Η Γκαλερί Art Zone 42παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Γιάννη Σχινά με τίτλο “Παίζοντας με τις κούκλες”, η οποία θα έχει διάρκεια από την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου έως και το Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2013.

 

Ο Γιάννης Σχινάς διεισδύει στον κόσμο της μόδας και της διαφήμισης, τον μελετάει με θαυμασμό και ύστερα τον ανατρέπει και τον μεταβάλλει κατά βούληση. Η δουλειά του στο σύνολό της πραγματεύεται σκηνές από σελίδες περιοδικών ευρείας κυκλοφορίας που απεικονίζουν τον ματαιόδοξο κόσμο ντυμένων, γυμνών και ημίγυμνων γυναικών και απευθύνονται στη σύγχρονη γυναίκα μεσοαστικής τάξης. Ο ίδιος δημιουργεί πάνω στις υπάρχουσες φωτογραφίες, επιζωγραφίζοντάς τες, μετατρέποντας αυτόν τον κοινότοπο τρόπο διαφήμισης σε κάτι το μοναδικό, αλλάζοντας ριζικά τη μαζικότητα του χαρακτήρα της. Σε ορισμένα έργα του αλλάζει τη γυναικεία φιγούρα ολοκληρωτικά, απογυμνώνοντάς την τελείως, ξυπνώντας με αυτόν τον τρόπο αμφιλεγόμενα συναισθήματα και απόψεις σχετικά με τον ρόλο της γυναίκας, είτε, ανάγει την εκάστοτε μορφή στη σφαίρα της διαχρονικότητας, μετουσιώνοντας την αρχική εικόνα σε αυθεντικό πίνακα ζωγραφικής με βάθος και εσωτερικότητα.

 

Οι γυναίκες αυτές, φαντάζουν σαγηνευτικές και ειρωνικές παράλληλα, πολλές φορές αθώες αλλά και φαινομενικά άπληστες, κάποτε σκληρές, ίσως τρομακτικές, σπάνια τραγικές. Μερικές φορές, στο μεταίχμιο ζωής και μη ζωής. Πολλές μορφές αποπνέουν μυστήριο συνυφασμένο με πραότητα, ενώ σε άλλες ελλοχεύει γύμνια ψυχής και κενότητα. Εν ολίγοις, ο Γιάννης Σχινάς ανιχνεύει τον πολύπλευρο χαρακτήρα της σημερινής γυναίκας, ο οποίος πολλές φορές καθορίζεται από τα media. Δημιουργεί όμως και μια γυναίκα ανεξάρτητη, ελεύθερη και δυναμική, η οποία παθιάζεται με τη ζωή και τις απολαύσεις της. Παρόλα αυτά, το σκοινί είναι λεπτό και αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στην πραγματική ελευθερία και στην ‘ελευθερία’ ως πρότυπο ζωής που επιβάλλεται πειθαναγκαστικά από τη βιομηχανία της γοητείας, καθώς τα όρια είναι δυσδιάκριτα. Αναμφίβολα όμως η έκθεση αυτή αποτελεί έναν ύμνο-φόρο τιμής στη γυναικεία φύση με τα πολλά πρόσωπά της και την, ομολογουμένως, επικίνδυνη ομορφιά του μεγαλείου της.