Το Gagarin205 παρουσιάζει το 11ο Φεστιβάλ ελληνικού καλτ κινηματογράφου, που θα πραγματοποιηθεί

από την 1η ως τις 3 Φεβρουαρίου 2013. Το πρόγραμμα διαμορφώνεται ως εξής:

14.00 Αφιέρωμα στον Διονύση ΞανθόΟ Τσιγγάνος (1984)
Διάρκεια: 100′
Σκηνοθεσία: Παύλος Φιλίππου
Σενάριο: Φάνης Χριστοδούλου

Ηθοποιοί: Διονύσης Ξανθός, Γιούλη Ζήκου, Γιώργος Βουτσίνος, Νίκος Παπακωνσταντίνου, Γιώργος Νινιός, Γιώργος Πολυχρονίδης, Έλενα Φιλίππου

 
Ένας καταυλισμός τσιγγάνων γίνεται ξαφνικά στάχτη. Όλοι πιστεύουν πως πρόκειται για μιά συνηθισμένη ιστορία εκδίκησης μεταξύ τσιγγάνων. Ο Διονύσης Ξανθός και πάλι στον ρόλο ενός outsider- ένας ρομά τα βάζει με τα μεγάλα συμφέροντα –βλέπε πολυεθνικές και τραστ- που εποφθαλμιούν τη γη της φυλής του, με κάθε τρόπο και οποιοδήποτε τίμημα: μέχρι εσχάτων, ότι και να σημαίνει αυτό. Στο πλευρό του η σαγηνευτική Γιούλη Ζήκου στον ρόλο μιάς ρεπόρτερ της παλιάς καλής σχολής. Ο σεναριογράφος Φάνης Χριστοδούλου που αναγράφεται στους τίτλους δεν είναι, βέβαια, υπαρκτό πρόσωπο. Πολύ πρόσφατα ο Διονύσης Ξανθός εκμυστηρεύτηκε πως πρόκειται για ψευδώνυμο του. Μια ακόμη παραγωγή της AR-KO, εταιρείας συμφερόντων και του Ξανθού, που προσπάθησε να προσεγγίσει το «βίντεο» με μιά κινηματογραφική λογική-τόσο ως παραγωγή όπως και σαν γραφή.

 
16.00 Deep End (2008)Διάρκεια : 92’
Σκηνοθεσία : Θανάσης Αντωνίου
Σενάριο : Αλέξανδρος Κακαβάς
Παραγωγός : Υβόνη Ρόμαν
Ηθοποιοί : Μαρία Κορινθίου, Αλέκος Συσσοβίτης, Ναταλία Λιονάκη, Κώστας Σόμμερ, Τόνυ Δημητρίου

 
Το DEEP END είναι μία ιστορία βίας και προδοσίας αλλά και μία αλλόκοτη ιστορία αγάπης, που διαλύεται από την κατάρα της καύλας μέχρι να… δημιουργηθεί ξανά! Οι ήρωές της είναι ιλουστρασιόν 90s πρόσωπα στιγματισμένα από τη νεοπλουτιστικη λαίλαπα της απατηλής ευμάρειας προ Κρίσης: το πιστωτικό χρήμα, που ΔΕΝ έχουν, αλλά επιθυμούν να αποκτήσουν, και την έλλειψη κάθε ηθικής αναστολής στο κυνήγι του status και της στήσης . Όλοι αναζητούν έναν τρελό έρωτα-και μάτσο τα χαρτονομίσματα – αλλά πολλά δεν υπολόγισαν σωστά… Κορμιά και μυαλά μπλέκονται σε ένα ηδονικό κουβάρι προδοσίας, λαγνείας και τιμωρίας μέχρι που η αγάπη, αυτή καθεαυτή, θα δώσει τις δικές της, πολύ ιδιαίτερες λύσεις. Η Μαρία Κορινθίου ανάβει το κινηματογραφικό πανί σε μια σινεφιλ εμφάνιση που προκαλεί εγκαύματα τρίτου βαθμού μέσα από την απόλυτη ηδονοβλεπτική απόλαυση.

 Burn, Baby, Burn!

 

18.00 Breakdown Reward (2011)
Διάρκεια : 110’
Σκηνοθεσία: Ηλίας Γεωργόπουλος
Σενάριο: Ηλίας Γεωργόπουλος, Νικολέττα Αλεφραγκή / Επιπλέον διάλογοι: Νίκος Τσιπόκας / Μοντάζ: Ηλίας Γεωργόπουλος, Νικολέττα Αλεφραγκή / Σκηνικά: Νίκος Τσιπόκας /Casting: Νικολέττα Αλεφραγκή, Άγγελος Πατρινιός / Μακιγιάζ: Barbara Giraud / Παραγωγός: Νικολέττα Αλεφραγκή / Παραγωγή: Dark Rose Films

Πρωταγωνιστούν: Μαρία Γεώργαρου, Γιώργος Γαλάνης, Αντρέας Τσιάκος, David Rohrbach, Tobias Dostal, Γιώργος Μυλωνάς, Φώτης Μίλης, Γιάννα Βασιλείου, Κυριάκος Σάμιος, Αγγελος Πατρινιός
 
Το Breakdown Reward είναι μια ταινία στην τσίτα ενός σκηνοθέτη με πραγματικό τσαμπουκά! Ο Ηλίας Γεωργόπουλος μας βυθίζει μέσα στον βούρκο της σημερινής κοινωνίας όπου ο νόμος του ισχυρού συνθλίβει τα πάντα. Διαφθορά, εγκληματικότητα, dugs, ανεργία, αποξένωση, και άλλα drugs, κατάθλιψη και κρίσεις ταυτότητας και ακόμη πιο πολλά drugs οδηγούν τους ανθρώπους σε αλλοπρόσαλλες ενέργειες και παράξενες καταστάσεις μέσα από τα εφιαλικά τριπάκια της καθημερινότητας. Μαύρο χιούμορ, σπιντάτοι ρυθμοί και τρομερές μούρες.

Δύο Γερμανοί προσλαμβάνονται για να ξεθάψουν ένα χαμένο θησαυρό. Η κατάσταση περιπλέκεται όταν ο θησαυρός πέφτει στα χέρια τριών μικροαπατεώνων: της Χαράς, του Τζίμη και του Σπούκυ οι οποίοι, το ίδιο βράδυ, διέπραξαν μια διάρρηξη για να εξοφλήσουν τον Μουνίρ, έναν τοπικό νονό. Οι τρείς φίλοι χρησιμοποιούν τη γνωριμία τους με έναν πληροφοριοδότη για να ανταλλάξουν τον θησαυρό με χρήμα. Αυτό , όμως, που δεν γνωρίζουν είναι πως τους καταδιώκουν… όλοι: οι δύο Γερμανοί αλλά και οι άντρες του Μουνίρ

 
 
20.00 Όσο υπάρχει αλκοόλ (2002)
 
Διάρκεια 103’
Σκηνοθεσία Δημήτρης Μακρής
Σενάριο Δημήτρης Μακρής (βασισμένο στο μυθιστόρημα του Δημήτρη Μαμαλούκα «Όσο υπάρχει αλκοόλ υπάρχει ελπίδα»)

Ηθοποιοί Πάνος Κρανιδιώτης, Μαρία Κωνσταντακάκη, Μάκης Παπαδημητράτος , Sergio Danzi , Ileana Spalla, Chiara Paoluzzi , Gualtiero Burzi, Δημήτρης Μπάνος, Θεοδοσία Χαγιαλίδη, Βασιλική Μουστάκη
 

“Ήταν ένα ταξίδι χωρίς σκοπό κι αιτία που είχα ξεκινήσει. Είχα γυρίσει στην Ιταλία που ήξερα. Του φόβου, της μοναξιάς, της εγκληματικότητας, της μαφίας, της ατέλειωτης μελαγχολίας. Η μοίρα με είχε σπρώξει στο παγωμένο διαμέρισμα του Αντρέα και της Χριστίνας στο 17ο όροφο του γιγαντιαίου κτιρίου που όλοι ονόμαζαν εφιάλτη. Χτισμένο ως ένα σύγχρονο συγκρότημα κατοικιών, είχε καταντήσει ένα μπλοκ βρωμιάς, φτώχειας κι εξαθλίωσης. Για λίγες μέρες μοιράστηκα την άδεια ζωή τους, ανάμεσα σε άσκοπα ξενύχτια, διαλυμένα Alfa Romeo και άφθονο ουίσκι. Μόνο με άφθονο αλκοόλ μπορούσες να περάσεις τη νύχτα στα μπλοκ. Και ήταν και κάτι άλλο. Η Χριστίνα, η κοπέλα με τα υπέροχα μάτια και τη μελαγχολία να συνοδεύει το πρόσωπο της σε κάθε έκφραση, είχε αναστατώσει τη ζωή μου….”. Κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος –φετίχ του Δημήτρη –noir- Μαμαλούκα από τον αιρετικό Δημήτρη Μακρή-έναν από τους πιο τολμηρούς σκηνοθέτες της μεταπολιτευτικής γενιάς- Ένα υπέροχο low budget τριπλό straight ποτό αλά Μπαμπασάκης, made in Italy όμως, και μέσω … της πλατείας Εξαρχείων στον ουρανίσκο του διψασμένου θεατή. Σκηνοθέτης και συγγραφέας έχουν αμφότεροι την αύρα –και τεφρα- του πάλε ποτέ ψυχαναλυτή κοσμοπολίτη μπάρμαν Αγαπησιάρικη ταινία. Με ζέση και αλλοκοτιά. Για αφοσιωμένους.

Ο Δημήτρης Μαμαλούκας μιλά για την κινηματογραφική μεταφορά του έργου του:

 “Το πρώτο μου βιβλίο ωρίμαζε για καιρό μέσα μου, αλλά μ’ έναν μαγικό τρόπο μου παρουσιάστηκε, σχεδόν ολοκληρωμένο, σε μια νύχτα. Θα έγραφα ένα βιβλίο για την Ιταλία, τη χώρα που με είχε σημαδέψει. Δε θα ήταν ένα προσωπικό ημερολόγιο, αλλά ένα μυθιστόρημα μέσα από το οποίο θα μιλούσα για τις εμμονές, τις πληγές και κυρίως τις εικόνες της Ιταλίας, αυτές που με στοίχειωναν χωρίς να ξεθωριάζουν καθόλου.

 Τις νύχτες της συγγραφής, ήξερα, μ’ αυτή τη βεβαιότητα που προστατεύει τους νέους και τους άπειρους, ότι το βιβλίο μου θα γινόταν cult για εκείνους που πέρασαν και έζησαν από την Ιταλία και γνώρισαν την αθέατη εικόνα της. Εκείνο όμως που δεν μπορούσα να φανταστώ ούτε στα πιο τρελά μου όνειρα ήταν ότι υπήρχε η πιθανότητα το βιβλίο να μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη.

 Κι όμως έτσι συνέβη: η γκρίζα ατμόσφαιρα, τα ψηλά εφιαλτικά κτίρια που περιστοιχίζουν τις μεγαλουπόλεις, η φτώχεια, η μοναξιά, η άδεια ζωή μερικών φοιτητών, τα μελαγχολικά απογεύματα της Κυριακής που περνούσαν μόνο με ουίσκι μίλησαν στην καρδιά του σκηνοθέτη Δημήτρη Μακρή και του έδωσαν την ευκαιρία να παρουσιάσει με τη δική του ματιά τις εικόνες και τις ιστορίες που η Ιταλία έκρυβε καλά μέσα της.”

 
Ευχαριστούμε την αστική πολιτιστική μη κερδοσκοπική εταιρεία «ΠΡΟ-βολή».
Θα ακολουθήσει Q&A με τον σκηνοθέτη κύριο Μακρή.
 
 
 
22.00 Διονύσης Ξανθός (Τιμώμενο πρόσωπο του 11ου Φεστιβάλ)

 
Θα προβληθεί αφιέρωμα με τα best of των ταινιών του και θα ακολουθήσει η βράβευσή του Διονύσης Ξανθός – ένας ηθοποιός που ξέρει να τσαλακώνεται. Μπορεί να υποδυθεί με την ίδια επιτυχία τον ακροβάτη μοτοσικλετιστή που φτάνει στο σημείο να υποθηκεύσει ακόμα και τους όρχεις του για να λύσει το οικονομικό του αδιέξοδο όπως και το σκληρό αρσενικό που τελικά συνάπτει δεσμό με νεαρό ναύτη.

 
Λόγω της προσφοράς του στο σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο επελέγη να είναι το φετινό τιμώμενο πρόσωπο στο 11ο Φεστιβάλ Cult Ελληνικού Κινηματογράφου που θα διεξαχθεί από την 1η ως τις 3 Φεβρουαρίου στον πολυχώρο του GAGARIN 205.

 
Γεννημένος στα Λαγκάδια Γορτυνίας το 1958, ο Διονύσης Ξανθός αποτελεί έναν από τους πιο ταλαντούχους ηθοποιούς της δεκαετίας του ΄80. Οι ρόλοι τους οποίους έπαιξε άφησαν εποχή στον ελληνικό κινηματογράφο κυρίως εξαιτίας των ακραίων στοιχείων τους. Δεν υποδύθηκε ποτέ τον άνθρωπο της διπλανής πόρτας. Πάντα οι ρόλοι τους οποίους ενσάρκωνε είχαν ένα στοιχείο «υπερβολής». Ομοφυλόφιλος, ζιγκολό, τσιγγάνος, απατεώνας, οικιακός βοηθός. Ήρωες εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους, οι οποίοι στο πρόσωπο του Διονύση Ξανθού πήραν σάρκα και οστά δημιουργώντας ένα μύθο γύρω από το όνομά του.

 
Αγαπητός από τους συναδέλφους του. Καλός ηθοποιός και καλό παιδί λένε όσοι τους ρωτάμε τι ακριβώς θυμούνται από το Διονύση Ξανθό. Πολύ αρσενικός, προσθέτει ο Στηβ Ντούζος. Άμα του μιλούσε κάποιος άσχημα τον πλάκωνε στο ξύλο αμέσως, δεν πάει να ήταν και μποξέρ ο άλλος.

 
Ταινίες με το Διονύση Ξανθό
 
(1987) Ο Σαλονικιός
 (1987) Ο Τελευταίος Μπάτσος
 (1986) Ένοχος
 (1984) Ο Τσιγγάνος
 (1984) Στόχος η Εκδίκηση
 (1983) Ο Γύρος του Θανάτου
 (1982) Άγγελος
 (1982) Άγρια Νιάτα
 (1982) Ο Ζιγκολό της Αθήνας
 
 
 
 
 
23.00 Η Πόλη ποτέ δεν κοιμάται (1984)
 
Διάρκεια 85’
 
Σκηνοθεσία Ανδρέας Τσιλιφώνης
 
Σενάριο Ανδρέας Τσιλιφώνης
 
Ηθοποιοί Χρήστος Καλαβρούζος, Τάκης Μόσχος, Νίκος Ζιάγκος, Σάκης Μπουλάς, Ντίνος Μακρής 
Εightίλα μέχρι το μεδούλι-ίσως η απόλυτη καταγραφή με καλλιτεχνικές προθέσεις και εικαστική αρτιότητα και … εξατμίσεις, δερμάτινα παντελόνια, στέκια, ξύδια, φλασάτη φωτογραφία της εποχής, νταραβέρια κάθε λογής και … ένα ξεκαθάρισμα λογαριασμών, μάλλον οριστικό. Ένας παλιοροκάς σκάει στην πιάτσα της Αθήνας του 80 ερευνώντας τα αίτια του θανάτου του αδελφού του.
 
Ο Καλαβρούζος επισκευάζει την προπολεμική του BSA, φοράει το παλιό του πέτσινο μπουφάν, μπότες και τζην, και βγαίνει στους δρόμους, με σκοπό τη δική του προσωπική εκδίκηση. Μπορεί η Πόλη να μην Κοιμάται, εμείς, όμως, τι ώρα πέφτουμε πλέον για ύπνο;
 
Ευχαριστούμε τον κύριο Τσιλιφώνη για την ευγενική παραχώρηση της ταινίας.
 
 
 
01.00
Για πάντα νύχτα (2012)
Διάρκεια 15’30”
Σκηνοθεσία Θέμης Κατσιμίχας
Σενάριο Θέμης Κατσιμίχας

Ηθοποιοί Ζωή Τούντα, Λάμπρος Φιλίππου, Θάνος Χρόνης, Νάνσυ Μπούκλη, Άρης Καλλέργης
 
Μια γυναίκα ξυπνά μισόγυμνη στη μέση του δρόμου, χωρίς να θυμάται ποια είναι ή πώς βρέθηκε εκεί. Η επόμενη μέρα είναι μια μάχη ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν της, καθώς έρχεται αντιμέτωπη με τους εσωτερικούς της δαίμονες.
 
Ο σκηνοθέτης θα παρευρεθεί στην προβολή.
 
 
 
Παίζοντας σε δύο κρεβάτια (1976)Διάρκεια 88’
Σκηνοθεσία Γιάννης Χαρτοματζίδης
Σενάριο Γιάννης Χαρτοματζίδης
Ηθοποιοί Χρήστος Νομικός, Χρήστος Σπυρόπουλος, Λιάνα Φωτοπούλου, Βίκυ Κωνσταντινίδου, Βάσια Κώνστα 
«Αισθησιακή» ταινία της ελληνικής κινηματογραφικής στύσης . Με άφθονο σεξ και μοτοσυκλέτες, καυτές ρόδες και ακόμη πιο καυτά κορμιά σε παράλληλη δράση, εξατμίσεις και πέη, σπέρμα και βενζίνη, και ένα… ανίερο δέος στο γυμνό γυναικείο σώμα. Απολαυστική υποκουλτούρ με ένα ντελιριακό ντεμαράζ δράσης, σεξ και γλίτσας. Τα αγγλικά credits είναι υπερρεαλιστική απόλαυση.

Μια συμμορία, αφού κλέβει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό, διαλύεται εξαιτίας της απάτης που διαπράττει ένα μέλος της, ο Μάριος, ο οποίος παίρνει τα λάφυρα για τον εαυτό του. Ο αρχηγός της συμμορίας απαγάγει την ερωμένη του Μάριου, η οποία τον ερωτεύεται. Στη σύγκρουσή τους, θα υπερισχύσει ο Μάριος και ο αρχηγός θα πέσει νεκρός. Η κοπέλα, όμως, η οποία έχει ερωτευτεί τον δεσμώτη της, θα σκοτώσει τον Μάριο.