Μετά την πολυσυζητημένη ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΤΟΥ NASH στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η Πηγή Δημητρακοπούλου επανέρχεται με ένα ακόμη έργο-πρόκληση: το LEBENSRAUM του Θανάση Τριαρίδη. Από τις 5 Δεκεμβρίου 2016 στο Θέατρο Faust.
Πρόκειται για ένα έργο-πείραμα που καταργεί τα όρια ανάμεσα στους ηθοποιούς και το κοινό, το όριο ανάμεσα στην αθωότητα και την ενοχή, ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα. Το έργο εκκινεί από την ναζιστική επεκτατική θεωρία του Ζωτικού Χώρου (Lebensraum) και την μεταγράφει εφιαλτικά στο σήμερα. Όπως σημειώνει ο συγγραφέας του: «Το καθαυτό «νόημα» του «Lebensraum» συμπυκνώνεται σε τούτο: οι αληθινοί δολοφόνοι είναι (και θα είναι για πάντοτε ) οι θεατές.»
«Συναυτουργούς» στο εγχείρημά της η Πηγή Δημητρακοπούλου θα έχει τους ηθοποιούς Βασίλη Βασιλάκη και Σήφη Πολυζωίδη. Οι δυο τους θα κληθούν να ενσαρκώσουν σε διπλή διανομή και τους δύο ρόλους του Χειριστή και του Αποδέκτη του εφιαλτικού πειράματος.
Λίγα Λόγια για το Έργο
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Δύο άντρες συναντιούνται πάνω στη σκηνή του (γεμάτου με θεατές) θεάτρου. Ο ένας είναι ο Χειριστής του Πειράματος, ο άλλος προσφέρεται να γίνει πειραματόζωο έναντι αμοιβής. Ωστόσο το Πείραμα μοιάζει με απλή στατιστική καταγραφή: ο Χειριστής κάνει διάφορες εγκυκλοπαιδικού τύπου ερωτήσεις γύρω από τη ναζιστική θεωρία του Lebensraum, του Ζωτικού Χώρου, και στη συνέχεια του δίνει μια υδρόγειο σφαίρα και τον καλεί να βρει διάφορες πρωτεύουσες χωρών του κόσμου. Όλα μοιάζουν σχεδόν αστεία – μα όταν το Πειραματόζωο αγγίζει την Κουάλα Λουμπούρ, ένας πυροβολισμός σκοτώνει έναν θεατή του θεάτρου. Πόσο μπορεί να αντέξει το Πειραματόζωο μια τέτοια πιθανότητα; Πόση διαπραγμάτευση με την ηθική του είναι επιτρεπτή; Και πόσο μπορούν να αντέξουν οι θεατές τη θεατρική σύμβαση βλέποντας το κεφάλι του διπλανού τους να συντρίβεται από μια σφαίρα;
Ο συγγραφέας Θανάσης Τριαρίδης μέσα από τα θεατρικά του έργα ξύνει τις πληγές των σύγχρονων ευρωπαϊκών κοινωνιών, χρησιμοποιώντας όλες τις φόρμες γραφής, από την ποίηση μέχρι το παραμύθι. Το Lebensraum παρουσιάστηκε –σε παγκόσμια πρώτη- την προηγούμενη θεατρική περίοδο σε σκηνοθεσία Έλενας Σωκράτους, σημειώνοντας αλεπάλληλα sold out όπου κι αν παρουσιάστηκε: Βερολίνο (Theater Aufbau Kreuzberg), Φρανκφούρτη (Theater Landungsbrücken), Αθήνα (Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες), Θεσσαλονίκη (Black Box), Πάτρα (Λιθογραφείο), Λευκωσία (Wherehause 612) και Λεμεσός (Τεχνοχώρος ΕΘΑΛ).