Το θέατρο BADMINTON τιμά τον Ανδρέα Χατζηαποστόλου και την μνήμη του πατέρα του Νίκου για τη …
μεγάλη τους προσφορά στην Ελληνική μουσική, καλώντας μας σε ένα μουσικό ταξίδι με τίτλο: «Αγάπης Λόγια».
Ένα μουσικό ταξίδι «σαν όνειρο μαγευτικό». Λυρικά τραγούδια, χορωδιακές καντάδες, αποσπάσματα από οπερέτες του Νίκου Χατζηαποστόλου μαζί με ελαφρά ερωτικά και τα τραγούδια του κρασιού του Ανδρέα Χατζηαποστόλου, συνθέτουν μια μαγευτική εικόνα που θα μας ταξιδέψει ονειρικά σε μια άλλη εποχή. Στην Παλιά Αθήνα του λυρισμού, της καντάδας, του έντονου ρομαντισμού και της αθωότητας.
Σε αυτό το μεγάλο αφιέρωμα τραγουδούν οι διακεκριμένοι καλλιτέχνες Νίνα Λοτσάρη, Αντώνης Κορωναίος, Διονύσης Σούρμπης και Χρήστος Αμβράζης, ενώ τη Χορωδία Λυρικών Καλλιτεχνών και την Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων διευθύνει ο Μαέστρος Παναγής Μπαρμπάτης, ο οποίος υπογράφει και τις ενορχηστρώσεις.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Στα τέλη της πρώτης δεκαετίας του 1900, δημιουργείται ένα νέο μουσικό είδος που απευθύνεται στην αστική κοινωνία της εποχής, φέρνει δε μαζί του έναν ευρωπαϊκό αέρα. Πρόκειται για την Ελληνική ή αλλιώς Αθηναϊκή Οπερέτα.
Η Ελληνική Οπερέτα είναι επηρεασμένη σαφώς απ’ τη Γαλλική και Βιεννέζικη οπερέτα, διαθέτει ορχηστρική μουσική, χορωδιακά μέρη, πρόζα, άριες, ντουέτα, μπαλέτα, δηλαδή όλα τα στοιχεία του λυρικού θεάτρου της δυτικής Ευρώπης.
H πρώτη οπερέτα «Σία κι αράξαμε» γράφτηκε από τον πρωτεργάτη του είδους Θ. Ι. Σακελλαρίδη το 1909. Γράφουν οπερέτες κι άλλοι σπουδαίοι συνθέτες της εποχής: Δ. Λαυράγκας, Σπ. Σαμάρας, Ναπ. Λαμπελέτ, Ι. Ριτσιάρδης, Αν. Μαστρεκίνης, Σ. Μάστορας, και αργότερα οι Αττίκ, Χρ. Χαιρόπουλος, Μ. Κατριβάνος, Κ. Γιαννίδης κ.ά.
Ο κυριότερος εκπρόσωπος του είδους, μετά τον Σακελλαρίδη, δεν είναι άλλος απ’ τον μεγάλο Νίκο Χατζηαποστόλου, ο οποίος το 1916 συνθέτει την πρώτη του οπερέτα, την «Μοντέρνα Καμαριέρα».
Συνολικά έγραψε 40 οπερέτες, ορισμένες εκ των οποίων είναι: «Τα ερωτικά γυμνάσια», «Το κορίτσι της γειτονιάς», «Πώς περνούν οι παντρεμένοι», «Γυναίκα του δρόμου», «Η πρώτη αγάπη», «Οι ερωτευμένοι», «Μποέμικη αγάπη», «Ο μπαμπάς εκπαιδεύεται» κ.ά.
Απ’ όλες τις οπερέτες την κορυφαία θέση στην μουσική μας ιστορία κατέχουν «Οι Απάχηδες των Αθηνών», όπου μαζί με τον «Βαπτιστικό» του Θ. Ι. Σακελλαρίδη θεωρούνται τα σπουδαιότερα έργα του είδους, που άντεξαν στο χρόνο και τη λήθη και παίζονται μέχρι και τις μέρες μας.
Ο Νίκος Χατζηαποστόλου συνέθεσε επίσης σπουδαία λυρικά τραγούδια που δεν ανήκουν σε οπερέτες και δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα απ’ το ξένο λυρικό ρεπερτόριο: «Ο Κατάδικος», «Το νερωμένο κρασί», «Καινούργια αγάπη», «Νυχτερινό παράπονο», «Ο Αγωγιάτης», «Τα κοραλλένια χείλη σου», κ.ά. Τα έργα αυτά ερμηνεύτηκαν από κορυφαίες φωνές της εποχής όπως ο Πέτρος Επιτροπάκης, ο Γιάννης Αγγελόπουλος, ο Τίτος Ξηρέλλης κ.ά.
Σύζυγος και μούσα του Ν. Χατζηαποστόλου ήταν η σπουδαία υψίφωνος Μίνα Κυριακού με την οποία απέκτησαν έναν γιο, το τιμώμενο πρόσωπο, τον μαέστρο και συνθέτη Ανδρέα Χατζηαποστόλου.
Ο Ανδρέας Χατζηαποστόλου ως μαέστρος διηύθυνε πολλές ελαφρές ορχήστρες, μεταξύ αυτών την ορχήστρα του ραδιοφωνικού σταθμού Αθηνών και απ’ το 1965 έως το 1968 την ελαφρά ορχήστρα της τότε ΕΙΡ-ΥΕΝΕΔ, σημερινής ΕΡΤ. Ως συνθέτης υπήρξε εκ των πρωτεργατών των μπελκαντίσιμων με κανταδόρικο ύφος τραγουδιών του κρασιού (Εγώ θα κόψω το κρασί, Θα το πιεις ένα ποτήρι θα το πιεις), αλλά και του ερωτικού ελαφρού τραγουδιού (Αργά είναι για μας, Όλα τα άλλαξες, Αθήνα κόρη τ’ ουρανού, Δώσε μου φτερά, Χάθηκαν οι όμορφες οι μέρες). Πολλά τραγούδια του απέσπασαν βραβεία και διακρίσεις σε ελληνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς τραγουδιού (Μάλτα, Τόκιο, Γαλλία, Γερμανία κ.α.) και τραγουδήθηκαν από σπουδαίους καλλιτέχνες, όπως οι: Τώνης Μαρούδας, Σώτος Παναγόπουλος, Μαίρη Λίντα, Ρένα Βλαχοπούλου κ.ά.
Παραγωγή – Διοργάνωση: Θέατρο Badminton
Τραγουδούν:
ΝΙΝΑ ΛΟΤΣΑΡΗ
ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΟΥΡΜΠΗΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΜΒΡΑΖΗΣ