H Knot gallery θα φιλοξενήσει μια μουσική βραδιά χωρισμένη σε τρία μέρη με τους Eli Keszler, Ashley Paul και Χρήστο Χονδρόπουλο…
… την Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2012, στις 21.00.
Marionettentheater events & vinyl microstore present: Eli Keszler, Ashley Paul & Christos Chondropoulos
O Αμερικάνος συνθέτης, percussionist και multimedia καλλιτέχνης Eli Keszler έχει ιδιαίτερα ζωηρή παρουσία τα τελευταία χρόνια μέσα από ανεξάρτητα δίκτυα σημαντικών εταιρειών, δημιουργικές συνεργασίες και πειραματισμούς που διακατέχονται από έναν συνδυασμό ορμής και κίνησης στην μουσική του και καλοσχεδιασμένων ιδεών. Χαρακτηριστικό είναι και το ενδιαφέρον του για το στήσιμο ηχητικών/μουσικών εγκαταστάσεων.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Η Αshley Paul είναι συνθέτης, τραγουδίστρια και πολυ-οργανίστρια που παίζει σαξόφωνο, κλαρινέτο, prepared strings, καμπάνες. Η δουλειά της ισορροπεί μεταξύ των πιο έντονων, “μεταλλικών” ήχων και μιας “ονειρικής” προσέγγισης που τονίζεται και από τα γλυκά, αφηρημένα, χαμηλών τόνων φωνητικά της.
Ο Χρήστος Χονδρόπουλος, με βάση του την Αθήνα, είναι ένας νέος και πολλά υποσχόμενος μουσικός που ασχολείται με τα κρουστά, καθώς και με την ηλεκτρονική σύνθεση. Είναι μέλος του αυτοσχεδιαστικού/πειραματικού σχήματος των Xysm, μα στις solo δουλειές του εξερευνά διαφορετικές συνθήκες καλλιεργώντας προσωπικές, περιπετειώδεις καταστάσεις.
Eli Keszler
O Eli Keszler είναι ένας νέος Αμερικάνος συνθέτης, percussionist και multi-media καλλιτέχνης. Ξεκίνησε από μικρή ηλικία να παίζει drums και οι πρώτες του ολοκληρωμένες δουλειές ήταν στα πλαίσια hardcore και rock σχημάτων. Σύντομα άρχισε να εντρυφεί σε διάφορες πτυχές του πειραματισμού και του αυτοσχεδιασμού και να αναπτύσσει τον προσωπικό του ήχο με αναφορές που διατρέχουν την free jazz, τάσεις της σύγχρονης σύνθεσης, το noise και τον αυτοσχεδιασμό. Οι ηχογραφήσεις του για ιδιαίτερες ανεξάρτητες εταιρείες όπως η Esp-Disk, η δική του Rel και η Pan παρουσιάζουν ένα ηχητικό σύμπαν που συνδυάζει με λεπτότητα και υπαινικτική διάθεση την υπερκινητικότητα και τραχύτητα με μια, σχεδόν κινηματογραφική, αφηγηματική ροή. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον επίσης έχουν τα έργα του Keszler που συνδυάζουν τη σύνθεση ανοιχτής φόρμας και τον αυτοσχεδιασμό με ηχητικές εγκαταστάσεις. Το άλμπουμ του Cold Pin [Pan records, 2011] που προέκυψε από ηχογραφήσεις μιας ηχητικής εγκατάστασης με μηχανισμούς και χορδές πιάνου ενώ ένα ensemble ερμηνεύει μια σύνθεση γραμμένη για την περίσταση, αποτελεί σημείο αναφοράς για τον σύγχρονο πειραματικό ήχο καθώς εξερευνά με τον πιο γόνιμο τρόπο τον αχαρτογράφητο χώρο μεταξύ sound art και αυτοσχεδιασμού.
Κατά καιρούς έχει συνεργαστεί με μουσικούς όπως οι Keith Fullerton Whitman, Joe McPhee, Tony Conrad, Roscoe Mitchell, Phill Niblock, Jandek, ενώ installations του έχουν παρουσιαστεί στο Βoston Center For the Arts και στο Nuit Blanche της Νέας Υόρκης, μεταξύ άλλων, ενώ μέσα στο 2012 ο Εli Keszler κέρδισε το βραβείο σύνθεσης Μata.
“For just over an hour Mr. Keszler’s music waxed and waned, the installation clanging and groaning along with the performers. At times you’d swear that the mechanical beaters were assessing what the ensemble’ sounds needed: a rude jolt here, a complementary hush there. Artful, perplexing and endlessly fascinating, it could just as well have been magic” – Steve Smith, New York Times
Ashley Paul
H πολυοργανίστρια και συνθέτης Ashley Paul έχει κυκλοφορήσει τα τελευταία χρόνια μια σειρά από προσωπικές ηχογραφήσεις σε διαφορετικά formats [κασέτα, 7” και albums, βλ. “Slow Boat” album, Οrange Milk records, 2010, “Hidden Face/Leave Mine” 7”, Emerald Cocoon records]. Μέσα σε όλες αυτές αναπτύσσει μια προσωπική προσέγγιση σε εσωστρεφή τραγούδια παράλληλα με μια πιο “ανοιχτή”, free-form αντίληψη του ήχου. Έτσι, φαίνεται να διευρύνει τις όποιες free jazz αναφορές στο έργο της με έναν συνδυασμό μεταλλικών ήχων καθώς και πιο “ονειρικών” διαστάσεων και χρωμάτων για ένα μινιμαλιστικό αποτέλεσμα με ψυχοακουστικό ενδιαφέρον, κατά την ίδια. Όλα αυτά επιτυγχάνονται με την χρήση, πέραν των φωνητικών, διαφόρων οργάνων από την ίδια, όπως σαξόφωνο, κλαρινέτο, prepared strings και καμπάνες.
Πέραν αυτών, όμως, η Αshley Paul δείχνει ενδιαφέρον για ποικίλες συνεργασίες με αποτέλεσμα όχι μόνο να έχει συμπράξει ως τώρα με μουσικούς όπως οι Loren Connors, Roscoe Mitchell, Greg Kelley, Aki Onda, αλλά να διατηρεί και διαφορετικά projects, όπως το Αster με τον Eli Keszler, το Paul and Maurey παρέα με την keyboardist/multi-instrumentalist Sakiko Mori, το trio Oxtirn με τον Geoff Mullen και τον Eli Keszler, ενώ συμμετέχει και στο project του Anthony Coleman “Damaged by Sunlight”.
Επιπλέον, το 2008 ερμήνευσε ζωντανά την παγκόσμια πρεμιέρα έργου του Phill Niblock γραμμένου για την ίδια και τον Eli Keszler [για σοπράνο σαξόφωνο και crotales συν την συμμετοχή του ίδιου του Niblock].
Έχει εμφανιστεί σε ηχογραφήσεις εταιρειών όπως η ESP-DISK, Ρel, Digitalis και Νew World.
Christos Chondropoulos
Ο Χρήστος Χονδρόπουλος είναι ένας νέος μουσικός που ασχολείται κατά βάσην με τα κρουστά. Μένει στην Αθήνα και είναι μέλος του free-jazz συνόλου των Xysm. Παράλληλα, καλλιεργεί συστηματικά και προσεκτικά διαφορετικές, ιδιαίτερες, solo προσεγγίσεις, από το ηλεκτρονικής σύνθεσης project Unan, στις μετρημένες όσο και ανοιχτές στο πνεύμα αυτοσχεδιαστικές τάσεις [βλέπε την πρόσφατη ζωντανή του εμφάνιση στην Knot gallery με την Δανάη Στεφάνου και τον Αndrew Raffo Dewar]. Η σύμπραξή του live με τον Νίκο Κυριαζόπουλο αποτελείτο από τα home-made ηλεκτρονικά κυκλώματα και τα τεντωμένα ελατήρια του δεύτερου σε αυτοσχεδιαστική αλληλεπίδραση με τα ποικίλα εφόδια του Χονδρόπουλου, όπως τα Ασιατικά κρουστά, τα Αφρικάνικα μέταλλα, τα vintage massage machines και τα περισυλλεγμένα αντικείμενα από παλιατζίδικα της πόλης να δίνουν ένα ορμητικό, αιχμηρό αποτέλεσμα.
Η ευρηματικότητα, ο ενθουσιασμός για την μουσική μαζί με την εξερευνητική τάση και η συγκέντρωση στις ιδέες του, είναι μια πρώτη εικόνα που μπορεί να σχηματίσει κανείς για τον Χρήστο Χονδρόπουλο που αναμένεται να παρουσιάσει για πρώτη φορά μια ιδέα στην οποία δεν θα χρησιμοποιεί “άμεσα” τα κρουστά του. Πρόκειται για ένα live ηλεκτρονικό set όπου θα τα έχει ενσωματώσει, με γνώμονα τη διερεύνηση των σχέσεων που μπορούν να αναπτυχθούν μεταξύ διαφορετικών χαρακτηριστικών πλαισίων όπως οι διευρυμένες τεχνικές στα κρουστά, η ηλεκτρονική καθώς και η pop μουσική. Το σύνολο, που θα ξεδιπλώνεται με τη μορφή ζωντανής concrete σύνθεσης, θα προκύπτει μέσω της χρήσης του οργάνου mpc[χαρακτηριστικού για την εξέλιξη του hip-hop, μεταξύ άλλων]. Έτσι, ο ίδιος θα ακούγεται και αυτο-σαμπλαριζόμενος στα κρουστά και στα αναλογικά κυκλώματα, μαζί με ποικίλες άλλες πηγές που θα είναι “αποθηκευμένες” προς χρήση εκείνη την στιγμή.