Δύο παλαιοί φίλοι και συνεργάτες, δύο βιρτουόζοι, ο καθένας στο είδος της μουσικής που υπηρετεί, εκείνη της κλασικής και εκείνος της τζαζ, είναι οι πιανίστες, Έφη Αγραφιώτη και Γιώργος Κοντραφούρης.
Οι δύο σπουδαίοι Έλληνες πιανίστες θα πάρουν τη θέση τους πίσω από το πιάνο, στη σκηνή του καταπράσινου κήπου του Μεγάρου, την Σάββατο 13 Ιουλίου στις 9 το βράδυ, για να παρουσιάσουν ένα πρόγραμμα με έργα που βρίσκονται στις παρυφές του κλασικού και της τζαζ των Άστορ Πιατσόλα (Milonga del Angel και Adios Nonino), Σάμιουελ Μπάρμπερ (Souvenirs, σουίτα, έργο 28 σε μεταγραφή για δύο πιάνα των Arthur Gold και Robert Fizdale), Μωρίς Ραβέλ (Bolero σε μεταγραφή για 2 πιάνα του συνθέτη) και Ντέιβ Μπρούμπεκ (Points on Jazz).
«Η Μουσική είναι μία» σύμφωνα με την άποψη πολλών μεγάλων της μουσικής και το πρόγραμμα που έχουν επιλέξει η Έφη Αγραφιώτη και ο Γιώργος Κοντραφούρης θα προσπαθήσει να συναντήσει αυτή ακριβώς την άποψη. Και εξηγούν οι δύο Έλληνες δεξιοτέχνες: «..Η Μουσική είναι μία, μια δυνατή κατάσταση μνημών, αντιστάσεων, φυγών, αναγκών, αναζητήσεων, πισωγυρισμάτων και αναστολών, επαναστατικών ή αδύναμων διαθέσεων, ρομαντισμού, φαντασίας, παλμού..
Τι θα παίξουν στη μοναδική τους εμφάνιση στον ειδυλλιακό κήπο του Μεγάρου; Απαντούν: ‘ …Και τι δεν θα παίξουμε το βράδυ εκείνο… .Ένας πασίγνωστος χορός για δύο, εκτός από το ταγκό, είναι η Μιλόγκα ..και δεν θα μπορούσαμε να μην επιθυμήσουμε να παίξουμε ένα από τα γνωστότερα κομμάτια για τον χορό αυτό, αλλά και μια μοναχική μουσική στιγμή του Πιατσόλα, αργότερα, στο δεύτερο μέρος…
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Το Μπολέρο θα μας προκαλέσει να χορέψουμε με τους ήχους του, με τη μαγεία που ξεπηδάει από το ομοιοσκελές ρυθμικό στοιχείο του που εμπλουτίζεται με λεπτές σχεδόν κρυμμένες αρμονικές λεπτομέρειες.
Η εξαίσια τζαζ μουσική δημιουργικότητα του Μπρούμπεκ, μέσα από μια κλασικού ύφους σουίτα, μας ταξιδεύει στους ζηλεμένους χώρους των αμερικάνικων ακροάσεων και μας προτείνει μπλουζ, σκέρτσο και ραγκ, χορικό και φούγκα, βαλς κι ένα ευφυέστατο αποθεωτικό φινάλε βασισμένο σε μια αλλα τούρκα.
Ο Μπάρμπερ μας ενεργοποιεί ηχητικές μνήμες χρησιμοποιώντας χορούς σαν το βαλς και το ταγκό, το σκοτσέζικο δυναμικό χορό, ρυθμικές χαρούμενες πινελιές της ζωής στην ανοιξιάτικη εξοχή.
Το βράδυ του Σαββάτου 13 Ιουλίου, στις 9 το βράδυ, στο κήπο του Μεγάρου, μας βρίσκετε και σας βρίσκουμε σε…χορευτική διάθεση!»
Όσο για τη συνεργασία τους: «Είχαμε πολλά χρόνια να συνεργαστούμε εμείς οι δύο. Οι παλιότερες συνεργασίες θα μας μείνουν αξέχαστες. Το ίδιο επιθυμούμε και αυτή τη φορά. Να προσθέσουμε σε όλους σας όμορφες μουσικές μνήμες από αυτήν εδώ τη μουσική κατάσταση, την τόσο δυνατή, με άλλα λόγια, από τη Μουσική, που είμαστε ευτυχείς που τη διαλέξαμε για μόνιμο σύντροφο της ζωής μας όλης.»
Η Έφη Aγραφιώτη ολοκλήρωσε τις βασικές σπουδές πιάνου και ανώτερων θεωρητικών στην Αθήνα και στη συνέχεια, αφοσιωμένη πλέον στο πιάνο, μελέτησε στη Μόσχα, το Δυτικό Βερολίνο, τη Λοζάνη και τη Γενεύη. Παρακολούθησε μαθήματα μεγάλων σολίστ και σεμινάρια πιάνου και παιδαγωγίας της διδασκαλίας του πιάνου. Για τριάντα χρόνια ανέπτυξε μεγάλη συναυλιακή δραστηριότητα παίζοντας από το Τόκιο μέχρι το Μεξικό και σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις. Υπήρξε συνεργάτρια του Τρίτου προγράμματος της ελληνικής ραδιοφωνίας από την εποχή του Μ. Χατζιδάκι και για είκοσι συνεχή χρόνια.
Ασχολήθηκε με την εργογραφία για πιάνο των Ελλήνων συνθετών παίζοντας εντός και εκτός Ελλάδας πλήθος έργων, πολλά εξ αυτών σε πρώτη εκτέλεση (Δ. Μητρόπουλος, Ν. Σκαλκώτας, Δημ. Δραγατάκης, Ι. Ξενάκης κ.α.) και διδάσκοντάς τα. Είναι από τους πρώτους έλληνες σολίστ που ηχογράφησαν σε τρεις δίσκους βινυλίου έργα ελλήνων συνθετών. Στη δεκαετία του 2000 συμπλήρωσε τη δισκογραφία της με άλλους τρεις δίσκους ακτίνας (cd). Για δέκα χρόνια οργάνωνε ετήσια μαθήματα με τον γενικό τίτλο “Σεμινάρια για τη μελέτη και την προβολή των έργων για πιάνο των Ελλήνων Συνθετών” και στo πλαίσιο αυτό, οι συμμετέχοντες παρουσίασαν τουλάχιστον εκατό ελληνικά έργα σε συναυλίες.
Συνέγραψε τέσσερα βιβλία, δύο για το Πιάνο, μια βιογραφία του συνθέτη Αριστοτέλη Κουντούρωφ (εκδ. οίκος Παπαγρηγορίου-Νάκας) ενώ το τελευταίο της βιβλίο με τίτλο «Η Μουσική δεν είναι γένους θηλυκού;» είναι μια έρευνα που για πρώτη φορά φέρνει στην επιφάνεια την άγνωστη οικογένεια των ελληνίδων μουσικών μέχρι το 1960 (εκδόσεις Δρόμων). Πρόσφατα κυκλοφόρησε το εκπαιδευτικό βιβλίο της “Πώς θα μάθω πιάνο”, από τον εκδοτικό οίκο Φ. Νάκας, που απευθύνεται στους αρχάριους μαθητές. Μετά από 25 χρόνια διδασκαλίας στην Ελλάδα και τρία στη Γενεύη, μεγάλος αριθμός νεώτερων μουσικών υπήρξαν μαθητές της. Αρθρογραφεί στο περιοδικό Πολύτονον της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών. Αρθρογραφεί επίσης στην εφημερίδα Καθημερινή και παλαιότερα στο Βήμα. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Επιστημών του Παντείου Πανεπιστημίου
Ο Γιώργος Κοντραφούρης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1967. Σπούδασε κλασικό πιάνο στο Εθνικό Ωδείο. Σε ηλικία 16 ετών, έστρεψε το ενδιαφέρον του στη τζαζ και παρακολούθησε μαθήματα τζαζ αυτοσχεδιασμού με τον Μάρκο Αλεξίου. Παρακολούθησε μαθήματα επίσης με τους Jim Beard και Jarmo Savolainen. Αποφοίτησε με Bachelor’s και Master’s degree in Jazz Performance από την Ακαδημία Sibelius στη Φινλανδία. Έχει συνεργαστεί ως πιανίστας ή οργανίστας με πολύ σημαντικούς και σπουδαίους μουσικούς όπως: Mark Johnson, Arild Andersen, Marcus Stockhausen, Louisiana Red, Keith Copeland, Andy Sheppard, Ralph Peterson Jr., Bob Brozman, Carla Cook, Alvester Garnett, Stepko Gut, Olivier Gatto, David Liebman, Houston Pearson, Eric Alexander, David Sills, Lou Donaldson, Sam Newsome, Jamie Hadad, Deborah Davies, Benny Golson, Tim Hagans, Bob Shepard, Carmen Lundy, Sheila Jordan, Jukkis Uotila, Wade Mikkola, Takis Paterelis, Stratos Vougas, Dimos Dimitriadis, Lydia Fylipovic, T.Spasov, A.Pacatius. Έχει διδάξει τζαζ πιάνο και όργανο στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο και στο Ωδείο Athenaeum στην Ελλάδα και στην Ακαδημία Sibelius στη Φινλανδία. Έχει δώσει σεμινάρια σε διάφορες σχολές στην Ελλάδα, την Ιρλανδία, την Ινδονησία και την Εσθονία,ι έχει εκδώσει αρκετές δισκογραφικές δουλειές και έχει συμμετάσχει σε δισκογραφικές δουλειές σπουδαίων καλλιτεχνών.