Η Angela Brown εξερευνά το φυσικό και πολιτιστικό τοπίο της Αθήνας, αλλά και τη σχέση της ανάμεσα στο μνημειακό και το ανθρώπινο στοιχείο, ενώ ταυτόχρονα εστιάζει στη γυναικεία μορφή και ταυτότητα ως αναπόσπαστο μέρος του αστικό τοπίου. Αυτή η νέα σειρά εκτείνεται σε ένα ευρύ φάσμα στυλ και θεματολογίας που είναι παρμένα από την εικονογράφηση (κολάζ) καθώς και από τη ζωγραφική, ώστε να περιλαμβάνουν μορφές, τοπία και το “ωμό”. Αυτός είναι ο τρόπος της Angela να χρησιμοποιεί διαφορετικά μέσα για να εξερευνήσει τις μυριάδες, πολυμορφικές όψεις της πόλης και τα «θέματά» της με πειραματικό τρόπο.
Η Angela είχε στόχο να εξετάσει τη σχέση της με την πόλη και με την ίδια τη ζωή μετά από μια σοβαρή περιπέτεια υγείας, προκειμένου να επεξεργαστεί και να περιγράψει αυτό που δεν είναι τίποτα λιγότερο από μια θαυματουργή ανάρρωση, δηλαδή μια αναγέννηση. Ήταν απαραίτητο για εκείνη να βιώσει και να μελετήσει την πραγματικότητα της φύσης, της ζωής και της δικής της ταυτότητας με εστιασμένο και συντονισμένο τρόπο μέσα από έναν συνδυασμό έρευνας και πειραματισμού στην Αθήνα. Αρκετοί πίνακες όπως το Fair Isle, Scotland: Near South Light, αναφέρονται σε αναμνήσεις της ποιμενικής της ζωής στα υψίπεδα της Σκωτίας, ενώ άλλοι όπως το Fairground Attraction και She Wasn’t Where I Left Her, αναφέρονται στις δυσκολίες που αντιμετώπισε η Angela πριν μετακομίσει στο Εδιμβούργο πριν από αρκετά χρόνια. Στην περίπτωση των Εξαρχείων, όπου η ελευθερία [έκφρασης] είναι τόσο πολύτιμη όσο και απειλούμενη, υπάρχει επίσης ένας υπαινιγμός χιούμορ και ειρωνείας όπου όλα τα πράγματα βάναυσα, ελεύθερα και αγγελικά συμπίπτουν.
Για την Άντζελα και τους αγγέλους της, τα Εξάρχεια είναι ένα μέρος γεμάτο με αναζωπύρωση της εμπειρίας της ανανέωσης. Αυτό ενέχει επίσης μια κάποια ειρωνεία, γιατί να μην υποθέσουμε ότι είμαστε εγγενώς αθώοι και ελεύθεροι, όπου κι αν βρισκόμαστε;
«Αυτή η εμπειρία μου επέτρεψε να εξελιχθώ, να γίνω πιο τολμηρή και να εξερευνήσω μια πιο προσωπική και ναΐφ αντίληψη της παράδοσης του τοπίου».
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Τι είναι η ψυχή σας;
Παραθυρόφυλλα και μπετόν, φιλτραρισμένο φως
Μάτια πολυκατοικιών
Ένα καταφύγιο;
– Αngela Brown
Από σημειώσεις και στοχασμούς για τη ζωγραφική στην Αθήνα