Ένας Έλληνας και ένας Τούρκος καλλιτέχνης, o Δημήτρης Μεράντζας και ο İrfan Őnűrmen, συνδιαλέγονται μέσα από τα έργα τους για την έννοια της σύγχρονης βίας με αφορμή την έκθεση Διασταυρώσεις / Intersections, που διοργανώνει το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης στη Μονή Λαζαριστών.
Ο Δημήτρης Μεράντζας παρουσιάζει την ενότητα έργων \”Η πραγματικότητα είναι πληροφοριοδότης της φαντασίας\”. Μέσα από εγκαταστάσεις, κατασκευές και έργα φωτοχημικής ζωγραφικής σχολιάζει τις αντιφάσεις και τις ακρότητες της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Βία – τρυφερότητα, αρσενικό – θηλυκό, ανθεκτικό – εύθραυστο, ανάταση – πτώση, βρώμικο – αποστειρωμένο, θύτης – θύμα, λογική – πάθος, γαλάζιο-ροζ αποτελούν τις αντιθέσεις και τις συγκρούσεις, τα αρχετυπικά δίπολα, μέσα από τα οποία ο Μεράντζας αναπτύσσει αυτήν την ενότητα.
O İrfan Őnűrmen παρουσιάζει \”Το Νέο Μουσείο της Βαγδάτης\” (New Bagdat Museum) και το \”Terror Factory\” . Πρόκειται για εγκαταστάσεις, έργα ζωγραφικής, σχέδια και τρισδιάστατες κατασκευές με χαρτιά εφημερίδων. Το πρώτο συνιστά μια διαμαρτυρία και αντλεί την έμπνευσή του από τον πόλεμο στο Ιράκ, την εισβολή των Αμερικάνων, τον βομβαρδισμό του Μουσείου της Βαγδάτης, τη λεηλασία των θησαυρών και την οργανωμένη καταστροφή των αρχείων του. Όπλα και πολεμικές μηχανές είναι ο πυρήνας της συγκεκριμένης ενότητας που εκτίθενται σαν αρχαιολογικά ευρήματα σε βιτρίνες.
Το Terror Factory, όπως μαρτυρά και ο τίτλος του, αναπαριστά ένα εργοστάσιο, μια μονάδα παραγωγής και εκπαίδευσης τρομοκρατών, οι οποίοι κηρύσσουν τον πόλεμο στις χώρες εκείνες της ιμπεριαλιστικής Δύσης που ευθύνονται για τον πόλεμο, στοχεύοντας τους ναούς και τα θησαυροφυλάκια της ιστορίας και του πολιτισμού τους, τα μουσεία.