Η Chioma Ebinama εκθέτει ακουαρέλες που έχουν ως αφετηρία μια περιπλεγμένη, πολυεπίπεδη διαδικασία αναζήτησης μιας κατακερματισμένης αφήγησης, σαν μια σύντομη ιστορία ή ένα κολάζ από σημειώσεις και αποκόμματα. Αρχέτυπες γυναικείες φιγούρες, φανταστικά θηρία και φυτά που απεικονίζονται στα έργα προκύπτουν από την ανθρωπολογική της έρευνα στη κοσμολογία της Δυτικής Αφρικής. Η Ebinama επιχειρεί να διαπραγματευτεί τον τρόπο που αντιμετωπίζει ένας Αφρικανός καλλιτέχνης τις αναπαραστάσεις του μαύρου γυναικείου σώματος στη δυτική κουλτούρα.
Ο Anton Kannemeyer σκιτσογράφος από την Νότια Αφρική (γνωστός και ως Joe Dog) διακρίνεται για την ανατρεπτική του διάθεση, το μαύρο χιούμορ και τη σάτιρα. Αποδίδει πολύπλοκα και φορτισμένα θέματα με μία παραπλανητική απλότητα. Ο ίδιος έχει αναφέρει: “Τα κόμικς προσφέρουν εύκολη πρόσβαση στα στερεότυπα, κάτι σημαντικό αν κάνεις σάτιρα. Όσο πιο απλή η εικόνα, τόσο πιο ξεκάθαρο το μήνυμα για τον θεατή”. Ο Kannemeyer σχολιάζει στο έργο του την συνεχιζόμενη παρουσία ρατισμού και διπλών προτύπων στην Αφρική. Αυτό που ήταν πάντα εμφανές στη δουλειά του είναι το ενδιαφέρον του να εκθέσει την υποκρισία του φιλελεύθερων λευκών στη Νότια Αφρική. Με τις συγκρουσιακές του εικόνες και το χιούμορ τονίζει προκαταλήψεις που πρέπει πια να αντιμετωπίσουμε και να ξεπεράσουμε. Έργα του Kannemeyer συμπεριλαμβάνονται στις συλλογές των Μουσείων Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης και του Σαν Φρανσίσκο.
Ο Basil Kincaid εξερευνά στο έργο του τον τρόπο που οι πεποιθήσεις και οι προκαταλήψεις επηρεάζουν την σχέση μας με τον τόπο και τους ανθρώπους αλλά και την αίσθηση της περιθωριοποίησης ή του ανήκειν. Σκοπός του είναι μια βαθύτερη κατανόηση της δικής του προσωπικής και πολιτιστικής ταυτότητας και θέσης μέσα στην Αφρικάνικη Διασπορά. Η μέθοδός του περιλαμβάνει την αυτογνωσία, την ιστορική έρευνα και την κριτική σε κοινωνικά ζητήματα με σκοπό την ίαση, σε προσωπικό και πολιτιστικό επίπεδο, και την αντιμετώπιση του μετα- τραυματικού σύνδρομου της σκλαβιάς. Για τον Kincaid η τεχνική του ραψίματος (quilt) είναι ένας τρόπος να συνδέεται με την ενέργεια των προγόνων του, που χρησιμοποιούσαν την εν λόγω τεχνική για πάνω από 100 χρόνια.
Ο Kalup Linzy είναι γνωστός για τις περφόρμανς, τα βίντεο, τα ζωγραφικά έργα και τα κολάζ που έχουν σατιρική διάθεση και εμπνέονται από τις σαπουνόπερες και το Χολιγουντιανό μελόδραμα για να εξετάσουν στερεότυπα γύρω από την σεξουαλική ταυτότητα, το φύλο και τη φυλή. Ο Linzy συχνά πρωταγωνιστεί ο ίδιος στα φιλμ του υποδυόμενος μια πληθώρα χαρακτήρων που αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες της καθημερινότητας. Με χιούμορ αποδομεί στερεότυπα από τον χώρο της τέχνης, της μόδας, του Χόλιγουντ και της τηλεόρασης. Έργα του Linzy συμπεριλαμβάνονται στις συλλογές του MoMA στη Νέα Υόρκη, του Studio Museum στο Χάρλεμ, του Μουσείου Whitney και του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης, του Μουσείου Τέχνης Birmingham Museum και της συλλογής Rubell Family στο Μαϊάμι.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Στο έργο του, ο Cameron Platter επεξεργάζεται την πληθώρα πληροφοριών που προκύπτουν ως απόβλητα της ψηφιακής εποχής. Αγκαλιάζει το Afro-bling στυλ και απορρίπτει την πολιτική ορθότητα ώστε με ανορθόδοξο τρόπο να αναδείξει την σύγχρονη πραγματικότητα. Ενδιαφέρεται για την αισθητική του trash, των παραμελημένων και περιθωριοποιημένων στοιχείων της κοινωνίας, αναζητώντας θέματα που μας διαφεύγουν. Το έργο του λειτουργεί σαν μια καταγραφή της λήθης και των προσωπικών του εμπειριών. Έργα του Platter συμπεριλαμβάνονται στις συλλογές του Μουσείου ΜοΜα της Νέας Υόρκης, της συλλογής The FRAC des Pays de la Loire στη Γαλλία, του μουσείου Zietz MOCAA, της συλλογής The Margulies και της Εθνικής Πινακοθήκης της Νοτίου Αφρικής (The Iziko South African National Gallery).
Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες Chioma Ebinama, Anton Kannemeyer, Basil Kincaid, Kalup Linzy και Cameron Platter.
Κεντρική φωτογραφία θέματος: Ambra Nera, 2019, Installation view at The Breeder, Athens