Ο ζωγράφος Αλέκος Κυραρίνης, άριστος γνώστης της παμπάλαιας και χαρακτηριστικής Τηνιακής τέχνης της μαρμαροτεχνίας, της βυζαντινής τεχνοτροπίας και εικονογραφίας, καθώς και της σύγχρονης εικαστικής δράσης, καταφέρνει να εκφράζεται με έναν απόλυτα ρηξικέλευθο μοντέρνο τρόπο. Ενσωματώνει δεξιοτεχνικά στα έργα του- φανερά ή υπαινικτικά – πολλά στοιχεία της πολιτιστικής παράδοσης του τόπου του, χωρίς να αλλοιώνει την προσωπική έκφραση του αντισυμβατικού καλλιτέχνη, που απέκτησε στη μακρά εικαστική πορεία του και στη θητεία του στην ΑΣΚΤ. Καθιερωμένα εικονογραφικά πρότυπα, βαθιά χαραγμένα στην ιδιοσυγκρασία του από τις ρίζες και τις καλλιτεχνικές του απαρχές, αντανακλούν στην αισθητική της ζωγραφικής του και μετατρέπονται σε σύγχρονες εικονογραφικές συνθέσεις ιδιαίτερης σημασιολογικής βαρύτητας. Ο Κυραρίνης επιβάλλει ουσιαστικά μια αυθεντική, διαφορετικής αντίληψης αναπαραστατικότητα, λόγια και στοχαστική, που χαρακτηρίζεται έντονα από τη στιβαρότητα της σύνθεσης, τη σαφήνεια των θεματικών συνενώσεων, την αυστηρότητα των γραμμών αλλά και την ευαισθησία στην απόδοση των καθοριστικών λεπτομερειών. Πιστός στη χρήση της αυγοτέμπερας πάνω σε ξύλο με ειδική προετοιμασία (gesso), εκμεταλλεύεται τις πολλαπλές πλαστικές δυνατότητες αυτής της τεχνικής, από την απόδοση της απειροελάχιστης λεπτομέρειας μέχρι τις άπειρες χρωματικές διαβαθμίσεις. Δημιουργεί έτσι έργα εξαιρετικής αντοχής και ανανεωτικής αισθητικής, ως εκφραστές διαχρονικών εικαστικών και πολλαπλών υπαρξιακών αναζητήσεων. Με απόλυτη ευαισθησία στις θεματικές του επιλογές και ειλικρινή αφοσίωση στην τέχνη της ζωγραφικής, για ακόμα μια φορά μας εκπλήττει με την ποιότητα της δουλειάς του, τη δύναμη της καλλιτεχνικής του έκφρασης και την επίδραση που ασκεί η ιδιάζουσα αφηγηματικότητα των έργων του στον θεατή.
Τα έργα της έκθεσης στην Τήνο, με τον τίτλο «Άγγελος και δράκος» διαπραγματεύονται εννοιολογικά την μόνιμη εσωτερική διαμάχη του ανθρώπου, ανάμεσα στο ευτυχές και το δυστυχές, το δημιουργικό και το καταστροφικό, το ωφέλιμο και το ζημιογόνο. Όπως λέει ο καλλιτέχνης «το καλό και το κακό πηγαίνουν μαζί στον μεταπτωτικό κόσμο… στη ζωγραφική μου απεικονίζεται ο θρίαμβος, η νίκη του καλού έναντι του κακού, ενσωματωμένα σε μια ποιητική που προκύπτει από τη διαύγεια των μοτίβων και των αρχιτεκτονικών στοιχείων». Οι σκοτεινές και οι φωτεινές πλευρές του ανθρώπου, η αέναη αμφίσημη σχέση με τον πολέμιο του κακού και τον αμύντορα του καλού ενσαρκώνονται στην τέχνη του, αποκτούν μορφή και εμφανίζονται εικονογραφικά με συμβολικό τρόπο.
Αγαθή τύχη έφερε τα σύγχρονης εικαστικής γραφής έργα του Αλέκου Κυραρίνη να εκτεθούν στο μοναδικής αισθητικής μεταμοντέρνο χώρο, της παλιάς σιταποθήκης στο Τριαντάρο, που διατηρεί πολλά παραδοσιακά Τηνιακά στοιχεία. Έτσι δίνεται στον επισκέπτη η δυνατότητα να ζήσει μια εξαιρετική εμπειρία ανάμεσα σε διαχρονικές παραδόσεις, σύγχρονες δημιουργικές εκφάνσεις και μοναδικές αισθητικές απολαύσεις. Όπως έγραψε και ο Claude Lévi-Strauss «Η ποικιλομορφία των ανθρώπινων πολιτισμών βρίσκεται πίσω μας, γύρω μας και μπροστά μας. Η μόνη απαίτηση που μπορούμε να προβάλουμε ως προς αυτή (απαίτηση δημιουργική για κάθε άτομο με αντίστοιχα καθήκοντα) είναι να πραγματοποιείται με μορφές, απ’ τις οποίες καθεμιά, με τη συνεισφορά της, θα κάνει τις άλλες να γίνονται ακόμη πιο γενναιόδωρες».
Επιμέλεια Έκθεσης/Κείμενα: Λουίζα Καραπιδάκη