Για μια περίπου εβδομάδα, δύο αίθουσες της Πινακοθήκης- Γλυπτοθήκης της art-idea, στο Κέντρο Τέχνης Καστέλας, θα γεμίσουν με χρώμα και μουσική καθώς θα φιλοξενούν τα έργα του Asterios Toris.

Η ατομική έκθεση ζωγραφικής του Asterios Toris, με τίτλο «Ο Κύβος Ερρίφθη»,  σηματοδοτεί την έναρξη των προγραμματισμένων πολιτιστικών δράσεων, της Πινακοθήκης-Γλυπτοθήκης .

Παράλληλα με την έκθεση, στις υπόλοιπες αίθουσες, οι επισκέπτες θα έχουν την δυνατότητα να δουν έργα τέχνης, ζωγραφική – γλυπτική – κατασκευές, δημιουργίες διεθνώς αναγνωρισμένων καλλιτεχνών, καθώς και νεώτερων που ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα.

Επιμέλεια:

Κειμένων: Ήρα Παπαποστόλου, ιστορικός και κριτικός τέχνης

Στησίματος έργων: Νικολένα Καλαϊτζάκη, ιστορικός τέχνης

Η ιστορικός και κριτικός τέχνης Ήρα Παπαποστόλου αναφέρει σχετικά:

«Ο Βρετανός ψυχίατρος Χάμφρεϊ Όσμοντ ήταν αυτός που χρησιμοποίησε πρώτος τον όρο ψυχεδέλεια για να περιγράψει την εμπειρία των παραισθησιογόνων ουσιών. Η λέξη προέρχεται από το ελληνικό ψυχεδελικός που σημαίνει «αυτός που αποκαλύπτει την ψυχή» και έδωσε το όνομά της σε ένα από τα πιο γνωστά κινήματα της ροκ μουσικής – στη μουσική η λέξη εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1966.

 

Μουσικός ο ίδιος, ο Asterios Toris, με πρώτη ύλη του τη μουσική, περνάει αυτήν την έννοια της “φανέρωσης της ψυχής” στον καμβά γεννώντας πίνακες που εκφράζουν έναν πολύχρωμο ψυχικό εσωτερικό κόσμο. Για την επίτευξη του στόχου του, ενώνει στο έργο του παράσταση και αφαίρεση, χρησιμοποιώντας διαφορετικά υλικά και έντονα χρώματα. “Τα χρώματα μπορούν να είναι το spray και το μέσο για τον αόρατο κόσμο της ψυχής”, λέει ο ίδιος. “Την άυλη ατμόσφαιρα του προσωπικού μας περιβάλλοντος. Οι μορφές και τα αποτυπώματα είναι η αντανάκλαση των ενεργειών μας για την γενική ισορροπία. Ό,τι συμβαίνει εκεί, συμβαίνει στο Χάος”.

 

Χάρη στα έντονα χρώματα, τα έργα του δημιουργούν ευφορία καθώς και μια αίσθηση απόλυτης ελευθερίας, όσο ο ίδιος, με τη χρήση της αφήγησης, αποτυπώνει στιγμές, τυχαία συμβάντα που παρατηρεί χωρίς απόσταση, με σκοπό την απεικόνιση της αλήθειας, που δεν είναι εύκολα ορατή στον άνθρωπο αφού βρίσκεται στον μικρόκοσμο. Και αυτόν τον μικρόκοσμο είναι που ο Asterios Toris θέλει να μεταφέρει στον καμβά του, με τη μουσική να είναι “το σαλόνι υποδοχής των έργων” που τον βοηθάει να βιώσει τον άπλετο χώρο όπου υπάρχουν τα συμβάντα, οι συχνότητες, ο ήχος του διαστήματος.

 

Τα τοπία του και οι άνθρωποί του δεν εκφράζουν παρά ενέργειες. Και είναι ζωντανά. Τα βλέπουμε να πάλλονται και να μεταφέρουν ένταση. Όλο το έργο του είναι ζωτικό όργανο. Όπως το DNA που περιέχει τις γενετικές πληροφορίες που καθορίζουν τη βιολογική ανάπτυξη όλων των κυτταρικών μορφών ζωής. Φυτικός και ζωικός κόσμος ενώνονται και γίνονται ένα εκεί που δεν υπάρχει συγκεκριμένος χωροχρόνος με αποτέλεσμα τα έργα να αποκτούν και να εκπέμπουν μία διαχρονικότητα.

 

Ο Asterios Toris πρώτα καταγράφει το σκεπτικό του και στη συνέχεια ξεκινάει τη διαδικασία της παραγωγής. Δουλεύει οριζόντια και περιμετρικά. Αυτό τον βοηθάει να μεταφέρει στον καμβά του έννοιες όπως η ρευστότητα και η αρμoνία, μικρές ιστορίες όπως έναν στιγμιαίο θυμό ή μια κατάσταση ευφορίας καθώς και πολλά μεταξύ τους αντίθετα συμβάντα, πάντα με ένα φιλοσοφικό υπόβαθρο και σε μία ατμόσφαιρα μεταφυσική.

 

“Υπάρχει ένα περιβάλλον όπου οι ανάγκες διαπερνούν τις επιθυμίες και συνεχίζουν το δρόμο τους”, λέει ο ίδιος. “Υπάρχει ένα περιβάλλον όπου οι επιθυμίες χρησιμοποιούν οδικές αρτηρίες και διευκολύνουν τις ανάγκες να διασταυρώνοντα μεταξύ τους και να συνεχίζουν. Υπάρχουν πορείες που κλίνουν δεξιόστροφα και αντίθετα για όποιο στοιχείο αναγκάζεται και υποτάσσεται στην φαεινή ιδέα. Υπάρχουν σύνορα που είναι καθρέφτες του εσωτερικού τους πεδίου. […] Υπάρχει το κέντρο των αποφάσεων σαν γενεσιουργή αιτία της κυκλοφορίας των αισθήσεων. Υπάρχει το δείγμα. Μόνο ένα δείγμα για έναν κύκλο, για μια προσπάθεια. Το ζωτικό όργανο εξ ολοκλήρου για τις προσωπικές του ανάγκες και επιθυμίες. Υπάρχει ένας βίος υπόδειγμα μέχρι και τα όρια του ζωτικού οργάνου. Το ζωτικό όργανο διαμορφώνεται κατά το επιθυμητό. Στην ουσία πρόκειται για την φυσική συνέχεια μιας σωστής απόφασης. Ο κύβος ερρίφθη”».

 

Την έκθεση του Asterios Toris υποστηρίζει η Prelium Investments Services.

*Λεζάντα έργου: Κυλιόμενο, Asterios Toris