Αγορά Ετυμολογία: αρχαία ελληνική ἀγορά – ἀγείρω
αγορά θηλυκό (ουσιαστικό)
1. (σπάνιο, λόγιο) η συγκέντρωση (αγορά) θεών
2. (ιστορία) ο χώρος στο κέντρο μιας πόλης, όπου συγκεντρώνονταν οι πολίτες για να συζητήσουν τα τρέχοντα προβλήματα και να αγοράσουν προϊόντα
3. (χώρος) το μέρος μιας πόλης όπου είναι συγκεντρωμένα εμπορικά καταστήματα
4. (χώρος) κτήριο που στεγάζει πολλά εμπορικά καταστήματα
ένα από τα αξιοθέατα των Χανίων είναι και η Παλιά Αγορά της πόλης
5. (έννοια) το σύνολο των ανθρώπων που ασχολούνται με τις αγορές και τις πωλήσεις
η αγορά δείχνει ανήσυχη απέναντι στις εξελίξεις
6. (ενέργεια, πράξη) η απόκτηση ενός αγαθού έναντι κάποιου χρηματικού ποσού ή άλλου τιμήματος, η ενέργεια με την οποία κάποιος γίνεται ιδιοκτήτης υλικού ή πνευματικού αντικειμένου δίνοντας χρήματα ή άλλο οικονομικό αντάλλαγμα
Ο ζωγράφος Γιάννης Βακιρτζής εμπνέεται από την πόλη, τη ζωή και τους ανθρώπους, την κίνηση και την αλληλεπίδραση ανθρώπων και περιβάλλοντος και αποτυπώνει στους πίνακές του στιγμές από τη ζωή στην πόλη γεμάτες χρώμα και συναισθήματα. Η περιπλάνηση στην πόλη, σε εμβληματικά σημεία της, όπως ο Πειραιάς, τόπος γέννησης του ζωγράφου, η παρατήρηση και η αλληλεπίδραση με τους ανθρώπους της, γενούν την Αγορά.
Εικόνες της πόλης μέσα από τα μάτια του ζωγράφου. Ρεαλισμός, συμβολισμός και προσωπικό στυλ συνδυάζονται στους ονειρικούς πίνακές του όπου οι φόρμες αλληλεπιδρούν με το χρώμα και το παιχνίδι του φωτός γίνεται παιχνίδι του μυαλού. Η έκθεση ξεκινάει με νυχτερινές σκηνές της πόλης, λίγο πριν ξυπνήσει, λούζεται στο Αττικό φως και κλείνει αργά τη νύχτα, τις στιγμές που κυριαρχούν τα πάθη μας!
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Ο Γιάννης Βακιρτζής σημειώνει για τα έργα του:
«…Αυτό που παρουσιάζω στην ενότητα έργων με γενικό τίτλο “Αγορά” είναι οι εικόνες από το περιβάλλον που επηρεάζουν καθημερινά την διάθεσή μου .Τις βλέπετε όπως μετουσιώνονται μέσα στη δική μου νόηση, αλλαγμένες από την ψυχολογία μου, την ηθική μου, κτλ .Το θέμα είναι πως δέχεται ο κάθε ένας την ίδια εικόνα. Υπάρχει μία ρεαλιστική πραγματικότητα: το ότι ενώ είμαστε μέρος του περιβάλλοντός μας , αισθανόμαστε ότι ξεχωρίζουμε απ’ αυτό και το εξετάζουμε σαν θεατές . Κοίταξα να δω τα πράγματα διαφορετικά!
Είμαι μέσα στη συνολική εικόνα και την αισθάνομαι , την ζωγραφίζω, όχι στεκόμενος απέναντι αλλά μέσα στο περιβαλλοντικό σύνολο. Έτσι υπάρχουν συχνά δύο όψεις της πραγματικότητας. Ακόμα και τις δικές σας απόψεις έχω δει σε αυτή την ενότητα όχι σαν ακροατής αλλά ως εμείς και ακριβώς αυτό είναι η άλλη όψη του εσείς ή αυτοί . Βρίσκεται λοιπόν στο τώρα, στο χρονικό διάστημα που δημιουργήθηκε το κάθε έργο, είναι και η σύγχρονη στιγμή που το καθορίζει. Δεν παρουσίασα την εικόνα ούτε του παρελθόντος χρόνου ούτε του μελλοντικού.»
Ο Γιάννης Βακιρτζής, εκτός από τα έργα του, επιμελήθηκε μια εγκατάσταση διαμόρφωσης του χώρου για να αισθάνεται ο επισκέπτης ότι βρίσκεται στο σπίτι του.
Μέρος των εσόδων, θα διατεθεί για την ενίσχυση της Μονάδας Ανακουφιστικής Αγωγής «Τζένη Καρέζη». (Κορινθίας 27, Αμπελόκηποι)