Στο πρόγραμμά του, συνθέσεις του 20ού και 21ου αιώνα των Ρόζα, Χούμμελ, Πεντερέτσκι και Ουόλτον από τον νέο του δίσκο με τίτλο Αfierossis, αλλά και μία δημιουργία της Ελληνίδας συνθέτριας Έφης Μαρκουλάκη, γραμμένη ειδικά για τον Χόιπελ.
Ο νεαρός σολίστ αποκαλύπτει τις συναρπαστικές όψεις του σύγχρονου ρεπερτορίου για τσέλο στους φίλους της μουσικής δωματίου το Σάββατο 7 Οκτωβρίου στις 8:30 το βράδυ. Ένα ρεσιτάλ στο πλαίσιο της νέας Σειράς εκδηλώσεων του Μεγάρου Για τσέλα και γκάμπες.
«Αφιέρωσις»
«Ιερό: η ρίζα της λέξης αφιέρωσις. Ιερή είναι και η σχέση μεταξύ του προσώπου και της μουσικής σύνθεσης που του αφιερώνεται. Με όλο μου τον σεβασμό προσεγγίζω τα έργα αυτά μεταφράζοντάς τα όσο πιο κοντά στην αλήθεια τους.» Με αυτά τα λόγια εξηγεί ο Μιχάλης Χόιπελ (1988) την πρόθεσή του να επιλέξει για το πρόγραμμά του συνθέσεις που γράφτηκαν από κορυφαίους μουσουργούς του καιρού μας για μερικούς από τους σπουδαιότερους βιολοντσελίστες του καιρού μας.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Στο πρώτο μέρος του προγράμματός του, η Τοκάτα καπριτσιόζα, έργο 36 (στη μνήμη του Γκριγκόρι Πιατιγκόρσκι) του Miklós Rózsa [Μίκλος Ρόζα], η Φαντασία αρ. 2 «στη μνήμη του Πάμπλο Καζάλς», έργο 97α του Bertold Hummel [Μπέρτολντ Χούμμελ], η σύνθεση Για τον Σλάβα (αφιερωμένο στον Μστισλάβ Ροστροπόβιτς) του Krzysztof Penderecki [Κρυστόφ Πεντερέτσκι] και η Πασακάλια (αφιερωμένη στον Μστισλάβ Ροστροπόβιτς) του William Walton [Ουίλλιαμ Ουόλτον]. Η δεύτερη μουσική ενότητα της βραδιάς περιλαμβάνει την πενταμερή Κρητική σουίτα που έχει αφιερώσει η συνθέτρια Έφη Μαρκουλάκη στον Μιχάλη Χόιπελ, η οποία και θα προλογίσει το έργο της κατά την έναρξη του β΄ μέρους του ρεσιτάλ.
Λίγα λόγια για τον Μιχάλη Χόιπελ
«Ένας φρέσκος και ενδιαφέρων ερμηνευτής, βαθύς και ευαίσθητος στα λυρικά σημεία, που προσεγγίζει στα δεξιοτεχνικά μέρη με ύψιστη μαεστρία και απόλυτο έλεγχο! Απόλαυση για τον ακροατή.» – Julius Berger
Με μεγάλο εύρος ενδιαφερόντων και πλούσια καλλιτεχνική δραστηριότητα τόσο ως σολίστ, όσο και ως μέλος σχημάτων μουσικής δωματίου, ο Μιχάλης Χόιπελ συμπράττει συχνά με γνωστές ορχήστρες και μαέστρους. Ορμητήριό του είναι το Αμβούργο, όπου ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές μετά την απόκτηση του διπλώματός του από το Πανεπιστήμιο Μουσικής και Θεάτρου του Ανοβέρου. Διεθνούς φήμης καθηγητές, όπως οι Arto Noras, Jens Peter Maintz, Wolfgang Emanuel Schmidt, David Geringas, Bernard Greenhouse και Tilmann Wick τον βοήθησαν να διαμορφώσει την καλλιτεχνική του προσωπικότητα.
Η συναυλιακή του δραστηριότητα τον έχει οδηγήσει σε μερικές από τις μεγαλύτερες αίθουσες της Ευρώπης, όπως η Elbphilharmonie στο Αμβούργο, το Cuvillés Theater στο Μόναχο, η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Έχει εμφανιστεί σε διεθνή φεστιβάλ όπως το Schleswig Holstein και το Φεστιβάλ Αθηνών. Έχει βραβευτεί στους διεθνείς διαγωνισμούς International Mozart Competition της Χάγης (2014) και Masefield του Αμβούργου. Είναι υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση και του Ιδρύματος Alfred Toepfer. Παίζει με βιολοντσέλο κατασκευασμένο από τον David Tecchler το 1723 στη Ρώμη.