα αισθαντικά της τραγούδια, που χάραξαν μια πορεία στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Στο ταξίδι αυτό, συνοδοιπόρος της, στο πιάνο, ο πολυσχιδής Τάκης Φαραζής.
ΤΕΤΑΡΤΗ 22 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
(Μικρό Θέατρο Ιάσονα Μολφέση, Παχεία Ράχη)
«Ας θυμηθούμε χωρίς νοσταλγία»

Μάνια Παπαδημητρίου (τραγούδι), Άρης Γραικούσης (πιάνο)

«Τα παλιά τραγούδια… οι παλιές μελωδίες, φέρνουν νοσταλγία και συχνά μια θλίψη στην καρδιά. Μα αν το καλοκοιτάξεις, πίσω από τη νοσταλγία αυτή, κρύβεται μια παράξενη και αμείλικτη κριτική. Η κριτική απέναντι σ’ ένα είδος πάθους που δεν υπάρχει πια… Και που ήταν αυτό ακριβώς, στα χρόνια της γενιάς μας τα εφηβικά, που άλλαξε. Ένας καινούριος αέρας έπνευσε τότε… μια μυρωδιά πιο στυφή… που σκέπασε κάθε ρομαντισμό του παρελθόντος κόσμου με ένα σεντόνι γελοιότητας… Και αποκάλυψε τον έναν εραστή στα μάτια του άλλου με τέτοιο τρόπο που να μην μπορείς ποτέ ξανά να πεις το “Σ΄ Αγαπώ” δίχως το φόβο πως θα ακουστείς παλιός, ξεπερασμένος… ή δίχως κάποιαν αίσθηση πως κάπου αλλού από κει που πάει η φωνή σου είναι κρυμμένος… Γι’ αυτή τη γεύση του μεταμοντέρνου συναισθήματος του έρωτα θα τραγουδήσουμε απόψε… δανειζόμενοι παλιές μελωδίες… και επιχειρώντας να τις φέρουμε σε διάλογο με τις νέες δυναμικές και δίχως έλεος εποχές…»
ΣΑΒΒΑΤΟ 25 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
(Προαύλιο Μητρόπολης Αίγινας)
Συναυλία μουσικής δωματίου: Έργα Γ. Σ. Μπαχ και Κλ. Ντεμπισύ
Δημήτρης Βασιλάκης (πιάνο), Γιώργος Μάνδυλας (βιολί), Lily Boyiatzieva (πιάνο), Αγγελική Καθαρίου (μεσόφωνος)

Πρώτο μέρος
Δημήτρης Βασιλάκης (πιάνο)
J. S. Bach (1685-1750): Παραλλαγές Goldberg BWV 988

Δεύτερο μέρος
Τιμώντας τον μεγάλο Γάλλο συνθέτη Claude Debussy για τα 150 χρόνια από την γέννησή του
Γιώργος Μάνδυλας (βιολί), Lily Boyiatzieva (πιάνο)
C. Debussy (1862-1918): Σονάτα για βιολί και πιάνο σε Σολ ελάσσονα
Allegro vivo
Intermède: Fantasque et léger
Finale: Très animé

Αγγελική Καθαρίου (μεσόφωνος), Δημήτρης Βασιλάκης (πιάνο)
C. Debussy (1862-1918): Τραγούδια
Fêtes Galantes II (ποίηση: Paul Verlaine)
Les Ingénus
Le Faune
Colloque sentimental
Trois Chansons de Bilitis (ποίηση: P. Louys)
La flûte de Pan
La Chevelure
Le Tombeau des naïades
Beau Soir (ποίηση: Paul Bourget)
Mandoline (ποίηση: Paul Verlaine)
KΥΡΙΑΚΗ 26 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
(Προαύλιο Μητρόπολης Αίγινας)
Βραδιά Όπερας με γνωστές άριες
Τζούλια Σουγλάκου (υψίφωνος), Δημήτρης Γιάκας (πιάνο)
Πρώτο μέρος
 F. Lehár (1870-1948): Η Εύθυμη Χήρα – Hab’in Paris mich noch nicht ganz so acclimatisiert…
A. Catalani (1854-1893): La Wally – Ebben, ne andròlontana …
Π. Καρρέρ (1829-1896): Δέσπω – Είν’ ένδοξος ο στέφανος…
J. Offenbach (1819-1880): Η Παριζιάνικη ζωή – Je suis veuve d’un colonel…
G. Verdi (1813-1901): Don Carlo – Tu che le vanità…
Δεύτερο μέρος
J. Massenet (1842-1912): Le Cid – Pleurez, mes yeux …
A. Ponchielli (1834-1886): La Gioconda – Suicidio!…
W. Walton (1902-1983): Η αρκούδα – I was a constant, faithful wife…
G. Puccini (1858-1924): Tosca – Vissi d’arte …
L. Janáček (1854-1928): Jenufa – Co chvila…

ΤΕΤΑΡΤΗ 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
(Προαύλιο Μητρόπολης Αίγινας)
Βραδιά με έργα Robert Schumann
Λένια Ζαφειροπούλου (υψίφωνος) Μαρία Παπαπετροπούλου (πιάνο)
Harald Οssberger (πιάνο) Χρήστος Μαράντος (πιάνο)

Πρώτο μέρος
Λένια Ζαφειροπούλου (υψίφωνος), Μαρία Παπαπετροπούλου (πιάνο)
R. Schumann (1810-1856): Lieder για φωνή και πιάνο σε ποίηση J. Kerner
Lust der Sturmnacht / Ηδονή της Νύχτας με Θύελλα
Stirb, Lieb und Freud! / Πέθανε, Αγάπη και Χαρά
Wanderlied / Τραγούδι Οδοιπορίας
Erstes Grün / Πρώτο Πράσινο
Sehnsucht nach der Waldgegend / Λαχτάρα για τα Δάση
Auf das Trinkglas eines verstorbenen Freundes / Στο Κύπελλο ενός Νεκρού Φίλου
Wanderung / Οδοιπορία
Stille Liebe / Σιωπηλή Αγάπη
Frage / Ερώτηση
Stille Tränen / Σιωπηλά Δάκρυα
Wer machte dich so krank? / Ποιος σε αρρώστησε τόσο;
Alte Laute / Ήχοι Παλαιοί
Ο κύκλος τραγουδιών είναι αφιερωμένος στην μνήμη του μεγάλου βαρύτονου Dietrich Fischer-Dieskau.
Δεύτερο μέρος
Harald Οssberger (πιάνο), Χρήστος Μαράντος (πιάνο)
R. Schumann (1810-1856): Κουϊντέτο για πιάνο σε Μι ύφεση μείζονα, έργο 44. (Μεταγραφή για τέσσερα χέρια από την Cl. W. Schumann)
Allegro brillante
In modo d’una marcia. Un poco largamente
Scherzo: Molto vivace
Allegro ma non troppo

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31 AΥΓΟΥΣΤΟΥ
(Παραλία Αύρας)
Συναυλία τζαζ. «Τα χρόνια της ουτοπίας»
με τον Δώρο Δημοσθένους και πενταμελές σχήμα.
Ο Δώρος Δημοσθένους είναι γνωστός για την ικανότητα του, ως performer, να εντυπωσιάζει το κοινό με τις ερμηνείες του και την σκηνική του παρουσία η οποία χαρακτηρίζεται από ένα συνδυασμό χιούμορ, φρεσκάδας, μουσικού ενστίκτου και εκλεκτικού γούστου – στήνει μια παράσταση με τίτλο «Στα χρόνια της ουτοπίας», όπου το χτες γίνεται σήμερα. Επιλέγει για το καλοκαίρι να ανεβάσει το κοινό του σε μια «μαύρη Φορντ» και να το ταξιδέψει στους μαγικούς δρόμους της φωνής, που χάνεται σε jazz μονοπάτια του ’50 και νοσταλγεί με blues και swing. Με τραγούδια βγαλμένα από δίσκους βινυλίου και από εκείνες τις τεράστιες κασέτες των πρώτων κασετοφώνων του αυτοκινήτου του πατέρα θα οδηγήσει τα βήματά του στη χαλαρότητα μιας εποχής ξεχασμένης, που σήμερα φαντάζει πολύ αθώα και γοητευτική.