Το Sterna Art Project έχει σχεδιαστεί ως ένας ενεργός χώρος συγκέντρωσης καλλιτεχνών. Από το 2014, ο οργανισμός δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη γεωγραφική θέση της Νισύρου και προωθεί τη σύνδεση μεταξύ των καλλιτεχνών και του νησιού. Τα διεπιστημονικά του προγράμματα φιλοξενίας και εκθέσεων έχουν στόχο την προώθηση και την ανάπτυξη της δημιουργικής καλλιτεχνικής έκφρασης με την παράλληλη αμφισβήτηση των αντιλήψεων για το τι συνιστά σύγχρονη εικαστική κουλτούρα. Η Νίσυρος, στο σύνολο της, μετατρέπεται σε ένα ανοιχτό στούντιο, ένα εργαστήρι δημιουργίας που παίρνει τη μορφή μιας συνεχούς έρευνας.
Σε αυτό το πλαίσιο, το πρότζεκτ φέτος εστιάζει στη βιωματική συνθήκη της συνύπαρξης των καλλιτεχνών και επιχειρεί, για πρώτη φορά, μια συνεχή πλοήγηση απόψεων, προσωπικοτήτων και προσεγγίσεων που θα συνυπάρξουν, με στόχο οι συμμετέχοντες να μάθουν ο ένας από τον άλλο για να δημιουργήσουν έργο. Το “Πρωτόκολλο Πειραματικής Εκπαίδευσης” είναι ένα νέο εναλλακτικό μοντέλο εκπαίδευσης που βασίζεται στη βιωματική και κοινή, δημόσια εκμάθηση. Ο Άγγελος Πλέσσας και εννέα ακόμα επαγγελματίες διαφορετικού προφίλ, καλούνται να δημιουργήσουν μέσα από μια νέα πρακτική, ένα νέο “Πρωτόκολλο Πειραματικής Εκπαίδευσης” στο ιστορικό κτίριο των Λουτρών της Νισύρου, το οποίο, για δεύτερη χρονιά, μετατρέπεται σε σημείο συνάντησης και δημιουργίας, φέρνοντας με τη σειρά του το χαρακτήρα του κοινού βίου και της συνύπαρξης.
Ο Άγγελος Πλέσσας προτείνει στους συμμετέχοντες αυτή τη νέα μέθοδο για να πάρει μια μορφή ανάλογα με τα βιώματα τους, το συνειδητό, αλλά και την τρέχουσα διάθεση τους, το υποσυνείδητο. Ένα πείραμα που απαιτεί βιωματικές πληροφορίες στην βάση του, καθώς οι εννέα συμμετέχοντες φέρνουν μαζί τους ιδέες, παρατηρήσεις και προβληματισμούς ώστε να πειραματιστούν με το βιωματικό. Ένα πείραμα περιεχομένου και διαδικασίας, όπου η εμπειρική έρευνα του καθενός ξεχωριστά, συνιστά την κοινή εκμάθηση, ενώ αποφεύγει κανόνες ιεραρχίας και όποιας ακαδημαϊκής παιδαγωγικής.
Ταυτόχρονα, η διαδικασία της πειραματικής αυτής εκπαίδευσης θα είναι ανοιχτή στο κοινό. Όλοι όσοι βρίσκονται στη Νίσυρο, κάτοικοι και τουρίστες, ενθαρρύνονται να συμμετέχουν και να γίνουν μέρος αυτής της εμπειρικής και βιωματικής κατάστασης, της συνύπαρξης που θα συντελέσει στην ανάπτυξη του έργου. Σε αυτή τη λογική, το “Πρωτόκολλο Πειραματικής Εκπαίδευσης” έχει ενα ατελείωτο περιεχόμενο.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Info: Ο Γρηγόρης Χατζηιωαννίδης γεννήθηκε τον Δεκέμβριο του 1980 στην Αθήνα όπου ζει και εργάζεται. Σπούδασε Business and Management σε Λονδίνο και Αθήνα. Είναι κάτοχος πτυχίου BA από το London Metropolitan University και πτυχίου MBA από το Οικονομικό Κολλέγιο Αθηνών (BCA). Εργάστηκε στον τομέα του marketing, της επικοινωνίας και της διαφήμισης, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Μαδρίτη. Αυτοδίδακτος φωτογράφος, απέκτησε την καλλιτεχνική του ταυτότητα υπό την καθοδήγηση του φωτογράφου Πάνου Κοκκινιά.
Έργα του παρουσιάστηκαν στη “Lille3000” Art Fair στη Γαλλία, στο Palais de Tokyo στο Παρίσι, στο Project Space του six d.o.g.s και στην ATOPOS CVC, στην Αθήνα. Συνεργάστηκε επίσης με το χορογράφο Δημήτρη Παπαϊωάννου στα έργα Πρώτη Ύλη και Still Life.
Είναι ο ιδρυτής και διευθυντής του Sterna Art Project από το 2014. Ένα πρόγραμμα φιλοξενίας καλλιτεχνών και εκθέσεων που οργανώνει στην Sterna Nisyros Residences της Νισύρου.
Φωτογραφία: Άγγελος Πλέσσας | Sterna Art Project, 2016
Πρωτόκολλο Πειραματικής Εκπαίδευσης
Επιμέλεια: Άγγελος Πλέσσας
Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Ανδρέας Αγγελιδάκης, Sepake
Angiama, Δανάη Ανεσιάδου, Agnieszka Gratza, Quinn Latimer, Oliver Laric, Arvo Leo, Mia Lundstrom, Paolo Thorsen-Nagel, Άγγελος Πλέσσας
Διάρκεια έκθεσης: 22 Ιουλίου – 20 Αυγούστου, 2016
Γρηγόρης Χατζηιωαννίδης Καλλιτεχνικός διευθυντής
Photo Credits: Νύσος Βασιλόπουλος, Sterna Art Project, 2015
* Αναδημοσίευση από το περιοδικό Culturenow Mag, τεύχος 36
Η έκθεση “Πρωτόκολλο Πειραματικής Εκπαίδευσης” του Sterna Art Project φιλοξενείται στη Νίσυρο μέχρι 20 Αυγούστου. Περισσότερες πληροφορίες εδώ