Με αφορμή τα 20 χρόνια (13/3/1996) από το θάνατο του μαιτρ των ταινιών τρόμου, Λούτσιο Φούλτσι, η NEW STAR τιμάει τον Ιταλό σκηνοθέτη προβάλλοντας από τις 10 Μαρτίου 2016 στο Αλκυονίς new star art cinema, 9 από τις καλύτερες ταινίες του. Η ιταλική μαεστρία με την υπερβολή της, όπως αρμόζει σε ένα μεσογειακό ταμπεραμέντο, βρήκαν στη σκηνοθετική (αλλά και σεναριακή) ματιά του Φούλτσι αυτό που έλειπε από τις ταινίες φρίκης.

Περιττό να πούμε ότι τα μετέπειτα ψηφιακά θρίλερ απλά ωχριούν μπροστά στη δημιουργική ωμότητα του ιταλικού σπλάτερ σινεμά των 80s.

Η ιστορία του LUCIO FULCI, άρχισε στις 17 Ιουνίου του 1927, στην Ρώμη. Ο νεαρός Λούτσιο, άρχισε να σπουδάζει Ιατρική. Όταν η κοπέλα του τον παράτησε, γράφτηκε σε μια Σχολή Κινηματογράφου για να την ξανακερδίσει. Η γυναίκα δεν ξαναγύρισε ποτέ, όμως ο νεόκοπος φοιτητής μπολιάστηκε με το πάθος για τις κινούμενες εικόνες. Οι πρώτες ταινίες που υπογράφει ως σκηνοθέτης  Φούλτσι, είναι κωμωδίες του Τοτό και μουσικές παρωδίες. Το 1996, ο Φούλτσι παίρνει οριστικό διαζύγιο από την κωμωδία, κάνοντας στην αρχή Γουέστερν. Με τo «Η μία πάνω στην άλλη», το πρώτο θρίλερ, βρίσκει το είδος που έμελλε να τον κάνει διάσημο. Ο δρόμος δεν ήταν εύκολος. Τα επόμενα 8 χρόνια σκηνοθετεί άλλα 10 φιλμ. Το 1972, με το «Σατανάδες της ακολασίας» κερδίζει πολλά βραβεία και μια περίοπτη θέση στο ιταλικό σινεμά. Το πάθος των Ιταλών για χαμηλού προϋπολογισμού ταινίες φρίκης, οδηγεί τον Φούλτσι σε μια σειρά ταινιών Ζόμπι. Η επιτυχία τους τον οδηγεί στον «Αντεροβγάλτη της Νέας Υόρκης», φιλμ που απαγορεύτηκε σε πολλές  χώρες. Ο Φούλτσι θα επιστρέψει στην παραγωγή χαμηλού προϋπολογισμού ταινιών τρόμου.

Στις 3 Μαρτίου 1996, τρώει ένα κομμάτι κέικ πριν πέσει για ύπνο. Πεθαίνει από κρίση διαβήτη. Το μεγάλο σχέδιό του, το Wax House, σε συνεργασία με τον Ντάριο Αρζέντο θα μείνει για πάντα στα χαρτιά. Για πολλούς αυτή η ταινία θα ξαναέφερνε τον Φούλτσι στο προσκήνιο.

Οι σπάνιες και δυσεύρετες ταινίες του Λούτσιο Φούλτσι που θα προβληθούν στο αφιέρωμα είναι: 

Η 7η ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ, Η ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΖΩΝΤΑΝΩΝ ΝΕΚΡΩΝ, Ο ΑΝΤΕΡΟΒΓΑΛΤΗΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ, ΖΟΜΠΙ 2  ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΖΩΝΤΑΝΩΝ ΝΕΚΡΩΝ, ΖΟΜΠΙ 3 ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΖΩΝΤΑΝΩΝ ΝΕΚΡΩΝ, Η ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΖΩΝΤΑΝΩΝ ΝΕΚΡΩΝ, Η ΜΑΥΡΗ ΓΑΤΑ, ΣΑΤΑΝΑΔΕΣ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ, ΕΛΚΑΝ, Ο ΑΤΣΑΛΕΝΙΟΣ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ 

Το πρόγραμμα του αφιερώματος:

1) ΖΟΜΠΙ 2 ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΖΩΝΤΑΝΩΝ ΝΕΚΡΩΝ/ Zombie 

Πέμπτη στις 23:00

Το θρυλικό αιματοβαμμένο αριστούργημα του Λούτσιο Φούλτσι, μια μακάβρια παρέλαση νεκροζωντανών, στον φυσικό τους χώρο, στα βάθη της Καραϊβικής. Τρόμος, μυστήριο, ζόφος και απελπισία καθώς η στρατιά ων ζόμπι, διαφεύγει από το εξωτικό της κρησφύγετο, και μέσα από ένα κυριολεκτικά στοιχειωμένο καράβι, βρίσκεται στις αποβάθρες του λιμανιού της Νέας Υόρκης. Το «μεγάλο μήλο» κινδυνεύει να μεταβληθεί σε αποικία αποκρουστικών τεράτων, πεινασμένων για φρέσκια ανθρώπινη σάρκα, διψασμένων για ολόφρεσκο αίμα των ανυποψίαστων θνητών.

2) ΖΟΜΠΙ 3 ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΖΩΝΤΑΝΩΝ ΝΕΚΡΩΝ/ Zombie 3

Παρασκευή στις 23:00

Μετά την ταινία σταθμό Ζομπι 2, ο Φούλτσι αποπειράθηκε να γυρίσει το σήκουέλ του, με ακόμα περισσότερους διαμελισμούς και αποκεφαλισμούς. Και λέμε αποπειράθηκε, γιατί λόγω έντονων προβλημάτων υγείας, τη σκηνοθετική σκυτάλη πήρε ο πολύ Μπρούνο Ματέι, ο οποίος ολοκλήρωσε την ταινία. Το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας είναι εμφανές όταν παρακολουθούμε τις ορδές των ζόμπι να μακελεύουν και να ξεσκίζουν σάρκες αλλόφρονων θνητών. Και όλα αυτά επειδή κάποιοι απρόσεχτοι έκαναν το μοιραίο λάθος να αδειάσουν τοξικά απόβλητα σε δεξαμενές πόσιμου νερού!

3) ΕΛΚΑΝ, Ο ΑΤΣΑΛΕΝΙΟΣ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ/ Conquest 

Παρασκευή στις 00:30

Αρχές δεκαετίας του ’80, το πάλαι ποτέ λαοφιλές είδος των ιστορικών-ψευδομυθολογικών ταινιών είχε ήδη ξεφτίσει και στην ουσία ξεχαστεί. Ο Κόναν μόλις είχε καταφέρει να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον, με έναν καθαρά Χολυγουντιανό τρόπο όμως. Χρειαζόταν ένας Λούτσιο Φούλτσι για να δώσει νέο αίμα στο αξιαγάπητο αυτό είδος. Κι επειδή η ειδικότης του ήταν ο τρόμος, η ταινία αυτή εμπλουτίστηκε με υπέρμετρες δόσεις σπλάτερ και μια εφιαλτική ατμόσφαιρα που ήταν γραφτό να μην βρει ποτέ μιμητές. Και ναι! Ο «Κόναν» της ιστορίας μας τα βάζει και με ΖΟΜΠΙ!

4) Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ/ The House of Clocks  

Δευτέρα στις 23:00

Από τις τελευταίες ταινίες της καριέρας του Φούλτσι. Ένα αιματηρό, φρικιαστικό διαμάντι, στο οποίο μια συμμορία σφάζει ένα ηλικιωμένο ζευγάρι το οποίο διαθέτει μια πλούσια συλλογή από ρολόγια αντίκες. Τι γίνεται όμως όταν τα ρολόγια γυρίσουν από μόνα τους πίζω και κάνουν το χρόνο άνω κάτω; Μήπως οι νεκροί αναστηθούν και το αίμα κυλίσει ποτάμι; Η απάντηση δεν είναι «όχι»…

5) Η 7η ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ/ 7 Doors of Death 

Σάββατο στις 23:00

Μια ταινία–σταθμός για τους horror fans αλλά και για τον ίδιο το σκηνοθέτη.

Η ταινία ξεκινάει με μια ανδρομή στο παρελθόν. Βρισκόμαστε στην Νέα Ορλεάνη του 1927 στο ξενοδοχείο “Seven Doors”. Εκεί  ένας μάγος με το όνομα Schyke ζωγραφίζει ένα πίνακα με το πορτραίτο της κόλασης. Η κίνηση του όμως αυτή φαίνεται να μη βρίσκει σύμφωνους τους εξαγριωμένους κατοίκους της περιοχής. Παρ’ όλες τις προειδοποιήσεις του προς το πλήθος ότι το ξενοδοχείο είναι χτισμένο πάνω σε μία από τις 7 πύλες της κόλασης και ότι μόνο αυτός μπορεί να τους σώσει, δεν καταφέρνει να τους πείσει, ούτε να ξεφύγει από τη οργή τους, με αποτέλεσμα να βρει έναν αποτρόπαιο και σοκαριστικό θάνατο που περιλαμβάνει: σαδιστικό ξυλοδαρμό με αλυσίδες, σταύρωση και μπάνιο σε οξύ.

Στη συνέχεια μεταφερόμαστε στο σήμερα, όπου βλέπουμε την Lisa (Catrina MacColl, η μούσα του σκηνοθέτη) να  έχει κληρονομήσει το ίδιο καταραμένο ξενοδοχείο και να  κανονίζει τις λεπτομέρειες της επισκευής του.

Κατά τη διάρκεια των επισκευών θα πραγματοποιηθούν μπροστά στα μάτια μας ουκ ολίγα αιματηρά σκηνικά, η όμορφη Lisa θα γνωριστεί με τον Δρ John Mc Cabe (David Warbeck) αλλά και με το φάντασμα της νεαρής Emily, η οποία  θα κάνει μια προσπάθεια να την προειδοποιήσει για τον κίνδυνο που ελλοχεύει στα έγκατα του ξενοδοχείου.

Μ’ αυτά και με κείνα, η πύλη της κόλασης ανοίγει, οι νεκροί του διπλανού νεκροτομείου ξυπνάνε, η φύση με τη σειρά της αποφασίζει κι αυτή να εκδικηθεί και το γαϊτανάκι του τρόμου ξεκινά.

Η «Έβδομη Πύλη Της Κολάσεως» θεωρείται δικαίως, ένα από τα αριστουργήματα του παγκόσμιου σινεμά τρόμου. Με την φιλόδοξη αυτή του απόπειρα, ο Fulci κατάφερε να πείσει και τους πιο δύσπιστους πολέμιούς τού, ότι διαθέτει ταλέντο.

6) Η ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΖΩΝΤΑΝΩΝ ΝΕΚΡΩΝ/City of the Living Dead  

Κυριακή στις 23:00

Όταν ο πατήρ Τόμας απαγχονίζεται μέσα στην εκκλησία του, ανοίγει την πόρτα στις καταραμένες ψυχές που παραμονεύουν στο νεκροταφείο, να γυρίσουν στη γη και να πάρουν την εκδίκησή τους. Την ίδια ώρα στη Νέα Υόρκη, ένα μέντιουμ με το όνομα Μαίρη, διαβλέπει μια «πόλη των νεκρών» να γεννιέται και να πέφτει στη νεκροφάνεια. Ο ρεπόρτερ Μπελ σώζει τη ζωή της την τελευταία στιγμή. Εν τω μεταξύ το πάρτυ του Πατρός Τόμας συνεχίζεται. Τα ζόμπι έχουν πάρει αμπάριζα τους κατοίκους προσφέροντάς τους ό,τι καλύτερο σε θανατηφόρες επιλογές. Ο Μπελ και η Μαίρη κατευθύνονται προς την εκκλησία του Πατρός Ζόμπι Τόμας, πρέπει να τον εξοντώσουν πριν την εορτή των Αγίων Πάντων, όταν όλα τα νεκρά καλά παιδιά θα σηκωθούν να ζητήσουν το μερτικό τους απ΄τη χαρά(των άλλων εννοείται). Λούτσιο Φούλτσι κύριοι, ή ζόμπι ή εντελώς νεκρός, οι ζωντανοί είναι μεσοβέζικες, out of fashion λύσεις.

  

7) Ο ΑΝΤΕΡΟΒΓΑΛΤΗΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ/New York Ripper

Τρίτη στις 23:00

Ο Τζακ Χέντλεϊ υποδύεται έναν σκληροτράχηλο υπαστυνόμο που ψάχνει να βρει ένα σαδιστή δολοφόνο σε αυτό το έργο του Λούτζιο Φούλτζι. Το αναπάντεχο σενάριο (του Φούλτζι και των συνεργατών του Τζιανφράνκο Κλερίτσι και Βιντσέντζο Μανίνο) μας παρουσιάζει έναν ψυχασθενή που μιλάει σαν το Ντάναλντ Ντακ και μισεί τις γυναίκες. Κομματιάζει με μια λεπίδα όμορφες γυναίκες γιατί η κόρη του βρίσκεται στο νοσοκομείο και δεν θα ξαναβρεί την ομορφιά της ποτέ. Αφού έχει κομματιάσει αρκετές γυναίκες, ο υπαστυνόμος καταφέρνει να βρει τα ίχνη του από το φίλο μιας γυναίκας που έχει απαγάγει ο δολοφόνος και κάνει εκπομπή σε ραδιοφωνικό σταθμό.

8) Η ΜΑΥΡΗ ΓΑΤΑ/The Black Cat 

Τετάρτη στις 23:00

Ο Ρόμπερτ Μάιλς είναι ένα μέντιουμ που μπορεί να επικοινωνεί με τους νεκρούς. Επίσης έχει την ικανότητα να ελέγχει το μυαλό της γάτας του (που τυχαίνει να είναι μαύρη). Την χρησιμοποιεί για να εκδικείται τους εχθρούς του. Ένας φωτογράφος που δουλεύει για την αστυνομία, παρατηρεί ότι πολλά θύματα έχουν γρατζουνιές από γάτες. Τότε αποφασίζει να επισκεφτεί τον Μάιλς (παρούσα και η γάτα) για να του εκφράσει τις υποψίες του για την ανάμειξη της γάτας του σε πολλούς από τους θανάτους της περιοχής. Αυτό δεν αρέσει καθόλου στη γάτα, που αποφασίζει να ελέγξει εκείνη αυτή τη φορά το μυαλό του αφεντικού της και να πάρει την εκδίκησή της.

 

9) ΣΑΤΑΝΑΔΕΣ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ/ Don’t Torture a Duckling 

Σάββατο στις 00:30

Ένα υπόδειγμα ταινίας τρόμου που εξελίσσεται κάτω από τον καυτό μεσογειακό ήλιο ενός χωριού της νότιας Ιταλίας. Οι απαγωγές και δολοφονίες μικρών παιδιών συνταράσσουν την κλειστή αυτή απομονωμένη κοινωνία και κάθε δέκα λεπτά ανατρέπονται όλα τα κλισέ των φτηνών κίτρινων βιβλίων τσέπης. Η ατμόσφαιρα του καταραμένου χωριού, η φινέτσα της σκηνοθεσίας του Φούλτσι και η περιέργως αντιεξουσιαστική διάθεση της ιστορίας, αποδεικνύουν πως ο τρόμος δεν είναι πάντα γοτθικός και πως η κάθε παράδοση διαθέτει τις σκοτεινές σελίδες της διαθέσιμες σε όποιον θέλει να τις εκμεταλλευτεί.