Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσιάζει μια ωδή στον Αλέξανδρο Παναγούλη, σε κείμενο του Δήμου Αβδελιώδη βασισμένο στο βιβλίο του Κώστα Μαρδά με τίτλο «Αλέξανδρος Παναγούλης, Πρόβες θανάτου».

Στην παράσταση, που θα παρουσιαστεί το Σάββατο 30 Μαρτίου 2013, πρωταγωνιστεί η Ελένη Ερήμου.

Προσοχή:

Λόγω μεγάλης επιτυχίας και νέα παράσταση την Παρασκευή 12 Απριλίου

 

Πρόκειται για μια θεατρική παράσταση, που θυμίζει και καταγράφει  την ηρωική, πολιτική και ποιητική προσωπικότητα του Αλέκου Παναγούλη. Ενός σπάνιου αγωνιστή στην ελληνική αλλά και στην παγκόσμια ιστορία των αγώνων για την Ελευθερία και τη Δημοκρατία…

Ο σκηνοθέτης Δήμος Αβδελιώδης που έγραψε και το κείμενο, σημειώνει:

«Ο πολιτισμός δεν χτίζεται μόνο με τις ιδέες αλλά και με τις πράξεις και τα έργα που επιβεβαιώνουν την αλήθεια και την πραγματικότητα αυτών των ιδεών. Η Δημοκρατία είναι ένα έμπρακτο αποτέλεσμα των ιδεών και του πολιτισμού. Δεν εφαρμόστηκε ούτε αυτονόητα ούτε εύκολα στην αρχαία Αθήνα, τον τόπο της γέννησής της. Κατακτήθηκε σταδιακά με πολύχρονους αγώνες ενάντια στο τυραννικό καθεστώς.  Το δημοκρατικό πολίτευμα είναι ένας θεσμός που δεν είναι κληρονομικός ούτε δεδομένος. Το 1967 η Δημοκρατία καταλύθηκε στην Ελλάδα από ένα διακτατορικό καθεστώς επίορκων αξιωματικών. Η οικογένεια της Αθηνάς και του Βασίλη Παναγούλη, αξιωματικού του ελληνικού στρατού, με τα τρία παιδιά τους, τον Γεώργιο, τον Αλέξανδρο και τον Στάθη, αφιερώθηκαν αποκλειστικά στον αγώνα της υπεράσπισης της ελευθερίας και της δημοκρατίας. Χωρίς υστεροβουλία, χωρίς αντάλλαγμα και χωρίς καμία συνδιαλλαγή με κανένα.

Ο Αλέξανδρος Παναγούλης, φοιτητής του Πολυτεχνείου, εμπνευσμένος από το αρχαίο ψήφισμα – όρκο για την προστασία και την υπεράσπιση  αθηναϊκής Δημοκρατίας από τους Τυράννους, αποπειράθηκε να ανατινάξει το αυτοκίνητο του δικτάτορα Παπαδόπουλου.  Είναι σχεδόν βέβαιο πως το ασυνείδητό του, δεν του επέτρεψε να πραγματοποιήσει αυτόν το στόχο γιατί ο ίδιος ποτέ δεν θα μπορούσε ίσως να σηκώσει το βάρος μιας δολοφονίας. Όμως μπόρεσε να σηκώσει ένα τεράστιο και αλλόκοτο βάρος από βασανιστήρια, σωματικά και ψυχικά, χωρίς ποτέ να φοβηθεί ή να δειλιάσει. Κάτι που παραδέχθηκαν και οι ίδιοι οι βασανιστές του.  Από που αντλούσε αυτή την υπεράνθρωπη δύναμη που ήταν ανώτερη και πολλαπλάσια ακόμα και αυτού του ίδιου του προγόνου του, του μυθικού Προμηθέα;

Ο ίδιος έλεγε: Θα μείνω όρθιος. Αν δε νικηθώ εγώ δεν θα νικηθεί ούτε η Δημοκρατία.  Ίσως μια ιδέα μπορεί να κρατηθεί ζωντανή, μόνο και μόνο επειδή την κρατάει ένας άνθρωπος.  Ίσως ένας άνθρωπος μπορεί να κρατηθεί ζωντανός, μόνο και μόνο επειδή πιστεύει σε μια ιδέα. Η παράσταση προσπαθεί κατά τη γνώμη μου να αποδώσει το βαθύτερο, τραγικό και προμηθεϊκό πνεύμα του Αλέκου και της οικογένειας των Παναγούληδων, μέσα από τις μεταμορφώσεις μιας Ηθοποιού, της Ελένης Ερήμου, από Αθηνά Παναγούλη σε Αλέκο Παναγούλη και άλλα πρόσωπα του έργου και με ενσωματωμένες, κινηματογραφημένες σκηνές. Σκηνές που «ντύνουν» ζωντανά 5 μουσικοί, όπως και στις πρώτες προβολές του βωβού κινηματογράφου…».

Κείμενο, σκηνοθεσία, επιμέλεια σκηνικού χώρου: Δήμος Αβδελιώδης

Παίζει: η Ελένη Ερήμου

Τραγούδι: με τη φωνή του Παντελή Θαλασσινού

Μουσική: Βαγγέλης Γιαννάκης

Εικαστική παρέμβαση-ενδυματολογική επιμέλεια: Αριστείδης Πατσόγλου

Διεύθυνση φωτογραφίας κινηματογραφημένων σκηνών: Φίλιππος Κουτσαυτής

Επίσης στα κινηματογραφημένα μέρη συνεργάστηκαν:

στην εικαστική παρέμβαση –ενδυματολογία: Αριστείδης Πατσόγλου

στον ήχο  Αντώνης Σαμαράς

στο μοντάζ Σπύρος Κόκκας

στη μείξη Βαγγέλης Φάμπας

ενώ εμφανίζονται και οι ηθοποιοί Γιώργος Φλωράτος, Γιώργος Ζιόβας, Ανδρέας Καρακόττας, Γιώργος Νικόπουλος, Βασίλης Σπυρόπουλος, Δανάη Ρούσσου, Ρένα Κυπριώτη, Κέλλυ Αλεξοπούλου, Παρασκευή Δαμάσκου, Φίλια Δελαγραμμάτικα, Σοφία Δελλαπόρτα, Τζούλια Διαμαντοπούλου, Μάργκω Καραγιάννη, Ηρώ Κασσινδράκη, Νίκη Λεωνίδου και  Δήμητρα Κωτίδου.