Από 6 έως 18 Ιουλίου 2015 πραγματοποιείται Σεμινάριο Προετοιμασίας Υποψηφίων Δραματικών Σχολών στο συνεργατικό στούντιο Λάθος Κίνηση, από τις ηθοποιούς της ομάδας Mad Dam: Άννα Γριβάκου & Μυρτώ Μπέρνχαρτ, τη χορεύτρια Αθηνά Κυρούση & τον χορογράφο Κωνσταντίνο Μίχο.
Τραγούδι: Μάιρα Μηλολιδάκη
Στο συνεργατικό στούντιο «Λάθος Κίνηση» θα γίνει εντατικό σεμινάριο θεάτρου για τους νέους που προετοιμάζονται για την εισαγωγή τους σε δραματικές σχολές. Σκοπός της ατομικής και ομαδικής δουλειάς στο σεμινάριο είναι να λυθεί το σώμα, να δυναμώσει η φωνή, να ασκηθεί η εσωτερική ευαισθησία και να δημιουργηθούν ερμηνείες που αποκαλύπτουν τις εκφραστικές δυνατότητες των ηθοποιών.
Η ομάδα Mad Dam, λαμβάνοντας υπόψιν τις πιέσεις που ασκούνται μέσα στις παρούσες πολιτικο-οικονομικές συνθήκες, προσφέρει το σεμινάριο με ελεύθερη οικονομική συνεισφορά σε όσους θέλουν να συμμετέχουν και να εργαστούν με υπευθυνότητα, συνέπεια και αφοσίωση, στη δημιουργική διαδικασία της προετοιμασίας. Πιστεύουμε ότι το δημιουργικό έργο πρέπει να συνεχίζεται, κόντρα στις αντιξοότητες, τον φόβο και την αποξένωση. Καλούμε όσους ενδιαφέρονται να δηλώσουν συμμετοχή!
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Οι συμμετέχοντες καλούνται να γνωρίζουν έναν μονόλογο, ένα τραγούδι και ένα ποίημα, που τους συγκινεί, τους ενθουσιάζει, τους αντιπροσωπεύει. Προτάσεις μονολόγων, ποιημάτων και τραγουδιών μπορούν να γίνουν από τους διοργανωτές, πριν την έναρξη του σεμιναρίου.
Στις εντατικές αυτές συναντήσεις θα δούμε πώς η προετοιμασία μπορεί να γίνει μια δημιουργική διαδικασία και όχι μια τυραννική αγωνία:
– θα μάθουμε για την τέχνη του μονολόγου και την απεύθυνση σε αόρατους συνεργάτες
– θα ανακαλύψουμε πολλαπλές διαστάσεις του κειμένου (χρώματα, ρυθμούς, νοήματα) και θα ενώσουμε τον λόγο με την κίνηση και τη δράση
– θα ασκηθούμε στο να εκφέρουμε με καθαρότητα τις λέξεις και θα αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά δυσκολίες που σχετίζονται με την εκφορά του λόγου
– θα καλλιεργήσουμε την αίσθηση του ρυθμού & της μελωδίας και θα τραγουδήσουμε χωρίς φόβο
– θα εμπιστευθούμε και θα απελευθερώσουμε τη φαντασία, την πρωτοβουλία και το αυτοσχεδιαστικό παιχνίδι στον σκηνικό χώρο
– θα εξασκήσουμε την ετοιμότητα, την τόλμη, την αντοχή, τη διαθεσιμότητα
Όλα αυτά δεν είναι διανοητικές κατακτήσεις αλλά τα δώρα που επιφυλάσσει η έντονη σωματική άσκηση, το παιχνίδι και ο χορός, η φωνητική αφύπνιση και οι τεχνικές οικειοποίησης και άρθρωσης του κειμένου.
Παράλληλα, βασικό στοιχείο της δουλειάς επάνω στο χτίσιμο του μονολόγου είναι η ανάλυση κειμένου. Το νόημα του αποσπάσματος που θα επιλεχθεί και η σύνδεσή του με το έργο, χρειάζεται να γίνονται ξεκάθαρα στον ερμηνευτή.
Η ομάδα είναι το ιδανικό περιβάλλον για όλες αυτές τις ανακαλύψεις, μια αστείρευτη πηγή συντρόφων, εκπλήξεων, προκλήσεων. Μια πηγή εμπειριών και αναφορών που θα προσανατολίσουν τους υποψηφίους κατά τη διαδικασία της ατομικής δουλειάς. Επιπλέον, η ομαδική εμπειρία είναι μια πολύτιμη αναφορά στην περίπτωση που οι υποψήφιοι κατά την εξέταση τους, δοκιμαστούν σε πλαίσιο ομάδας ( πχ δεύτερη φάση εξετάσεων ).
Την τελευταία μέρα του σεμιναρίου θα γίνει παρουσίαση δουλειάς μπροστά σε καλλιτέχνες από τον χώρο των παραστατικών τεχνών, με σκοπό την εξοικείωση των υποψηφίων με τη διαδικασία της έκθεσης μπροστά σε κοινό. Θα ακολουθήσει συζήτηση.
Tips μακιγιάζ και επιλογής ρούχων για τις εξετάσεις!
Η διαδικασία θα επαναληφθεί τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο και μπορεί να συνδυαστεί με ιδιαίτερα μαθήματα.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ
Άννα Γριβάκου
Η Άννα Γριβάκου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1977. Είναι απόφοιτος της Ανώτερης Δραματικής Σχολής «ΕΜΠΡΟΣ-ΘεατροEργαστήριο». Από το 2002 υπήρξε μαθήτρια και από το 2006 – 2015 συνεργάτης του σκηνοθέτη R. Nieoczym, ιδρυτή του θεάτρου LeThal στον Καναδά και συνεργάτη του J. Grotowski. Υλοποίησε θεατρική έρευνα και πράξη στην Ελλάδα, τη Γερμανία και τον Καναδά και παρουσίασε το ερευνητικό project «Κασσάνδρα Έκστασις», σε σκηνοθεσία R. Nieoczym, στο θέατρο Σοφούλη στη Θεσσαλονίκη. Ως ηθοποιός συνεργάστηκε με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης στη μουσική παράσταση «Κασσάνδρα Έκστασις: Θέματα και Αυτοσχεδιασμοί» (σκηνοθ. επιμέλεια Σοφία Καρακάντζα, μουσική Λόλα Τότσιου),το φεστιβάλ Δημητρίων και τη διεθνή έκθεση Prague Quadrennial 2015 στην παράσταση «Οδύσσειες-Θεσσαλονίκη ΙΙ» (σκηνοθ. Α. Δράγκου, σκηνογραφία Σύνθια Γεροθανασίου), το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην παράσταση «Οι Καρέκλες» (σκηνοθ. Α. Θεολόγου), την Κρατική Πινακοθήκη της Στουτγάρδης στο καλλιτεχνικό δρώμενο «Η oργή της Περσεφόνης» (σκηνοθ. R. Nieoczym), το θέατρο του Νέου Κόσμου στην παράσταση «Περσόνα» (σκηνοθ. E. Ευθυμίου), το θέατρο Χώρα στην παράσταση «Ιβάνοφ» (σκην. Δ. Καρατζάς), κ.α. Ζει και εργάζεται ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Mυρτώ Μπέρνχαρτ
Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή Αρχή το 1999. Η συμμετοχή της σε ομαδικές θεατρικές παραγωγές και η παράλληλη πορεία επιμόρφωσης μέσα από σεμινάρια θεάτρου στην Ελλάδα (με δασκάλους όπως ο Γιώργος Κέντρος, ο Δημήτρης Καταλειφός, η Ράνια Οικονομίδου, η Ελένη Σκότη) και το εξωτερικό (θέατρο Odin στη Δανία, LeThal στον Καναδά, Ινστιτούτο Grotowski στην Πολωνία) κατέληξαν στον συνδυασμό της θεατρικής έρευνας με τη συλλογική εμπειρία. Το 2002 συνίδρυσε την ομάδα Nemus που παρουσίασε το έργο του Ζαν Ζενέ «οι Υπηρέτριες» στο θέατρο επί Κολωνώ, το 2004 συμμετείχε για δύο χρόνια στην ομάδα θεάτρου δρόμου Παντούμ, ενώ το 2006 συνίδρυσε την ομάδα Mad Dam Theatre Ensemble. Ο βιωματικός μονόλογος The Sky up Above που συνέγραψε και ερμήνευσε, εμπνεόμενη από την προσωπική ιστορία του πατέρα της και τη σχέση της μαζί του, σε σκηνοθεσία Ryszard Nieoczym, αποτελεί ένα αντικείμενο σπουδής της επάνω στην τέχνη του μονολόγου. Οι εντυπώσεις τις θεατρικής κριτικού Άννυς Κολτσιδοπούλου όπως τις απέδωσε σε άρθρο της για την παράσταση στην εφημερίδα Καθημερινή, ήταν αποτέλεσμα μακρόχρονου και πολύμορφου κόπου: (.) με τόλμη, δουλεμένες σεκάνς, αεικίνητο πάθος και ευρηματικότητα (.) διόλου επιτηδευμένη ενεργοποίηση των μέσων της σε φωνητικό, σωματικό και υποκριτικό επίπεδο (.) μεταμορφωτικός οίστρος, παιδική σχεδόν αμεσότητα των αυτοδιαλόγων, αφοπλιστικά αληθινές εναλλαγές συναισθημάτων και καταστάσεων (.). Το 2011 και 2012 εισηγήθηκε δύο σεμινάρια με τίτλο «Η Ζωή του Μονολόγου». Δουλεύει με παιδιά ως εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού.
Κωνσταντίνος Μίχος
Ο Κωνσταντίνος Μίχος είναι απόφοιτος της Κρατικής Σχολή Χορού. Το 1988, άρχισε να παρουσιάζει την χορογραφική του δουλειά ιδρύοντας την ομάδα χορού Λάθος Κίνηση. Με αυτήν έχει παρουσιάσει, περισσότερες από 40 χορογραφίες στην Ελλάδα (Φεστιβάλ Αθηνών, Μέγαρο Μουσικής, Διεθνές Φεστιβάλ Καλαμάτας, Δημήτρια, Φεστιβάλ Χανίων) αλλά και στο Εξωτερικό (Γαλλία 8η Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών Μεσογείου, Γερμανία, Σουηδία, Εσθονία, Σόφια, Βουκουρέστι). Έχει χορογραφήσει για το θέατρο. Τελευταία δουλειά του στο “Λα Στράντα” σε σκηνοθεσία Βασίλη ΝικολαΪδη. Έχει βραβευθεί με το Κρατικό Βραβείο Χορογραφίας 2000 για την παραγωγή του “Άδειος Άντρας” και το Α’ Βραβείο Νέων Χορογράφων 1994. Έχει διδάξει στην Κρατική Σχολή Χορού, στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, στο Αριστοτέλειο, σε Ανώτερες ιδιωτικές Σχολές και σεμινάρια στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό (Γερμανία, Ολλανδία, Εσθονία, Σόφια, Βουκουρέστι).
Αθηνά Κυρούση
H Αθηνά Κυρούση, ελληνοϊταλικής καταγωγής, σπούδασε χορό στην Κρατική Σχολή Χορού ενώ είναι απόφοιτος της Ιταλικής Φιλολογίας. Από το 2013 συνεργάζεται σταθερά σε όλες τις παραγωγές της ομάδας χορού «Λάθος Κίνηση» του Κωνσταντίνου Μίχου και από το 2014 με την Αναστασία Λύρα στο Μικροσκοπικό Θέατρο. Έχει χορέψει και παρουσιάσει στα πλαίσια του φεστιβάλ ΕΚΦΡΑΣΗ ΑΘΗΝΑ 2014 το κομμάτι ”Ο Διάβολος στην πλατεία Κουμουνδούρου”. ‘Έχει συμμετάσχει σε φεστιβάλ και συνέδρια Contact Improvisation στην Ευρώπη. Έχει συνεργαστεί με τον Κυριάκο Κοσμίδη για το έργο ” Ιεροτελεστία της Άνοιξης ” και τον Tobias Funke στην Ponderosa στην Γερμανία. Το Νοέμβριο του 2014 ξεκίνησε το «Χωρίς Συντηρητικά», ένα τρίο αυτοσχεδιαζόμενου χορού και μουσικής σε συνεργασία με τους μουσικούς Αντώνη Σταυρινό και Γιάννη Δεσποτάκη το οποίο έχει παρουσιαστεί στην Αθήνα στα πλαίσια του 14ου Φεστιβάλ Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων, στην Πάτρα και Θεσσαλονίκη. Τον Μάιο 2015 χόρεψε στο κομμάτι ”Ταλο τατ’ αλο ” του Κωνσταντίνου Μίχου στα πλαίσια του προγράμματος ”Αλκυόνη : Εθνική Πρωτοβουλία Προαγωγής του Μητρικού Θηλασμού ” στο Μέγαρο Μουσικής. Τον Μάιο 2015 παρουσίασε το έργο της “Spes Ultima Dea” σε μουσική του Γιώργου Παπουτσή, στο φεστιβάλ Music in Motion, στο Τριανόν. Τον Οκτώβρη 2015 θα λάβει μέρος στην 17η Μπιενάλε στο Μιλάνο με την ομάδα Allopix, μία συνεργασία με εικαστικούς και μουσικούς με το έργο ” Penduloop ” που ήδη έχει παρουσιαστεί στα πλαίσια του Φεστιβάλ Ιουνίου στην Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και έχει διδαχθεί από τους : David Zambrano, Frey Faust, Linda Kapetanea, Josef Frucek, Anton Lacky, David Hernandez, Renate Graziadei, Hildegard De Vuyst, Kitt Johnson, Martin Lawrence, Lucinda Childs, Ian Garside, Ray Chung, Aaron Brandes, Pierre Tavernier, Δάφνις Κόκκινος, Hannah Shepherd, Yeji Kim, Juan Kruz Diaz de Garaio Esnaola, Maura Gahan, Gregory Corbino, Ted Stoffer. Ως καθηγήτρια, έχει διδάξει σύγχρονο χορό τεχνικής Γκράχαμ, μπαλέτο, contact improvisation, μουσικοκινητική αγωγή και χορό με γονείς και παιδιά. Από το 2011 ασχολείται εντατικά με την προετοιμασία μαθητών για τις εισαγωγικές εξετάσεις ανώτερων επαγγελματικών σχολών χορού. Από το 2014 είναι μέλος του Συνεργατικού Στούντιο / Λάθος Κίνηση , μιας κοινοτικής απόπειρας έρευνας της σχέσης του χορού με την κοινωνία, μέσα από μαθήματα σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, διοργανώνοντας συναυλίες, ημέρες αυτοσχεδιασμού Contact Improvisation και παραστάσεις.
Μάιρα Μιλοληδάκη
Απόφοιτος του Ωδείου Αθηνών, υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση, με σπουδές στο Μιλάνο και στo Στούντιο Όπερας της Ακαδημίας της Αγίας Καικιλίας στη Ρώμη. Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, την Εθνική Λυρική Σκηνή, την Όπερα Δωματίου Αθηνών, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, το Teatro dal Verme στο Μιλάνο, σε ρόλους όπως Lucia (Lucia di Lammermoor), Magda (La Rondine), Βασίλισσα της Νύχτας (Ο Μαγικός Αυλός), Violetta, (La Traviata), Γυναίκα στην Ανθρώπινη Φωνή του Poulenc, Serpi κ.ά. Έχει συμπράξει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Καμεράτα κ.α σε φεστιβάλ και ρεσιτάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ανάμεσά τους και στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης. Ιδιαίτερη θέση στο ρεπερτόριό της έχει η σύγχρονη μουσική παραγωγή, καθώς και τα έργα σύγχρονων Ελλήνων συνθετών πολλά από τα οποία έχει παρουσιάσει σε πρώτη εκτέλεση. Μαζί με τον πιανίστα Τίτο Γουβέλη διοργανώνει το φεστιβάλ κλασικής μουσικής Μουσικοί ΣυνΤΟΝισμοί στη σκηνή Beton7 στον Κεραμεικό. Είναι μέλος της ομάδας μουσικού θεάτρου «ΡΑΦΗ». Διδάσκει κλασικό τραγούδι στο Ωδείο Μάντζαρος ενώ συχνά αναλαμβάνει τη μουσική προετοιμασία των ηθοποιών σε παραγωγές του μουσικού θεάτρου.
Ομάδα Mad Dam: Κάθε χρόνο , από το 2006 έως το 2015, η ομάδα έχει την ευθύνη της διοργάνωσης και εμψύχωσης των σεμιναρίων σωματικού θεάτρου Soundings στην Αθήνα, με εισηγητή τον R.Nieoczym, ενώ πλήθος αντίστοιχων σεμιναρίων έχουν διοργανωθεί από μέλη της και στη Θεσσαλονίκη. Έχει παρουσιάσει τρεις θεατρικούς μονολόγους σε σκηνοθεσία του R.Nieoczym σε θεατρικές σκηνές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και άλλες πόλεις του εσωτερικού και εξωτερικού: “The Sky up Above”, «Κασσάνδρα Έκστασις» και «Μέδουσα: Η γυναίκα στον καθρέφτη», που δημιούργησαν και ερμήνευσαν οι ηθοποιοί Μυρτώ Μπέρνχαρτ, Άννα Γριβάκου, και Δήμητρα Μπάρλα αντίστοιχα, μέσα από μια μακρόχρονη διαδικασία έρευνας και προβών στην Ελλάδα και τον Καναδά. Η ομάδα οργάνωσε «Βραδιές ανοιχτής σπουδής» (2009-2011) παρουσιάζοντας δουλειά σε εξέλιξη με τη συμμετοχή διεθνών συνεργατών, ενώ μέλη της παρουσίασαν τη δουλειά τους σε διεθνείς θεατρικές διοργανώσεις. Οι ηθοποιοί της Mad Dam συντονίζουν ομαδικά training, εισηγούνται σεμινάρια και αναλαμβάνουν την καθοδήγηση υποψηφίων σπουδαστών δραματικής τέχνης.